4 משקאות שאסור לשתות לפני אימון או תחרות

מה הם המשקאות אותם לא רצוי לצרוך לפני פעילות גופנית ואיך ניתן להחליף אותם במשקאות אחרים, בריאים יותר ואיכותיים הרבה יותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כדי שגופנו יתפקד בצורה המקסימלית, אנחנו חייבים לשתות נוזלים בצורה מאוזנת לפני, תוך כדי וכמובן שאחרי אימון ובעיקר לדאוג לאיזון שלהם. אבל מה הם הנוזלים שלא ממש מומלץ לשתות לפני אימון? ממה רצוי להתרחק? ומה עלול אפילו לפגוע לכם בביצועים? אספנו עבורכם מספר משקאות שכדאי לכם להשאיר לזמנים בהם אתם לא מתאמנים או לוותר עליהם באופן כללי.

שתיית מים

הכי טוב מים. אבל אילו משקאות מומלץ לא לשתות לפני אימון? | צילום: thinkstock

1. חלב

בלי שום קשר לטרנד הטבעונות והצמחונות ששטף את העולם, תנסו להתרחק מחלב ומוצריו לפני אימון. נכון, ספורטאים ישראלים רבים נוהגים לפתוח את הבוקר עם קורנפלקס ששוחה בחלב (לגבי הקורנפלקס והאם הוא בריא, נשמור לדיון אחר), אבל את כל המשקאות הללו מומלץ להשאיר לאחרי האימון. החלב מכיל כמות חלבון גבוה יחסית ולוקח למערכת העיכול זמן לעכל אותו. מה גם שהחומציות של החלב יכולה ליצור כאבי בטן ופעילויות מעיים מוגברות אצל אנשים רבים (ללא קשר לרגישות ללקטוז).

אז מה במקום? בחרו משקאות ניטרליים שאינם יוצרים עומס על מערכת העיכול דוגמת משקאות על בסיס אורז, קוקוס, שיבולת שועל וכדומה. אם אתם חייבים את מנת דגני הבוקר שלכם לפני האימון, קחו כף של חמאת שקדים, מהלו אותה במים וצרו חלב שקדים מתקתק וטבעי והעיקר טעים להפליא.

82546.2

החומציות של החלב יכולה ליצור כאבי בטן ופעילויות מעיים מוגברות | צילום: Stefan Kühn

כתבות תזונה נוספות בשוונג
האם בירה יכולה לשמש כמשקה התאוששות לאחר פעילות ספורטיבית?
5 מזונות שאסור לכם לאכול לפני אימון או תחרות
אתם יודעים מה אתם אוכלים?

2. מיץ פירות

רבים חושבים שמיץ פירות (הכוונה היא למיצים מעובדים שנמכרים בבקבוקים ולא סחוטים טרי), הם מקור טוב לפחמימה לפני אימון ולפעמים האריזה שלהם מבלבלת וניתן בקלות לחשוב שמדובר בפרי שנקטף ומיד נסחט אל תוך הבקבוק, אבל פעמים רבות משקאות מעובדים אלו עתירים בסוכרים ממקורות שאינם בריאים לנו דוגמת סירופ תירס שכבר הוכח כאחד המזיקים הגדולים שיכול לגרום להשמנה ובעיות מטבוליות רבות.

אז מה במקום? הבחירה הטובה ביותר שלכם תהיה מים, אפשר להוסיף להם לימונית, נענע או פלח לימון ואם בא לכם בוסט אנרגטי קטן, אתם יכולים לשתות מעט מי קוקוס שעשירים באלקטרוליטים. מה גם שמשקאות עתירי סוכרים לפני פעילות גופנית, מעלים את רמות הסוכר בדם.

מיצי פירות וירקות

פעמים רבות משקאות מעובדים אלו עתירים בסוכרים | צילום: thinkstock

3. משקאות חריפים

אולי זה נשמע לכם מובן מאליו שלא אמורים לשתות משקאות חריפים לפני אימון, אז החושים שלך צדקו. שתיית משקאות לפני אימון יכולה לגרום גם להתייבשות. גם בסוף אימון לא מומלץ לצרוך משקאות בעלי אחוז אלכוהול גבוה שיכולים לפגוע בהתאוששות השרירים ובנייתם.

מה במקום? את המשקאות החריפים שימרו לשעות שאינכם מתאמנים או כשאתם יוצאים עם חברים. אם בכל זאת בא לכם לשתות משהו קטן, בחרו בבירה נטולת אלכוהול.

צילום: Benreis

את המשקאות החריפים שימרו לשעות שאינכם מתאמנים | צילום: Benreis

4. משקאות מוגזים

משקאות מוגזים דוגמת קולה, ספרייט וסודה אינם מומלצים לפני אימון כיוון שיכולים לגרום לתחושת נפיחות ואף לכאבי בטן. משקאות רבים מכילים ממתיקים מלאכותיים דוגמת אספרטיים ואסולפם K שידועים כגורמים למיגרנה ותופעות לוואי רבות נוספות.

מה במקום? במקום לשתות משקאות מוגזים עתירי סוכר וקלוריות, בחרו במשקה העשוי לדוגמה מתה קר על בסיס תה ירוק, תרוויחו גם משקה מרענן וגם נוגדי חמצון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רחל שמולביץ' הגיב:

    צר לי להיות עוכרת שמחות, אבל הגברת דגנית מקא-קראוז צריכה לחזור קצת על הכימיה שלה:
    החומציות של חלב 6.5, פחות מזו של תה 5.5 או קפה 5.0, והרבה פחות מזו של מיץ טיבעי 3.5 שלגביהם הטענה לחומציות אינה מוזכרת. יתר על כן, אפילו החומציות של מים עם מעט לימון עליהם ממליצה דגנית תהיה גבוהה מזו של חלב.

    אפשר להתווכח על ההגיון שקיים או לא קיים מאחורי נטורופטיה וההתנגדות לחלב, אבל ריכוז יוני המימן במוצרים השונים דווקא ברור וידוע …

  • ירון ארציאלי הגיב:

    חבל על כתבה מבוזבזת. השורות התחתונות נכונות, אבל דרך ההסק מוטעית ומסתמכת על תפיסת עולם ודעות של הכותבת במקום על עובדות. בצורתו הנוכחית מקומות של טור זה יחד עם הכתבות של הד"ר (אבל לכירופרקטיקה) שמי שגיב בטור דעות ולא בטור על תזונה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג