10 דברים שאסור לספורטאים חובבים ומתקדמים לעשות

גם אם אתם שועלי תחרויות מנוסים וגם אם התחלתם לרוץ, לרכוב או לשחות רק אתמול, ישנן טעויות שתמיד חוזרות על עצמן וחשוב להימנע מהן. הנה עשר הטעויות הנפוצות באימונים, תחרויות וכמובן תזונה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון פראג
מרתון פראג

בין אם התחלתם לרוץ, לרכוב או לשחות אתמול ובין אם אתם כבר שועלי תחרויות מנוסים, ישנן טעויות שתמיד חוזרות על עצמן. אספנו עבורכם את עשר הטעויות הנפוצות באימונים, תחרויות וכמובן תזונה.

1. להתעלם מכאב

בשנים האחרונות יש עלייה במספר הפגיעות במערכת שלד-שריר. צילומים | thinkstock

הכאב לא חולף אחרי המאמץ, אל תתעלמו ממנו | צילום: thinkstock

מתאמנים רבים נוטים לחשוב שכאב הוא חלק מהמשחק. אז נכון שלפעמים מופיעים כאבים כאלו או אחרים במהלך אימון, זה טבעי וברור, אבל אם מופיע כאב לעתים תכופות או שהכאב לא חולף אחרי המאמץ, אל תתעלמו ממנו. כאב כזה עלול להוביל אתכם, אם תזניחו אותו כמובן, להשבתה ארוכה ופציעה ולכו תדעו איך תצאו ממנה.

2. לדלג על החימום

חימום על טריינר לפני תחרות צילום לילך קלימן מקא

חשוב להתחיל בחימום טוב, להזרים דם לשרירים | צילום לילך קלימן-מקא

מכירים את התחושה שאתם מתחילים אימון, הגוף רענן ומוכן להתפוצץ על המסלול? מפתה מאוד להתחיל בקצב גבוה. לצערנו, מצב זה יכול להוביל לפציעות ולכן חשוב להתחיל בחימום טוב, להזרים דם לשרירים ולהכין את הגוף לפעולה לפני האימון המרכזי.

3. לרוץ לפני ארוחת בוקר

צילום: Matt Weibo

אכילה של משהו קטן לפני האימון חשובה | צילום: Matt Weibo

אכילת ארוחת בוקר דשנה לפני אימון בוקר היא כמעט בלתי אפשרית ומכבידה על מערכת העיכול ולכן אכילה של משהו קטן לפני האימון חשובה כדי "להטעין" את המערכת, למנוע עייפות או ירידה ברמות הסוכר במהלך אימון, בעיקר אם מדובר על אימונים ארוכים ועצימים.

4. לצפות לשיאי אישי בכל תחרות

 צילום: ניר עמוס 2015

אל תצפו שבכל תחרות שתשתתפו בה תצליחו לשבור את שיאכם האישי | צילום: ניר עמוס

מתאמנים מתחילים בין אם זה באופניים, ריצה או שחייה, יראו שיפור ניכר בין תחרות לתחרות ובכל פעם ישיגו שיא אישי חדש. אבל ככל שהאדם מאומן יותר, כך הופכים השיאים האישיים לקשים יותר להשגה. הצבת מטרות היא דבר חשוב מאוד אבל אל תצפו שבכל תחרות שתשתתפו בה תצליחו לשבור את שיאכם האישי שוב ושוב. בחרו מספר אירועים בכל שנה שבהם תשתתפו רק בשביל הכיף, תגיעו אל המרוצים הללו עם ציפיות נמוכות ואל תדאגו בעניין הזמן שלכם.

5. לעקוב אחר תכנית ללא פשרות

יאיר קרני ברזל

אמצו לעצמכם גישה קצת יותר גמישה ביחס לקדושתה של תכנית האימונים | צילום: thinkstock

תכנית אימונים היא דבר חשוב מאוד, בעיקר אם קבעתם לעצמכם תחרות מטרה או בכלל מטרה כלשהי. אבל מעקב אחרי תכנית ללא פשרות וללא התאמה שלה לחייכם, היא לא רעיון מוצלח. העובדה שכתוב בתכנית שעליכם לרכוב 40 ק"מ ביום שלישי, אבל קמתם בבוקר עם חולשה או מחלה, או לא ישנתם בלילה בגלל התינוק החדש, לא מחייבת אתכם לעשות את המרחק הזה בכל מחיר. אמצו לעצמכם גישה קצת יותר גמישה ביחס לקדושתה של תכנית האימונים ואם בא לכם לצאת למסיבה עם חברים בערב, זה בסדר להפסיד אימון בוקר אחד פעם בשנה, חייכם החברתיים חשובים לא פחות. אם אתם מתקשים לשנות את התכנית לבדכם, תמיד ניתן לפנות למאמן שיסייע לכם להתאים אותה ולבצע את השינוי כך שלא תפגעו במטרה.

6. להתחיל תחרות מהר מדי

צילום: ניר עמוס

רבים משננים לעצמם "תתחרה את התחרות שלך" | צילום: ניר עמוס

מי לא מכיר את התחושה הזו בתחילת מרוץ? הגוף דרוך כמו קפיץ ויריית הזינוק משחררת אותו לעבר המסלול במהירות אדירה ואופס, אתם חורגים בהרבה מתחומי הדופק והמהירות שקבעתם לעצמכם. כולם מסביב נראים לכם בשיא הכושר, אבל הם בדיוק כמוכם, נסחפים עם ההמון, מהר מדי ושורפים את עצמם כבר בקילומטר הראשון. כל מתחרה, אפילו המתחיל והירוק ביותר יודע שאסור להתפתות לקצב של כולם. רבים משננים לעצמם "תתחרה את התחרות שלך" אבל בזמן אמת לא עומדים בהבטחה. לכן, כאן, בנקודה זו, עליכם לקחת את המושכות ולעצור את הסוסים הדוהרים, להיות השוטר הפרטי של עצמכם ולתת קנס על מהירות מופרזת. תתחילו בקצב שמתאים לכם, אל תשרפו את עצמכם כבר בתחילת התחרות ותראו שהתוצאות יגיעו.

7. לא נחים מספיק

שינה, מנוחה, מחלה, פחד צילום: thinkstok

תתנו לגוף שלכם לנוח ולהיבנות | צילום: thinkstok

מנוחה היא אחד הדברים הקשים ליישום, בעיקר כשיש גם עבודה, משפחה וחיים מחוץ לאימונים. אבל, אם החלטתם ללכת על מטרה חשובה, אתם צריכים להתגייס לקראת ולדעת לקחת יום אחד של מנוחה לפחות בו לא תבצעו שום פעילות גופנית, תתנו לגוף שלכם לנוח ולהיבנות וכמובן לישון מספיק שעות בלילה.

8. מבצעים אימון קשה בימים בהם מוגדר אימון קל

אימונים קשים בהכנה לתחרויות סבולת ארוכות

"אימון קל" הכוונה היא בדרך כלל לאימון בקצב שבו אתם עדיין יכולים לנהל שיחה | צילום: thinkstock

כשהמאמן כותב בתכנית האימונים "יום קל" הוא מתכוון לכך מתוך סיבה מקצועית. אם לא תצליחו להתאושש בצורה טובה מהאימונים הקשים שלכם, לא תצליחו להגיע למטרה שאותה הצבתם ואתם עלולים אפילו להגיע לפציעה. לכן, כשהמאמן כותב לכם בתכנית "אימון קל" הכוונה היא בדרך כלל לאימון בקצב שבו אתם עדיין יכולים לנהל שיחה.

9. לדלג על ארוחה שאחרי אימון

smoothie שייק, פירות, סמודיס, תזונה | צילום Sigurdas

הארוחה שאחרי האימון חשובה מאוד לשיקום הגוף | צילום Sigurdas

נכון שאחרי אימון, החשק לאכול יורד, אבל הארוחה שאחרי האימון חשובה מאוד לשיקום הגוף ובנייתו לאימון הבא. חשוב לספק לו חלבון, פחמימה, ויטמינים ונוגדי חימצון, כל מתאמן לפי סוג ענף הספורט אותו הוא מבצע והמטרה.

10. אובססיביים למספרים

ספורטאית בודקת דופק

תנסו להשאיר את השעון בבית בימי האימון הקלים | צילום: thinkstock

קל מאוד לפתח התמכרות לכל הנתונים ששעוני הדופק המשוכללים מספקים לנו. גרפים של ניתוחי ריצה ורכיבה, מספר תנועות בחתירה, וואטים ומה לא, אבל לפעמים אנחנו שוכחים להוציא את האף מהשעון ולחשוב מה אנחנו מרגישים? איך התקדמנו, לא רק בגרפים, אלא בחיים האמיתיים. תנסו להשאיר את השעון בבית בימי האימון הקלים ותראו פתאום איזו הקלה לרוץ בלי שום הנחיות ומספרים, רק אתם והתחושה שלכם.

צילום עמוד הבית: US NAVY



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג