יאיר קרני מסכם את מרתון סמסונג ת"א: "על זה חלמתי לפני 30 שנה"

יאיר קרני חזר עם רשמים עמוקים והצעות לשיפור ממרתון סמסונג תל אביב ומסביר מדוע לדעתו הפעם התקשורת לא דיווחה על פצועים ונפגעים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון סמסונג תל אביב 2016 צילום: ניר עמוס

עמדתי ליד קו הזינוק עם בני, צליל ועבור קבוצה גדולה של רצים מ"דרך הכושר לחיים" ומקבוצת הריצה שלי במושב בארותיים. כולם נהנו אבל אני נהניתי יותר. ראשית מרוב גאווה ושנית ממה שראיתי.

לתוצאות האישיות שלכם – היכנסו
לתמונות השוונג-תג שלכם ממרתון סמסונג ת"א

מרתון סמסונג תל אביב

אני מודה, שזה היה חלום שלא האמנתי שאי-פעם יתממש. ספורט הריצה הפך להיות ספורט מוביל במדינת ישראל | צילום: ניר עמוס

ניסיתי להיזכר איך נראו המרוצים לפני עשרים או עשר שנים, הם נראו לחלוטין לא כמו המחזה שראיתי ביום שישי בבוקר. אני לא זוכר בישראל משהו שדומה לתופעה הזאת: כ-30 אלף רצים ורצות כבשו את כבישי תל-אביב בצבע ורוד-אדום וברגליים קלות. מי שהיה אומר לי לפני עשרים שנה שזה מה שיקרה, הייתי אומר לו שהוא הוזה, חולם, והלוואי שנזכה לראות מחזה כזה.

עוד כתבות ממרתון סמסונג ת"א
תוצאות המנצחים במרתון סמסונג תל אביב 2016
קיפרונו מנצח שוב; אלתרמן ראשון בין הישראלים וצ'מטאי עם קריטריון לריו
צ'מטאי פרצה בבכי בסיום: "אני רק רוצה לייצג את המדינה, אני מבטיחה שאעשה כמיטב יכולתי"

על זה חלמתי לפני שלושים שנה, אחרי שהייתי חוזר ממרוצי המרתון בניו-יורק, בבוסטון, בלונדון, בברלין, אבל עם יד הלב, אני מודה, שזה היה חלום שלא האמנתי שאי-פעם יתממש. ספורט הריצה הפך להיות ספורט מוביל במדינת ישראל, לא בזכות איזו יד מכוונת, אלא פשוט צמח מהשטח. הספורט הזה התפתח לא בעזרת שום משרד ממשלתי, אלא בזכות כל מעשרות אלפי הספורטאים שראיתי ובזכות עוד כמה מאות אלפי רצים וספורטאים הפזורים בכל רחבי הארץ. אני קובע חד משמעית, שאירועים כמו מרתון תל-אביב 2016, הם מהדברים היפים ביותר שקרו למדינת ישראל ולאזרחיה. יופי אמיתי, בריא, חובק גילאים ופשוט מרחיב את הלב, תרתי משמע.

ההתרשמות האישית שלי מהאירוע:

1. היתה התארגנות נהדרת של צירי פינוי למד"א ברוחב של נתיב שלם עד קו הסיום. ביצוע מעולה של לקח שנלמד ממקרים בעבר בהם לא התאפשרה הגעת רכב פינוי לרצים שנפגעו ולא ניתן היה להגיע אליהם במהירות.
2. מזג האוויר היה טוב יותר מהצפוי: 15 מעלות בשעת הזינוק של המרתון, ו-21 מעלות בסיום חצי המרתון. בשעה 11:30 היתה הטמפרטורה 21.5 מעלות, לא היה חמסין.

צילום: ליאור כהן

הספורט הזה התפתח לא בעזרת שום משרד ממשלתי | צילום: ליאור כהן

3. נכון לעכשיו, לא ידוע לי על נפגעי חום במרוצים השונים. אני חייב לציין שמאז המקרה לפני שלוש שנים, לא היו בישראל מקרי מוות עקב מכת חום בריצה. אני זוקף את העובדה הזאת לפרסום המאסיבי של חומר מקצועי טוב בכל אתרי האינטרנט ואני חושב שהצלחנו להגביר את המודעות להיגיינת ריצה בריאה בכל תנאי מזג אוויר. גם בקרב מארגני המרוצים עלתה המודעות וארגון שטח הגמר יחד עם ארגון המסלול עלה לדרגה גבוהה מאד.
4. לא ברור לי מדוע הוזנקו שני המקצים של חצי המרתון זמן רב כל כך אחרי הזנקת המרוץ למרחק 10 ק"מ. ההגיון אומר, שככל שהמרוץ ארוך יותר, כך הוא חשוף יותר לחום הצהריים ולכן, היה צריך להזניק את המקצה הראשון של חצי המרתון בשעה 07:20 ואת המקצה השני ב-07:40.
5. שלושת המנצחים במרתון הגיעו מקניה. בימים אלה מרחפת עננת סמים כבדה מעל הרצים מקניה, חבר בכיר מאד באיגוד האתלטיקה הקנייתי נעצר לפני שבוע בחשד למעורבות בהשתקת צריכת סמים על ידי רצי צמרת קנייתיים. עשרות רצים ורצות מקניה נפסלו על שימוש בסמים. ניסיתי לברר אם כאן, בישראל, התקיימו בדיקות סמים למנצחים במרתון תל אביב ולא קיבלתי על כך תשובה. אני מקווה שכן בוצעו בדיקות כאלה, משום שאם לא, מטילה עובדה זו צל כבד על מארגני המרוץ. צריך לבדוק.
6. ולהתייחסות התקשורת: סוף, סוף, לא היתה כל התייחסות לנפגעים (מהסיבה הפשוטה – שלא היו כאלה). מצד שני לא היתה גם התייחסות לרצים כי אין מה לספר על רצים בריאים. דווח על שלושת הקנייתיים המנצחים, היתה סקירה קצרה על אי הנוחות של התושבים ושוב, לא דווח דבר על הרצים, מטוב ועד לרע. לא דווח על החגיגה היפה והבריאה של ספורט המוני ובריא של אנשים רזים, בריאים ומלאי שמחת חיים. לא היה שום דיווח על רצים שעשו מהפך בחייהם, שהציבו לעצמם מטרה קשה והצליחו להגיע אליה ולהגשים חלום, לא היה אף סיפור על אנשים צעירים, או מבוגרים, או סבים וסבתות שהחליטו לעשות מעשה ועשו מהפך בחייהם ורצו הבוקר עם ילדיהם ואולי אף עם נכדיהם. לא סופר דבר יפה אחד, כי אין כאן סנסציה, כי אין על מי למתוח ביקורת, כי אין את מי להשמיץ. חבל.

הבוקר היו על המסלול יותר רצים מכל הצופים המצווחים ומקללים בקולי קולות מעל יציעי הכדורגל בכל המגרשים בשבת אחת. היה אירוע מדהים, שחימם את הלב. כל הכבוד למארגנים על עבודה יוצאת מהכלל במרתון שכיום ניצב בשורה הראשונה של כל המרתונים בעולם.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • מיכאל הגיב:

    מזדהה עם כל מילה בכתבה, הגשמתי חלום בריצה האחרונה וזאת הייתה חוויה נהדרת, תודה רבה לכל המארגנים. תודה גם ליאיר קרני על העצות המועילות.

  • רוני הגיב:

    כתוב היטב עד הפיסקה האחרונה…
    להקטין את האחר לא מגביה אותך.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג