שיאים, שיאים ועוד שיאים: פתיחה מסחררת לאליפות המכללות בשחייה

גל כהן גרומי ואיתן בן שטרית הרשימו עם תוצאות אדירות ב-200 חופשי, גם פרנקל, לוקטב ופולונסקי הראו את יכולתם, כשבזווית העולמית לאון מרשאן שובר שיא ומפסיד, וגם הייז, ליינדו ובל פתחו בסערה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גל כהן גרומי | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

אליפות המכללות בשחייה לגברים נפתחה הלילה (בין רביעי לחמישי) באינדיאנפוליס עם שני משחי שליחים, שהצליחו להיות עמוסי שיאים ותוצאות מהירות, כשגם השחיינים הישראלים נותנים את חלקם ומספקים כמה שיאים אישיים איכותיים במיוחד.

לכתבות נוספות בנושא:
ועכשיו, לגברים: שישה ישראלים יזנקו לאליפות המכללות בשחייה
איילה ספיץ: "ישראל היא מדינה מיוחדת, מאוד גאה לייצג אותה"
חוזרים לים! נפתחה ההרשמה למשחי המים הפתוחים של שוונג

במשחה ל-4×200 יארד חופשי זינקו חמישה מתוך ששת הישראלים למים. המהיר מכולם היה גל כהן גרומי, שפתח את השליחים עבור מישיגן עם 1:31.07 דקות, תוצאה נהדרת ושיפור של שנייה שלמה לשיאו האישי. בהמרה "יבשה" מדובר על זמן שמקביל ל-1:44.28 דקות בבריכה ארוכה, מהר בכמעט שתי שניות מהשיא הישראלי (אמנם המרה יבשה תמיד "מפריזה" לטובת היארדים, אך עדיין ניתן להבין את הכיוון, והוא מהיר במיוחד).

איתן בן שטרית | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

מיד אחריו במישיגן זינק איתן בן שטרית, שהפציץ גם הוא עם שיא אישי נהדר של 1:31.70 עם זינוק שליחים, שיפור של יותר משנייה וחצי לזמנו מאליפות הקונפרנס. תומר פרנקל (אינדיאנה) ודניס לוקטב (לואיוויל) שחו גם הם עם זינוק שליחים וקבעו בדיוק אותה תוצאה, 1:32.19 דקות. רון פולונסקי זינק ראשון עבור סטנפורד וקבע 1:32.90 דקות. במקום הגבוה ביותר מבין הקבוצות של הישראלים סיימה אינדיאנה, שדורגה שישית, מקום אחד לפני לואיוויל וסטנפורד.

עוד לפני כן, גם ב-4×50 מעורב ראינו נציגות ישראלית, כאשר פרנקל היה נהדר ב-50 פרפר עם 19.56 שניות, הזמן הרביעי בטיבו מבין הפרפריסטים במשחה. רון פולונסקי שחה את החזה עבור קבוצתו וקבע 23.23 שניות. אינדיאנה סיימה במקום השישי וסטנפורד בשביעי.

מרשאן לוהט ומפסיד, הייז מנפץ בעצמו
בזווית העולמית שיאים נפלו מכל עבר בליל הגמרים הראשון. בשליחים מעורב פלורידה הדהימה את המדורגת הבכירה אריזונה סטייט של לאון מרשאן, כששחייניה חברו יחד ל-1:20.15 דקות, ארבע עשיריות לפני יריבתם הגדולה ושיא מכללות חדש ומהיר. NC סטייט השלימה את הפודיום עם 1:20.98 דקות ושיא אמריקאי חדש (בניגוד לשתי הראשונות, כל ארבעת שחייניה מארה"ב).

כמעט בכל 50 במשחה קיבלנו תוצאה היסטורית. הגביסט איידן הייז מ-NC סטייט פתח את ה-50 הראשון עם 20.07 שניות, ה-50 גב המהיר בהיסטוריה. לאחר מכן ליאם בל מקאל ברקלי קבע את ה-50 חזה המהיר בהיסטוריה עם 22.25 שניות, שתי מאיות מהיר יותר מהשיא של מרשאן מאשתקד. בפרפר היה זה ג'וש ליינדו מפלורידה שקבע 18.97 שניות, הזמן השני בטיבו בהיסטוריה. הפיניש היה שייך לג'וני קולו מ-ASU עם 17.94 שניות (חילוף אדיר של 0.02- שניות), הספליט השלישי בטיבו אי פעם.

ב-4×200 חופשי היה מעניין לא פחות. במקצה הלפני אחרון לוק הובסון מטקסס פתח בשיא מכללות חדש כשקבע 1:29.13 דקות, אולם השיא שלו החזיק מעמד רק כמה דקות, שכן במקצה החזק לאון מרשאן זינק וקבע 1:28.97 דקות בדרך לשיא חדש. במשחה כולו אריזונה סטייט הפסידה לקאל, ששברה את שיא המכללות עם 6:02.26 דקות (ממוצע של 1:30.5 דקות לשחיין!). אותה טקסס מהמקצה השני סיימה בסופו של דבר על הפודיום עם מדליית הארד.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אילן לולה הגיב:

    זה לא ייאמן שבאליפות כזאת היסטורית. מכל הבחינות , הישראלים נמצאים בחוד הצמרת.
    מטורף לגמרי.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג