26 שנה אחרי, יאן אולריך מודה: "השתמשתי בחומרים אסורים כשניצחתי את הטור דה פראנס"

הרוכב הגרמני המעוטר מודה בראיון לקראת יציאת דוקו חדש על חייו כי לקח חומרים אסורים לאורך הקריירה. עוד מצטער שלא הודה מוקדם יותר ומשתף על חייו עמוסי האלכוהול והקוקאין אחרי הפרישה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יאן אולריך | צילום: Heidas, Wikimedia

26 שנה אחרי שזכה בטור דה פראנס ו-17 שנה אחרי שפרש מרכיבה מקצוענית, יאן אולריך סוף סוף מודה בקולו ובריש גלי כי השתמש גם הוא בחומרים אסורים לאורך הקריירה. רוכב העבר הגרמני בן ה-49, מהטובים בדודו, התראיין ב"שפיגל" הגרמני רגע לפני יציאתה של סדרה דוקומנטרית על חייו באמזון פריים (Jan Ullrich–The Hunted) והודה: "הייתי מסומם".

לכתבות נוספות בנושא:
רשמי: ישראל פרמייר טק תקבל הזמנה לכל הגרנד טורים ב-2024
אחרי פרשיית הסימום: נאירו קינטנה חוזר לסבב וחתם במוביסטאר
מפירנצה ועד ניס: נחשף המסלול המלא לטור דה פראנס 2024 

עוד הוסיף: "אם הייתי משתף את הסיפור שלי מוקדם יותר, יכולתי ליהנות מהרבה שנים שקטות. היה חסר לי האומץ, זה משחרר סוף סוף להודות בזה". לפי אולריך, סימום שיטתי היה חלק מהנוהל בקבוצת טלקום בה הפך למקצוען ורכב מאז 1995. הוא מספר כיצד התהליך התעצם בהדרגה והסלים עד לסימום דם עצמי מ-2003 ואילך. לטענתו הוא לא חיפש אחר יתרון לא הוגן, שכן מדובר בעידן בו שימוש בסמים השתולל ברכיבה על אופניים ו-EPO לא ניתן לזיהוי.

"לדעת שאין לך סיכוי מההתחלה היה הדבר הכי מאתגר", הוא מסביר: "תמיד הייתי הוגן ומעולם לא חיפשתי להונות או לצבור יתרון… אם רצית לעמוד בקצב, היית חייב לקחת בזה חלק, הגישה הכללית הייתה – אם לא תעשה את זה, איך תשרוד במרוץ? באותה תקופה זה היה כמו ללכת לקרב אקדחים עם סכין".

יאן אולריך עם החולצה הצהובה ב-1997 | צילום: Wikimedia

אולריך הפך לגרמני הראשון שזוכה בוטר דה פראנס ב-1997, ובנוסף סיים עוד חמש פעמים במקום השני בטור. הוא גם זכה בוולטה אספנייה ב-1999, זכה בזהב אולימפי בסידני 2000, היה פעמיים אלוף העולם וצבר ניצחונות בעוד שלל מרוצים. ב-2006, אולריך היה אחד מהשמות שצוינו כחלק מ"מבצע פוארטו" והושעה מהטור דה פראנס. במשך שנים הכחיש את הטענות על סימום, גם כאשר נמצא חיובי ב-2013 בסדרת בדיקות חוזרות שנערכה למבחנות דם מהטור של 1998.

"ב-2006 לא יכולתי לדבר כי לא רציתי להיות בוגד. לא רציתי לצאת עם חצאי אמיתות, ובטח שלא עם האמת כולה. עורכי הדין אמרו לי: או שאת קורע את הכל, או שאתה שותק לחלוטין. בחרתי באופציה השנייה בזמנו, כי לחשוף הכל היה גורר איתי למטה גם אנשים נוספים. מהפרספקטיבה של היום, הייתי צריך לדבר. זה היה קשה לכמה רגעים, אבל אחרי זה החיים שלי היו קלים יותר".

בדבריו מתייחס אולריך לכך שלאחר פרישתו, סבל מאלכוהוליזם והתמכר לסמים, והפעם לא מהסוג משפר הביצועים, מה שהוביל לפרידה מאשתו, שלקחה את ילדיהם בחזרה לגרמניה (הם גרו במיורקה באותה תקופה): "השילוב של וויסקי וקוקאין הפך את הלב שלי לקר יותר, זה מעלה את כל התכונות הרעות בך, הופך אותך למפלצת תוך זמן מאוד קצר. אם אין לך לב, אתה לא אנושי יותר".

ב-2018 הוא נעצר פעמיים, על ניסיון פריצה לבית של שכנו ועל תקיפת שוער במלון בפרנקפורט. לאחר שגם אשתו איימה שלא תתן לו לדבר עוד עם הילדים, הוא קיבל עזרה מקצועית, כאשר גם יריבו הגדול אז לאנס ארמסטרונג סייע לו רבות, והם נותרו חברים עד היום. כעת, הוא מספר שהסדרה הדוקומנטרית היא חלק מהליך ההחלמה שלו: "אני רעב לחיים שוב".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג