אחרי פרשיית הסימום: נאירו קינטנה חוזר לסבב וחתם במוביסטאר

הקולומביאני שזכה בג'ירו, בוולטה וסיים פעמיים שני בטור דה פראנס, חוזר לקבוצת נעוריו אחרי שנה וחצי בחוץ בעקבות שימוש בחומרים אסורים: "אני אסיר תודה, לא אבזבז את ההזדמנות הזאת"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נאירו קינטנה אחרי הזכייה בג'ירו | צילום: nuestrociclismo, Wikimedia

רוכב האופניים הקולומביאני נאירו קינטנה חוזר לסבב המקצועני וחתם על חוזה לעונה אחת בקבוצת מוביסטאר הספרדית, בה רכב את שנותיו הטובות ביותר בקריירה ואיתה זכה בשני גרנד טורים. הקולומביאני בן ה-33 נתפס כזכור על שימוש בחומרים אסורים במהלך הטור דה פראנס של 2022 ומאז לא התחרה באופן מקצועני.

בהודעה על חזרתו אמר קינטנה: "זו הייתה שנה קשה. כל הלילות ללא שינה, כל הימים שהקרבתי, עליתי על האופניים וניסיתי להמשיך לדחוף, בגשם או בשמש קופחת. אבל הכל היה שווה את זה. אני לא אבזבז את ההזדמנות הזאת. אני מכיר את הערכים של הקבוצה, הערכים של הספורט. אתן את כל כולי כדי לעשות דברים נכון, ואני רוצה לעזור לקבוצה להשיג את התוצאות הטובות ביותר. אני לחלוטין אסיר תודה לקבוצת מוביסטאר על ההזדמנות המדהימה הזאת, לה חיכיתי כבר זמן רב. עם כל לבי ורגליי, אעשה את הטוב ביותר עבור, וכדי שהאוהדים יהיו שמחים וגאים. אני מקווה שהעידן הזה שמתחיל עכשיו יהיה עידן מוצלח מאוד לקבוצה".

קינטנה היה הרוכב הראשון שנענש על שימוש במשכך הכאבים טרמדול, חומר אשר אסור אז לשימוש על ידי התאחדות האופניים הבינלאומית (UCI), אולם לא על ידי הוועדה למניעת סמים בספורט (WADA). הישגו מאותו טור דה פראנס, מקום שישי בדירוג הכללי, נפסל, והוא נזרק גם מקבוצתו Arkea Samsic. הוא אמנם ערער על החלטה ל-CAS, אולם בית הדין העליון דחה את ערעורו.

תקופתו הגדולה של "האריה" במוביסטאר כללה זכייה בג'ירו ד'איטליה ב-2014 ובוולטה אספנייה ב-2016. כמו כן, הוא סיים פעמיים במקום השני בטור דה פראנס – ב-2013 (אז זכה גם בחולצת המטפסים המנוקדת של הטור וגם בחולצה הלבנה של הרוכב הצעיר המצטיין) וב-2015, בשני המקרים הפסיד לכריס פרום.

נאירו קינטנה בטור דה פראנס | צילום: Gyrostat, Wikimedia

מדובר בהחתמה השמינית שעושה בקיץ הזה הקבוצה הספרדית, אשר שואפת לעלות מדרגה בגרנד טורים בשנה הקרובה. הרוכב הבולט של הקבוצה הוא אנריק מאס הספרדי שסיים במקום השישי בוולטה השנה ובטור דה פראנס נפצע בתאונה ופרש כבר במהלך הקטע הראשון. יהיה מעניין לראות האם קינטנה, שהיה רגיל להוביל לכל אורך הקריירה שלו, יצליח לשמש כדומסטיק מוצלח שיסייע למאס בגרנד טורים בשנה הקרובה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג