5 מזונות שאסור לכם לאכול לפני אימון או תחרות

ישנן מאות כתבות שבהן תמצאו מדריכים כיצד נכון לאכול לפני פעילות גופנית, אך מה לא ממולץ אתם כבר יודעים? הנה 5 המזונות שלא כדאי לכם להתקרב אליהם לפני פעילות ספורטיבית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צ'יפס, ג'אנק פוד, שומן צילום: ויקימדיה Biso
צ'יפס, ג'אנק פוד, שומן צילום: ויקימדיה Biso

על חשיבות התזונה בפעילות גופנית כבר קראת רבות. כולם כותבים על המזונות המומלצים לפני, בזמן ואחרי פעילות גופנית, אבל מאילו מזונות עלינו להישמר ולהתרחק לפני?
1. מזונות עתירי שומן

טחינה, תזונה צילום: ויקימדיה Chubbychef

לשומן לוקח זמן ארוך יותר להתעכל במערכת העיכול ולכן זהו אינו המזון האידיאלי לפני אימון |צילום: Chubbychef

טחינה נהדרת ומכילה כמויות גבוהות של סידן ומגנזיום החיונים לספורטאים, אך יחד עם זאת, מכילה הטחינה כמויות גבוהות מאוד של שומן. לשומן לוקח זמן ארוך יותר להתעכל במערכת העיכול ולכן זהו אינו המזון האידיאלי לפני אימון שבו אנו רוצים שהגוף יספק דם וחמצן אל השרירים ולא יתמקד במערכת העיכול.

כתבות תזונה נוספות
מה לאכול לפני אימון
אתם יודעים מה אתם אוכלים?
5 מזונות מומלצים לסוף האימון
10 המזונות שיעזרו לכם להתאושש מהר מאימונים

2. רטבים

פסטה צילום: ויקימדיה jeffreyw

בחרו רוטב על בסיס שמן זית ועישבי תיבול למשל ושיהיה במידה | צילום: jeffreyw

נכון שפסטה או אורז הם פחמימה מועדפת על ספורטאים, בעיקר לפני אירועים חשובים ותחרויות, אבל מה קורה כשאוכלים יום לפני תחרות, לדוגמה, רוטב פסטה על בסיס שמנת? או רוטב כבד ומלא שומן? נכון שזה טעים מאוד, אך עלול לגרום לתחושת אי נוחות במערכת העיכול וליציאות מוגברות. לכן, לפני אימון או תחרות חשובה, אם בחרתם לאכול פסטה, ביחרו רוטב על בסיס שמן זית ועשבי תיבול למשל ושיהיה במידה, לא מוצף בשמן והעיקר טעים.

3. טיגון עמוק

צ'יפס, ג'אנק פוד, שומן צילום: ויקימדיה Biso

אבל לא מומלץ לצרוך את תפוח האדמה בצורתו כצ'יפס. הצ'יפס שעבר טיגון בשמן עמוק, מכיל כמויות גבוהות של שומן | צילום: Biso

תפוח אדמה מכיל מדד גליקמי גבוה כמעט כמו של סוכר וכמות פחמימות גבוהה מאוד ולכן יכול להיות בחירה טובה לפני אימון או תוך כדי תחרות אולטרה מרתון למשל, אבל לא מומלץ לצרוך את תפוח האדמה בצורתו כצ'יפס. הצ'יפס שעבר טיגון בשמן עמוק, מכיל כמויות גבוהות של שומן. לשומן לוקח זמן ארוך יותר להתעכל, לעומת פחמימה ולכן, הגוף יזרים דם רב יותר אל מערכת העיכול במקום אל השרירים.

4. סלט ירקות

סלט ירקות, תזונה צילום: ויקימדיה Fir0002

הסיבים עלולים לגרום לתחושה לא נעימה במערכת העיכול | צילום: Fir0002

נכון שסלט ירקות נשמע כמו רעיון מצויין למזון לפני אימון? זה בריא, דל קלוריות ומלא בויטמינים ומינרלים, אולם בירקות כמו חסה, כרוב וכדומה, ישנה תכולה רבה של סיבים תזונתיים. ביום יום, הסיבים הללו חשובים לנו מאוד לתפקוד תקין של מערכת העיכול, אך לפני אימון זו יכולה להיות בעיה. הסיבים עלולים לגרום לתחושה לא נעימה במערכת העיכול ואפילו לגרום לכם לחפש שיח פנוי באמצע האימון. לכן, את הסלט העשיר והבריא, שימרו לסוף האימון.

5. משקאות מוגזים

משקה קל תזונה מזון משקאות צילום SMC

משקאות כמו סודה ודומיהם גרמים לתחושת התנפחות במערכת העיכול | צילום: SMC

משקאות כמו סודה ודומיהם גרמים לתחושת התנפחות במערכת העיכול אצל רוב האנשים. אם מדובר על משקאות מוגזים הכוללים גם סוכר או ממתיקים מלאכותיים, העניין יכול להיות עוד יותר לא נעים. הסוכר עצמו (כשהוא מגיע בכמויות גבוהות במשקה) עלול לגרום כאבי בטן, כך גם הממתיקים המלאכותיים כמו אספרטיים, אסולפם K וכדומה הנמצאים ברוב המשקאות הללו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג