5 אפשרויות לארוחת בוקר מאוזנת, 5 אפשרויות שלא

ברחבי העולם אוכלים ארוחות בוקר שונות ומגוונות: בזמן שהעולם המערבי ניזון בעיקר מפחמימות ריקות ושומן, המזרח שומר על תזונה מסורתית. בישראל אנחנו דווקא במקום טוב, אבל עדיין יש מוצרים שכדאי להימנע מהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ברחבי העולם אוכלים ארוחות בוקר שונות ומגוונות: בזמן שהעולם המערבי ניזון בעיקר מפחמימות ריקות ושומן, המזרח שומר על תזונה מסורתית. בישראל אנחנו דווקא במקום טוב, אבל עדיין יש מוצרים שכדאי להימנע מהם

מאת:דנה פלג

הצרפתים מתחילים את הבוקר שלהם עם קרואסון שוקולד או שקדים ולצידו חמאה, האנגלים מתחילים את היום עם צלחת גדושה בנקניקיות, בייקון, ביצים, שעועית מתוקה, תפוחי אדמה וצנימים מלחם לבן. בגרמניה אוכלים נקניקיות וגבינות שמנות על לחמניות לבנות, ביפן – טופו מושרה בסויה בשילוב דגים ואורז, בפיליפינים אוכלים פירות מקומיים  ובארצות הברית, שם אוכלים הכול, בגדול וכמה שיותר שמן. דונאטס, בייגל עם ממרחי שמנת, פנקייקס תעשייתיים, ארוחות בוקר מוכנות שדורשות רק חימום מהיר וכמובן בייקון, הרבה בייקון.

ארוחת בוקר ישראלית מוכרת כארוחה המכילה ביצים, סלט ירקות, מאפים, ממרחים ולעיתים מנת מוזלי קטנה, אולם רובנו אוכלים ארוחה עשירה שכזאת רק בימי חופש. ארוחת הבוקר הישראלית הממוצעת היא קפה ומאפה או עוגה. קשה לקרוא לכך ארוחת בוקר מספקת.

חשיבות ארוחת הבוקר כבר לא מוטלת בספק. חוקרים ומדענים חקרו את הנושא מכל הכיוונים ואיך שלא מסתכלים על ההרגל של אכילת ארוחת בוקר, מוצאים שהוא חיובי.
אנשים אשר אוכלים ארוחות בוקר באופן קבוע שומרים על משקלם, הם בעלי סיכון נמוך יותר לחלות במחלות שונות כמו סוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב. הם מרוכזים זמן רב יותר, עייפים פחות וחשים תחושת מלאות לאורך זמן.

קפה ו…?
רבים מאיתנו מתחילים את הבוקר עם קפה. קפה כשלעצמו הוא ממריץ ומשתן ובכל זאת קשה לדמיין בוקר בלעדיו.
השאלה מה ניצב לידו?
האופציה הטובה: לחם מחיטה מלאה עם ריבה או גבינה רזה וירקות.
האופציה הגרועה: עוגה, מאפה שמרים או כל מוצר אפייה המבוסס על קמח לבן וסוכר.



דברי מאפה, לחמים, עוגות ועוגיות אשר נאפים מקמח מלא, באחוזים נכבדים לא רק בשביל הצבע או השם, יספקו לגוף שלכם פחמימות מלאות ואיכותיות שיתפרקו באטיות ויתנו לכם אנרגיה למשך זמן, וזאת בניגוד לקמח לבן, או סוכר לבן, אשר אומנם יספקו תחושת מרץ לזמן קצר בלבד, אך יתפוגגו במהרה ויותירו תחושת רעב.

ממהרים, חוטפים ואוכלים
יש ימים כאלה שהכל לחוץ: קמתם מאוחר, הילד התעקש, הפגישה הוקדמה – לא חסרות סיבות. בימים כאלה אתם מוצאים את עצמכם עומדים ליד מכונה או חנות ממכר בתחנת דלק בדרך ומחפשים משהו להרגיע את הרעב. זהירות!
האופציה הטובה: חטיף גרנולה או חטיף אנרגיה. הם אמנם לא שיא הבריאות אבל לעיתים עדיפים על שאר האופציות.
האופציה הרעה: סנדוויצ'ים מוכנים, מוצרי מזון תעשייתיים. אתם לא באמת יודעים מתי הכינו את הכריך ומה בדיוק יש שם. העדיפו להימנע ותחסכו קלוריות מיותרות, אחוזי שומן גבוהים ואולי אפילו כאב בטן.

דגני בוקר
איך אפשר להימנע ממוצר עם שם כל כך מחייב? 
אינספור סוגים של דגני בוקר ניצבים על מדפי הסופר, בכל הצבעים ובכל הגדלים.
האופציה הטובה: דגני בוקר אורגניים, מחיטה מלאה, או מתירס לא מהונדס, ללא סוכר.
האופציה הגרועה: דגני בוקר מסוכרים ו/או צבעוניים.
נכון, כבר כמעט ולא משתמשים כיום בצבעי מאכל, הסכנה בהם ברורה וידועה, אולם עדיין מומלץ לבדוק את התווית. אולם חוץ מהצבע, דגני הבוקר שלנו עלולים להיות מלכודת של סוכר. ליתר דיוק, ישנם סוגים שבהם המרכיב העיקרי הוא סוכר. העדיפו דגנים שיספקו לכם סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים.

קחו פרי , אבל אמיתי 
אין כמו פירות להתחיל איתם את היום האנרגיה, הטעם, הסיבים התזונתיים, הוויטמינים והמינרלים, ארוחת בוקר מושלמת.
האופציה הטובה: פירות העונה חתוכים עם מעט יוגורט ו/או גרנולה
האופציה הגרועה: פירות שמגיעים בקופסאות שימורים או בקרטון. 
מיץ תפוזים, אפילו סחוט טרי שהיה בבקבוק יותר משעתיים, איבד את תכונותיו ויתרונותיו. הוא עדיין כתום, אבל הסיבים התזונתיים, הוויטמינים והמינרלים ממש לא שם.
מה שכן שם הם חומרים תעשייתיים שונים אשר מגדילים את זמן המדף של המוצר, את הטעם ואת הריח. אבל אפילו הם לא מצליחים לחקות את הדבר האמיתי. אל תסתפקו בכמעט.

בוקר פינוק



יש רגעים שאנחנו רוצים לפנק ולהתפנק. בוקר יום שישי או שבת, הילדים בבית, כל המשפחה ביחד ומתחשק לצאת מהשגרה.
אופציה טובה: פנקייק מקמחים שונים, קמח מלא, קמח שיפון, קמח כוסמין.
אופציה גרועה: תערובת מוכנה של פנקייק או וופל או מאפינס.
תעשו לעצמכם טובה: רוצים לפנק? פנקו עד הסוף. הכינו פנקייק אמיתי, כזה שיפנק את הגוף ואת הנפש, יעשיר אתכם בסיבים תזונתיים, יספק מינרלים וויטמינים ויגרום לכם לחייך.
להמתקה קנו סירופ מייפל אמיתי, זה שעולה 30 שקל, תפנקו עד הסוף!
צילומים: Thinkstock
30.9.2012


דנה פלג-  עיתונאית, אמא של שלושת המופלאים, שוחה, רוכבת כשלא חם ולא מוותרת על פילאטיס




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג