מדוע חשוב להיות פעיל גופנית ביומיום בנוסף לאימון בחדר הכושר?

גם במחקרים הוכח שפעילות גופנית מחוץ לחדר הכושר תביא לשיפור בהשגת מטרות האימון, גם עבור מי שלא מעוניין באימונים בחוץ. ד"ר איתי זיו מסביר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
משקולות בחדר כושר
משקולות בחדר כושר

אימונים על בסיס קבוע בחדר הכושר אינם ערובה לשיפור יכולת גופנית, העלאת מסת שריר, שיפור המצב הבריאותי, ירידה במשקל או כל מטרת אימון אחרת. הרי ניתן להתאמן גם מדי יום בחדר הכושר ולא ממש להשיג תוצאות ולהתקדם (מה שנכון גם לתחומי אימון אחרים).

משקולות בחדר כושר

מה שקורה בחדר הכושר נשאר בחדר הכושר, חייבים להיות פעילים בם מחוצה לו | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
כמה באמת צריך להתאמן כדי לשפר אסתטיקה גופנית?
האם מותר להתענג על ג'אנקפוד בזמן האימונים?
מה עדיף? חדר כושר לואו קוסט או פרימיום?

זה יכול לקרות מסיבות שונות כמו עצימות אימון נמוכה באופן יחסי שלא גורמת לגירוי פיזיולוגי הנחוץ לשם כך, אי הקפדה על התפריט התזונתי שחשוב יהיה בהלימה למטרה שאותה מעוניינים להשיג, מעט מדי אימונים המבוצעים במהלך השבוע או אולי יותר מדי אימונים ללא חלוקה נכונה של העומסים, אימון ללא תכנית מסודרת אלא באופן ספורדי וכך הלאה. לכן חשוב ומומלץ להיות מודעים וערים למידת השיפור והשגת תוצאות שונות בעת שמתאמנים על בסיס קבוע, על מנת לעשות שינוי בהתאמה.

מטרתו של מחקר מעניין היתה לבדוק האם יש הבדל מבחינת שיפור באפקט אימון והשגת מטרות אימון שונות בין אנשים שמתאמנים בחדר הכושר בלבד ואורח חייהם במהלך השבוע סֵדֶנְטָרִי (יושבני) לעומת אלה שמתאמנים בחדר הכושר, אך גם פעילים מאוד ביומיום. מדובר בפעילות גופנית יומיומית שגרתית כגון הליכה, טיפוס במדרגות בעת הצורך, הרמת משאות קלים ואחרים כחלק מהשגרה ועוד.

מסתבר שישנם הבדלים בין שני סוגי המתאמנים ואלה שגם התאמנו בחדר הכושר ובמקביל גם היו פעילים גופנית במיוחד, השיגו תוצאות טובות יותר לעומת אלה שרק התאמנו בחדר הכושר. אם כך, ישנה סיבה להאמין שאורח חיים פעיל (מחוץ לחדר הכושר) בדרך כלל טוב יותר לשמירה על מסת שריר ותפקוד גופני.

חייב להיות חלק מהשגרה. טיפוס במדרגות | צילום: pixabay

נציין גם שפעילות גופנית יומיומית בנוסף לאימון המסורתי בחדר הכושר כרוכה בהוצאה קלורית רבה יותר, שיפור יכולת אירובית (בתלות במאמץ המתבצע) של מערכת קרדיווסקולרית ועוד. לדוגמה, במידה וחלק מהפעילות היומיומית כרוך על בסיס קבוע בעלייה במדרגות, הרי שלכך השפעה לא מועטה בכלל על שיפור יכולת גופנית כללית.

לסיכום, חשוב להיות פעילים גופנית בכלל ולא "רק" להתאמן, לצורך העניין 2-3 פעמים בשבוע בחדר הכושר (או סוג אימון אחר) כאשר כל שאר ימות השבוע אורח החיים הנו ישבני. נציין שאימון מסורתי אצל אדם "מן השורה" אורך בדרך כלל 60-90 דקות, מה שכמובן במקרים רבים לא תמיד יספק את התוצאות הרצויות והשגת מטרות האימון.

מקורות:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24402385
https://sci-fit.net/anabolic-resistance-sarcopenia/


ד"ר איתי זיו (Ph.D) | עוסק בתחום הפעילות גופנית, ספורט וחדרי כושר למעלה מ- 30 שנה. מנהל תחום חינוך והסברה בסוכנות למניעת סימום בספורט. מנהל קורסי הכשרה מתקדמים לאנשי מקצוע במכללה האקדמית בוינגייט




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג