70 שנות ספורט ישראלי || יצחק (ז'ק) בן דוד

הוא היה מבכירי רוכבי האופניים בישראל ואף יצג את המדינה במשחקים האולימפיים בשנת 1960 יחד עם הרוכב הנרי אוחיון. בואו להכיר מקרוב את סיפורו של רוכב האופניים יצחק (ז'ק) בן דוד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: אלבום פרטי

יצחק (ז'ק) בן דוד היה מבכירי וחלוצי ענף האופניים בישראל. הוא הלך לעולמו בשנת 2007, בגיל 76. בן דוד נולד במרוקו וגדל במשפחה ענייה. כבר בהיותו נער אהב רוכבי אופניים עד שיום אחד, כישרון הרכיבה של בן דוד התגלה. הוא ביקש להצטרף לאימון של קבוצת רוכבים מקצוענית שטיפסו אל ראש הר, בן דוד הגיע ראשון, הוא היה אז רק בן 14.

התחרה תחת קבוצת "ברטין" | צילום: באדיבות משפחת אוחיון

שבעים שנות ספורט ישראלי בשוונג
השחיין אברהם מלמד
הרוכב הנרי אוחיון
הרץ יובל וישניצר

במרוקו עבד כרוכב מקצוען ואף היה בעלים של חנות אופניים ואופנועים. הוא התחרה תחת קבוצת "ברטין" ואף זכה במקומות הראשונים בכמה קטעים ב"טור דה מרוקו", זכייה שהביאה לניצחון קבוצתו בטור. בשנת 1956, בגיל 25, עלה לישראל והתגורר באשקלון. בן דוד התחרה יחד עם הרוכב הנרי אוחיון בקבוצת "הפועל אשקלון" כשענף האופניים היה התחיל את צעדיו הראשונים. בשנת 1960 זכה בן דוד באליפות ישראל באופני כביש ובאותה השנה נבחר יחד עם אוחיון לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים ברומא.

בן דוד התחרה יחד עם הרוכב הנרי אוחיון בקבוצת "הפועל אשקלון" | צילום: אלבום פרטי

במהלך המרוץ ברומא, שנערך בטמפרטורה של 38 מעלות, למרחק 176 ק"מ, נפלו משקפיו של בן דוד והוא רכב בשל כך בכיוון ההפוך בניסיון למצוא אותם ובשל כך נפסל על ידי השופטים. הוא המשיך להתחרות עד גיל 70 והשתתף במרוצי אופניים רבים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג