מהם המאפיינים של המאמנים האישיים שמרוויחים בגדול?

ידע זה לא הכל, וגם לא צריך לסיים קורס בהצטיינות כדי להרוויח 30 אלף שקלים בחודש מאימונים אישיים. ד"ר איתי זיו מתמקד במה שכן צריך. אז מה הופך מאמן למעולה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מאמנת אישית
מאמנת אישית

להרוויח 15,000-30,000 שקל בחודש מהדרכת אימונים אישיים זה ראלי? ישים? מה מאפיין מדריכים שמצליחים להרוויח סכומים כה גדולים מדי חודש? האם כל אחד יכול? האם הכרחי ללמוד תואר אקדמי בתחום האימון או אולי בתחום אחר משיק לכך? נציין שמעטים הם מדריכי האימון האישי שמשתכרים סכומים כאלה על בסיס קבוע, וככל שההכנסה גבוהה יותר – נבחין במעט יותר מדריכים שמשתכרים כך.

אפשר להרוויח הרבה מאימון אישי, אבל צריך לעמוד בהרבה תנאים | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
7 טיפים חשובים לבחירת מאמן וקבוצת ריצה 
איך מאמן יכול להתאים עצמו אליך בדיוק? 
מדוע אימון ילדים דורש מאמנים מקצוענים? 

אם כך, מה המאפיינים הבולטים אצל מדריכי האימון האישי שמשתכרים מדי חודש בסכומים שצוינו למעלה? להלן העיקריים שבהם:

  1. אינטליגנציה רגשית ברמה גבוהה מאוד – ככל הנראה, לא רבים מאנשי המקצוע בתחום האימון ניחנים בתכונה חשובה זו שהיא די הכרחית להצלחה בכל הקשור למתן שירות. מדובר על תכונות כמו: הקשבה, הכלה, אכפתיות, תשומת לב לפרטים הקטנים כגדולים, לדעת איך צריך לדבר עם המתאמן ובכלל – איך להתנהל עמו בדרך הטובה ביותר. מדריכי האימון האישי המעולים, יכולים ללא ספק לקבל ציון של 8 עד 10 בהתייחס לתכונה חשובה זו, ולעתים זה ההבדל העיקרי בין מדריך אימון אישי מעולה לבין אחר שלא מצליח להשתכר כהלכה.
  2. מקצועיות ברמה סבירה ומעלה – מרבית המתאמנים האישים אינם מקצוענים. לכן, הם לא בהכרח זקוקים למדריך אימון אישי שסיים את לימודיו בהצטיינות. בל נשכח שניתן לרכוש מקצועיות בנקל באמצעות השתתפות בקורסים, השתלמויות, קריאה של חומרים מקצועיים שונים ועוד. מנגד, במידה והאישיות בעייתית – גם השתתפות של מאות שעות בקורס כזה או אחר או אפילו תואר אקדמאי לא בטוח יסייעו.
  3. בידול – אחד המפתחות להצלחה הוא בידול. קשה להאמין כמה מעטים הם המדריכים שמחליטים להתמחות במתאמנים שבשוליים והפחות מקובלים. זה אומר שיש מחסור אמיתי במדריכי אימון אישי ובד בבד ניתן גם לגבות סכומי כסף גדולים יותר מאשר מהמתאמנים ה"רגילים". דוגמאות – אימון אישי לסוגי המתאמנים הבאים: מנותחים בריאטריים, לוקים במחלות נוירולוגיות (לרבות דמנציה, פרקינסון, טרשת נפוצה, פיברומיאלגיה ועוד), נשים בהריון ולאחר לידה, ילדים הסובלים מעודף משקל, הכנה גופנית של ספורטאי לעונה או במהלכה בתחום משחקי כדור ועוד. התחרות בין המדריכים בתחומים אלה נמוכה מאוד, ואלה שהשכילו לבחור בתחומים אלה נמצאים במרבית המקרים לבדם בפסגה.
  4. עוברים סטאז' ממושך על דעת עצמם – בתחום האימון אין שום חובת סטאז' (התנסות). קשה להאמין!. מנגד, במקצועות הפרא רפואיים והרפואיים כמובן שהדבר קיים, וללא סטאז' לא ניתן לקבל רישיון עבודה. המדריכים המעולים, אלה שמשתכרים הרבה מעל הממוצע, עברו סטאז' על דעת עצמם אצל מאסטרים מובילים בתחומם, לעתים מספר חודשים ובמקרים אחרים אפילו למעלה מ- 3 שנים. ניקח כדוגמה את רונה (השם בדוי, המקרה אמיתי) שהיא מדריכת חדר כושר בהשכלה שלה (מבחינת התחום הספורטיבי), בת 45 והחליטה שהיא מעוניינת לדעת איך לאמן אישית. היא הבינה שהידע הבסיסי מהקורס לא נתן לה הרבה כלים וסיכוי להצליח בתחום כה תחרותי ומורכב. וכך במשך 3 שנים התלוותה ואף עזרה למדריכת אימון אישי (שהיא במקרה גם פיזיולוגית מאמץ) שנחשבה לאחת מנשות המקצוע המובילות בישראל, וזאת ללא קבלת כל תשלום, 60-70 שעות מדי חודש בחודשו. לאחר 3 שנים היא המשיכה לעבוד עצמאית באופן אישי, עם רמת ידע מדעי ויישומי רב במיוחד. מזה כבר 5 שנים באופן עצמאי היא מרוויחה שכר חודשי ששווה ערך לזה של מנכ"ל בשירות הציבורי לפחות. את הסטאז' שרונה עברה לא ניתן לכמת בכסף. היא למדה איך בפועל מאמנים, איך גובים כסף, איך מתנהלים מול לקוח, מטפלים בהתנגדויות, עשה ואל תעשה, איך משמרים לקוח, שיווק, פרסום, מכירות ועולם שלם לגמרי. הסיכוי שמדריך "מן השורה", טוב ככל שיהיה, יקבל את הכלים הללו בקורס בסיסי או מתקדם הוא אפסי.
  5. אי שימוש בטלפון הנייד – זה אמנם חלק מהמרכיבים של אינטליגנציה רגשית, אך נקדיש לו סעיף בנפרד. קשה להאמין לשכיחות התופעה בה מדריכי אימון אישי שמקבלים שכר של 150-250 שקלים לשעת אימון, עדיין עושים שימוש בטלפון הנייד תוך כדי אימון, שולחים הודעות, מסתכלים בפייסבוק, עונים למיילים ועוד. זאת תוך זלזול מוחלט במתאמנים האישיים. עצוב. לכן מדובר רק על עניין של זמן עד שאותו מתאמן יעזוב את המדריך האישי ולא יחזור יותר לעולם.

    דוגמה אישית תמיד משחקת תפקיד | צילום: pixabay

  6. לא מוכרים מוצרים – אחד הדברים שעשויים לגרום לזילות של מדריך האימון האישי הנו היותו גם סוכן מכירות. של נעליים, אבקות חלבון, טיפולי פיזיותרפיה, ייעוץ תזונתי ומה לא. מדובר על לא פחות מאובססיה במקרים אלה. אזי, מדי אימון יש מוצר כזה או אחר שמוצע למכירה וכמובן שיש לכך השלכות על רמת המקצועיות של המדריך.
  7. דוגמה אישית – מתבטאת בהופעה חיצונית, יכולת להדגים את מרבית התרגילים באימון או את כולם ועוד. לעבור אימון אישי עם מדריך הסובל מהשמנה משמעותית, או טונוס שרירי ירוד, הופעה מרושלת ועוד – לא ממש תורם למוטיבציה של המתאמן.
  8. ידע מקצועי מספק על מנת שניתן יהיה להביא את המתאמן האישי מנקודה A ל- B – בחלק מהמקרים יש צורך בידע מקצועי ייחודי, והידע הבסיסי מקורסי ההכשרה השונים ממש לא מספיק. נכון ל-2018 אין צורך ללמוד מאומה חוץ מהקורס הבסיסי, וכל מדריך יכול לאמן כל מתאמן בכל רמה ומצב בריאותי. מדאיג! אזי עלולות להתרחש גם בעיות מסוגים שונים כמו: החמרה של מצב בריאותי תוך כדי אימון או בכלל, פציעות ספורט ועוד. מדריכי האימון האישי המעולים הנם בעלי ידע מספק ומתאים לשם השגת מטרות האימון הרלוונטיות של הלקוחות שפונים אליהם, וככל הנראה בתחומים שאינם בקיאים בהם באופן יסודי – הם לא יעסקו.

מה עדיף? לשכור שירותיו של מדריך אימון אישי זול או יקר?

לא תמיד המאמנים היקרים הם טובים/מעולים, מכיוון שישנם מדריכי אימון אישי חדשים לחלוטין בתחום שעדיין "מעזים" לגבות 200 ש"ח ויותר לאימון. מנגד, אם מדריך אימון אישי גובה למשל 100-120 שקלים לאימון – זאת נקודה שצריכה להדאיג מכיוון שהדבר לא סביר בעליל וייתכן שישנה סיבה מספיק טובה לכך.

מתאמנת ומאמנת על מסילה

מה צריך לדעת על הדריך או המדריכה? | צילום: pixabay

טיפים לבחירת מדריך אימון אישי מצוין

  1. לקבל המלצות ממתאמנים אחרים שמתאמנים כיום או בעבר. ואם הפסיקו – לדעת מה הסיבה לכך.
  2. לבדוק היכן למד והוכשר. אגב, יש אנשי מקצוע בתחומים השונים באורח חיים בריא שמגדירים את עצמם באופן לא מדויק ומטעה בעליל כמו: דיאטן קליני (שבכלל מסתבר שהנו נטורופת), פיזיותרפיסט (שבכלל מסתבר שהנו ספורטתרפיסט), פיזיולוג מאמץ (ומסתבר שהוא למד קורס יועצים לפעילות גופנית לשיקום לב) וכך הלאה. ההבדלים בין המקצועות השונים תהומיים. מדובר על מקצועות של בעלי תואר אקדמאי (והכרה של משרד הבריאות) לעומת אלה שלא.
  3. לבדוק אפשרות לצפות באימון אישי של לקוח אחר.
  4. תשלומים – לבדוק שיש תיאום ציפיות בין המתאמן האישי למדריך. אצל המדריכים היקרים מדובר בהוצאה כספית חודשית צפויה של 2,000-2,500 ש"ח בממוצע בחודש.
  5. לבדוק אם ישנם שירותים נוספים שמקבלים במסגרת האימון האישי, ואם הם קשורים בעלות נוספת כגון: תכנית אימון בעת נסיעה לחו"ל, הנחיות לתפריט תזונה, הטבות שונות ועוד.
  6. מדיניות הקפאות וביטולים של אימונים – חשוב עד מאוד.
  7. משך האימון. האם 30/45/60 דקות? צריך לדעת מראש על מנת לא להיות מופתעים.

ד"ר איתי זיו (Ph.D) | ייעוץ מקצועי, הכשרות וספרות מקצועית בתחום אורח חיים בריא וספורט




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עדי שדות הגיב:

    כרגיל, עוד אחת מכתבות השטות במובילות בשוונג.
    טופ 10 לפחות – לטעמי

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג