איילה ספיץ: "ישראל היא מדינה מיוחדת, מאוד גאה לייצג אותה"

רגע אחרי שרשמה הישגי שיא באליפות המכללות בארה"ב, השחיינית הישראלית שעשתה עלייה בשנה שעברה בראיון מיוחד לשוונג: על האימונים בישראל בקיץ, הביטחון שעלה, השיפור המקצועי האדיר בגיל 23 והמטרות לקראת פריז
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איילה ספיץ באליפות המכללות | צילום: Walt Middleton

איילה ספיץ רשמה בסוף השבוע האחרון את התחרות הטובה ביותר של חייה. השחיינית הישראלית, שעלתה לישראל לפני כשנה, זינקה לאליפות המכללות בארה"ב ופשוט כתבה מחדש את רשימת השיאים האישיים שלה, כמעט בכל זינוק למים. היא עלתה לגמרי ב' בכל אחד מהמשחים האישיים שלה – ב-200 יארד חופשי, ב-500 חופשי וב-200 גב, כשבאחרון היא אף מנצחת בגמר ב' עם הזמן השישי בטיבו בערב הגמרים.

לכתבות נוספות בנושא:
חוזרים לים! נפתחה ההרשמה למשחי המים הפתוחים של שוונג
מתרגל לפריז: שיא ישראלי למירון חרותי ב-50 פרפר
אליפות המכללות ננעלה עם שיא אדיר של גרטשן וולש, תוצאה נהדרת לאיילה ספיץ

אם לא יקרה משהו יוצא דופן, תייצג ספיץ בקיץ הקרוב את ישראל במשחקים האולימפיים בפריז. אחרי שרשמה בקיץ שעבר תחרויות ראשונות בישראל במדי מכבי חיפה, ולאחר מכן ייצגה בהצלחה את הנבחרת באליפות העולם ובאליפות אירופה עד גיל 23, היא מוקירה כל רגע מאז הפכה באופן רשמי לישראלית וכבר לא יכולה לחכות להראות שוב את יכולותיה עם המגן-דוד על הכובע. בראיון מיוחד לשוונג, היא מספרת על השנה הנהדרת שחוותה, על ההצלחות האחרונות בארה"ב, שינוי הסגנון וגם המסר שלה לדור הצעיר של השחיינית.

איילה ספיץ באליפות המכללות | צילום: Walt Middleton

זו הייתה ללא ספק השנה הכי טובה בקריירה שלך, מה השתנה השנה שגרם לך לעשות את השדרוג?
"עשיתי הרבה שינויים בין השנה שעברה לזו. ראשית, הקיץ הזה של אימונים בישראל והתחרות בבמה הבינלאומית היו חוויה לימודית מדהימה עבורי. אני חושב שהצלחתי להמשיך חלק מהמומנטום וההתרגשות הזו מהספורט לתוך השנה הזו. בנוסף, הצטרפתי לסביבת אימונים חדשה באוניברסיטת Northwestern, שזה היה שינוי נחמד. אני אוהבת את המאמנים והצוות החדשים שלי, ואני חושבת שהאימונים באמת עובדים בשבילי. היו לי כמה שנים לאחרונה שבהן לא שברתי שיא אישי אפילו במשחה אחד. אז לאורך הקיץ ולתוך עונת המכללות, התחלתי להתמקד יותר בפרטים הקטנים ולהבין איך אני יכולה לשפר את השחייה שלי מנקודת מבט טכנית. אני יכולה לומר שיעילות הגריפה שלי השתפרה, מה שגם עזר לי לשפר את הזמנים".

שברת שיא אישי כמעט בכל משחה באליפות המכללות, מה עבד כל כך טוב בסוף השבוע הזה?
"ביטחון עצמי הוא תחום שבו עשיתי כברת דרך השנה. היה לי אמון רב באימונים שעשיתי לאורך העונה ואמונה שאני מסוגלת להשיג את המטרות שלי. זו הייתה תחרות המכללות האחרונה שלי אי פעם, אז גם רציתי ליהנות ממנה ולספוג הכל פנימה. אני חושבת שהגישה הזו הורידה קצת את הלחץ ואפשרה לי להתחרות בצורה חופשית יותר".

איילה ספיץ עם אביב ברזלי באליפות ישראל | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

"ידענו שאת שחיינית חופשי מצוינת, אבל ה-200 גב היה מהיר במיוחד, איך חילקת את האימונים שלך בין שני הסגנונות?
"אני חושבת שיש הרבה ערך לאימון דברים מלבד המשחה העיקרי שלך. אני אוהבת להתאמן בסגנון חופשי ובגב, אבל גם פרפר ומעורב אישי. תכנית האימונים שלי הציעה גמישות רבה לאימון סגנונות חוץ מחופשי. אני מאמינה שאימון הסגנון החופשי שלי עוזר לשחיית הגב שלי ולהיפך. עשיתי  גם כמות משמעותית של אימוני רגליים השנה, וזה תמיד מועיל למשחי גב".

"לקראת השנה האולימפית, מה המטרות שלך הקיץ? איזה משחה את חושבת שהוא הכי חזק שלך עכשיו?
"המטרה הסופית שלי היא לייצג את ישראל בפריז הקיץ. ה-200 חופשי היה לאורך השנים המשחה החזק ביותר שלי בבריכה ארוכה, אז אני אמשיך להתמקד בזה במטרה לשחות הכי טוב שאפשר את החלק שלי בשליחים ל-4×200 חופשי (משחה בו הנבחרת כבר הבטיחה את העפלתה – ג.ד). עם זאת, אני גם רוצה להמשיך עם משחי הגב, לאחר ההצלחה שלי במשחים הללו ביארדים".

איילה ספיץ באליפות המכללות | צילום: Walt Middleton

עלית לארץ רק בשנה שעברה, איך לדעתך זה תרם לך?
"העלייה לארץ הייתה חוויה כל כך מדהימה, שאני כל כך אסירת תודה עליה. זה נתן לי קהילה חדשה לגמרי של אנשים שמעוררים בי השראה ותומכים בי. ישראל היא מדינה מיוחדת, ואני מאוד גאה ואסירת תודה לייצג אותה".

איך זה היה להיות באליפות המכללות עם עוד 3 שחייניות ישראליות?
"תמיד כיף לבלות עם חבריי לנבחרת ישראל בשחייה. זה נחמד במיוחד לראות כל כך הרבה פרצופים מוכרים בתחרות כל כך אינטנסיבית".

פולונסקי, ספיץ, ברזלי וחיון באליפות המכללות | צילום: פרטי

עשית התקדמות ענקית בגיל 23, מה המסר שלך לנערות צעירות אחרות ששוחות?
"חשוב להכיר בכך שהספורט הזה מלא בעליות ומורדות, וההתקדמות אינה ליניארית לחלוטין. זה נפוץ שספורטאי עילית קשים עם עצמם, אבל המסר שלי לנערות צעירות יהיה להאמין בעצמך כשדברים מתחילים להיות מאתגרים ולהתייחס לעצמך באדיבות".

איילה ספיץ | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג