10 דברים שאסור לשכוח לפני שיוצאים לתחרות

לא בכל יום אנחנו משתתפים במרוץ, אבל כשזה קורה כדאי שנהיה ערוכים בצורה הטובה ביותר. הנה הדברים החשובים ביותר שלא תרצו לשכוח לפני
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רצים במרוץ כביש
רצים במרוץ כביש

מכירים את זה שאתם נוסעים לחו"ל ובודקים את עצמכם 10 פעמים לפני היציאה מהבית? דרכון, כסף, ואוצ'ר, בגדים מתאימים – יש מספיק דברים שאפשר לשכוח כדי להרוס את החוויה של הנסיעה לחו"ל. אז אולי אי אפשר להשוות לזה יציאה לתחרות, בטח אם היא קרובה לבית. אבל יציאה לתחרות היא גם סוג של מסע, וכדאי מאוד להיערך אליה בהתאם גם כדי למצות את הפוטנציאל ובעיקר כדי ליהנות ולא להילחץ. לצורך העניין, ריכזנו עבורכם את 10 הדברים שאסור לשכוח לפני שיוצאים לתחרות ריצה.

רצים משתתפים במרוץ

ארזתם הכל? | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
טיפים למוטיבציה עצמית בריצה 
מחקר חדש: שעת ריצה מוסיפה 7 שעות לחיים 
10 מסלולי הריצה הטובים בישראל 

1. לשתות ולאכול   

רוב המרוצים מתקיימים בבוקר, ואם מדובר על מרתון החוקים הם כמובן שונים. אבל גם כשמדובר במרוצים ל-5 או 10 קילומטרים, ממש לא כדאי להגיע על בטן ריקה לגמרי. לא חייבים לאכול משהו, אבל חשוב מאוד לשתות מים כדי לספק לגוף את הנוזלים שהוא יצטרך, ומומלץ לשתות קפה שחור, בדרך כלל שעה לפני הזינוק.

הקפאין יכול לעזור בחלק הראשון של המרוץ בכך שהוא גורם לגוף להשתמש בשומנים כמקור אנרגיה, ודוחה מעט את השימוש בפחמימות. חוץ מזה, מי שרגיל לתחושת ההתעוררות הזאת שמספק הקפאין ירצה כמובן להרגיש אותה גם בבוקר של תחרות וזה בסדר גמור. מי שמרגיש שהוא זקוק לאוכל, יכול לאכול תמר או חצי בננה – משהו שייתן קצת אנרגיה אבל לא יכביד יותר מדי על מערכת העיכול. יש אנשים שרגילים לשתות ג'ל אנרגיה מספר דקות לפני הזינוק וגם זה בסדר, זה גם משמש כארוחת הבוקר שלהם וגם נותן דלק לגוף. במקרה הזה מומלץ לעשות את זה רק אם מתורגלים בשתיית ג'ל לפני המאמץ. אם אתם יוצאים למרוץ ערב, חשוב לאכול סנדוויץ' מלחם לבן כשלוש שעות לפני הזינוק, אפשר להוסיף עוד בננה ושעה לפני מומלץ לשתות את הקפה.

2. שירותים 

גם אם תגיעו מוקדם לאזור המרוץ, לא תרצו להעביר כל כך הרבה זמן בהמתנה לשירותים כדי לעשות את מספר 2, ושירותים כימיים הם גם לא המקום הכי נעים. עדיף לקום קצת לפני, לשתות הרבה מים, לצאת לסיבוב מחוץ לבית בהליכה מהירה (טיול עם כלב זה רעיון מצוין) ואז לנסות להתרוקן בשירותים בבית.

תא שירותים כימיים

אולי עדיף בבית | צילום: pixabay

אם זה לא מצליח, נסו לתזמן א הגעתכם למקום המרוץ כדי שתוכלו להמתין בתור בשקט מבלי להילחץ. הרצים ה"קרביים" תמיד מביאים איתם נייר טואלט ויוצאים לסיבוב בשיחים הקרובים.

להרים ידיים לניצחון. דאודורנט זה חובה

3. דאודורנט 

חלק מהכיף במרוצים הוא להישאר במתחם הסיום גם אחרי שרצים ולהמשיך לחגוג. ליהנות מהאקספו, המוזיקה, האנשים, הפודיום אם יש. אי אפשר ליהנות כשלא מריחים טוב, לכן מי שיגן על עצמו עם מריחה של דאודורנט לפני המרוץ – ירגיש מצוין גם אחריו, לפחות מבחינת הריח שלו.

4. להטעין את השעון 

עבור מי שלא רץ עם שעון הסעיף הזה פחות רלוונטי, אבל מי שהתרגל לשעון ריצה יתקשה מאוד בלעדיו. לא תאמינו כמה רבים הם המקרים שבהם אנשים שוכחים את השעון בבית או מדליקים אותו לפני המרוץ ומגלים שהסוללה גמורה. זה משהו שיכול להרוס לגמרי את החוויה לחלק מהאנשים, שמפתחים תלות חזקה בנתונים של השעון.

גם אם הבאתם את השעון ויש לו סוללה והכל בסדר, חשוב לזכור משהו נוסף – להדליק את השעון הרבה זמן לפני הזינוק. אתם לא רוצים להגיע למצב שבו השעון יחפש לווין בזמן שאתם כבר עומדים בשער הזינוק.

5. כסף 

מצד אחד אתם יוצאים לרוץ, מצד שני מרוצים היום הם סוג של בילוי עם ה"אפטר פארטי" שהזכרנו מקודם. במרוצים רבים תמצאו אקספו מושקע עם מחירים שקשה למצוא ביום יום, ואולי סתם יבוא לכם לשבת על כוס בירה או קפה עם חברים בסוף האירוע?

6. תיק 

באותה נשימה, כדאי מאוד להביא תיק ולבדוק מראש שבמרוץ שאתם מגיעים אליו תהיה שמירת חפצים. כך תוכלו להביא בתוך התיק גם בגדים להחלפה (כי אתם לא רוצים להישאר עם בגדי תחרות), כפכפים או נעליים וגרביים להחלפה (כי זה הכי כיף לאוורר את הרגליים בסוף ריצה ומי רוצה להישאר עם נעלי ריצה אחרי תחרות?), טלפון נייד, ומקום ספייר לדברים שאולי תקנו באקספו.

מספר חזה במרוץ

מספר החזה הוא הדרכון שלכם | צילום: pixabay

7. ערכת השתתפות 

ככל שהמרוץ שאתם משתתפים בו יותר גדול – כך גם הסיכוי שתאספו את ערכת המשתתף שלכם בימים שלפני. זה אומר שבבוקר המרוץ מדובר על האביזר החשוב ביותר כי בלעדיו פשוט לא תוכלו להשתתף. כמובן שהפריטים החשובים ביותר בערכה עם מספר החזה והצ'יפ – כאשר ברוב המרוצים כיום הם באים ביחד (הצ'יפ מודבק על מספר החזה). אפשר להגיד שזו דוגמה מקבילה לדוגמה של הדרכון בשדה התעופה.

8. לצאת בזמן ולבדוק מראש איפה חונים 

ושוב חוזרים לעניין של הלחץ בזמנים כי הוא חשוב. כמעט כל רץ ותיק יוכל לספר לכם על אותה הפעם שבה הוא רץ מהחניה לשער הזינוק תוך כדי שהוא מחבר את מספר החזה לחולצה ונדקר מהסיכות. חשוב להבין, גם אם אתם מספיק אחראים – לא תמיד זה תלוי בכם. יש מרוצים שבהם סוגרים כבישים באזור מוקדם יחסית וזה גורם לשינויי תנועה וכאב ראש גדול בחיפוש אחר חניה. מי שהתחרה למשל בחצי מרתון עמק המעיינות יודע שסוגרים שם צירי תנועה מרכזיים כבר שעתיים לפני הזינוק וזה מקשה מאוד על הבאים מהמרכז.

לכן חשוב מאוד לשוטט מראש באתר התחרות ולהבין היכן יש סגירות כבישים כדי להעריך את זמן ההגעה ולקבוע את המקום שבו חונים. גם כשמתחילים בנסיעה, מומלץ להפעיל WAZE גם אם מכירים את הדרך, כדי לחסוך עיכובים בלתי צפויים בגלל אותו מרוץ.

9. לבדוק את תנאי מזג האוויר 

אם יש משהו שהרבה רצים מתלוננים עליו בארץ ובעולם זה היערכות לא נכונה לתחרות מבחינת ביגוד. אז בקיץ הישראלי אין כל כך בעיה וכולם מחפשים את הלבוש הכי מינימלי, אבל בכל עונה אחרת ובטח שבתחרויות במדינות אחרות – תנאי מזג האוויר יכולים להשתנות בצורה קיצונית מיום ליום.

ריצה בגשם

אם אתם יוצאים למרוץ מסוים, חשוב מאוד שתעקבו קודם כל אחרי תחזית מזג האוויר, אבל במידה והזינוק שלכם הוא ב-7 בבוקר – אל תסתפקו במה שכתוב בתחזית על השעה 7:00. תבדקו מה קורה בשעה 9:00-10:00 כי אותה ככל הנראה תרגישו. זה אומר שלפעמים עדיף לזנק כשקצת קר ולא לסבול מחום בהמשך, ובדיוק להפך. במקרים כאלה מומלץ תמיד להתייעץ עם רצים ותיקים שמתחרים הרבה.

10. לדאוג לתמונות מהתחרות 

כיום במרוצים רבים תמצאו טכנולוגיה כמו שוונג תג, שמאפשרת לכם לקבל את התמונות האישיות שלכם היישר לעמוד הפייסבוק שלכם. פעם אנשים חיפשו את עצמם בתוך בנקים של מאות ואלפי תמונות, היום זה כבר הרבה יותר פשוט. כל מה שצריך לעשות זה להירשם דרך האתר של המרוץ.

לרכישה לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ליאון מאיער הגיב:

    תודה על הארגון. היה 10 מכל הבחינות

  • רועי הגיב:

    כמו כן, לשים לב שאתם ברשימות, שבוע לפני המרוץ! היו דברים מעולם.

  • אסף הגיב:

    הכי חשוב שכחתם – קשר כפול בשרוכים!

  • תמר הגיב:

    לגבי הסעיף של השירותים – הייתי כבר בכמה אירועים עם שירותי נסורת במקום השירותים הכימיים, וזה אדיר!!
    בלי הריחות והמראות הנוראיים, נקי ועם נייר טואלט, ממש משפר את הריצה

  • שאול השואל הגיב:

    דאורדורנט לא מונע מהגוף להזיע?
    זה לא ייפגע בקירור הטבעי של הגוף?
    לא עדיף לשים אותו אחרי הריצה?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג