אליפות המכללות ננעלה עם שיא אדיר של גרטשן וולש, תוצאה נהדרת לאיילה ספיץ

השחיינית מווירג'יניה הפכה לראשונה אי פעם שיורדת מ-45 שניות ב-100 יארד חופשי, בדרך ל-10 מדליות זהב לאחיות וולש בתחרות. ספיץ הפכה לישראלית המהירה ביותר ב-200 גב, כשניצחה את גמר ב'
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גרטשן וולש | צילום: טוויטר

אליפות המכללות בשחייה לנשים ננעלה הלילה (בין שבת לראשון) בג'ורג'יה עם עוד הישג היסטורי של גרטשן וולש, שפשוט משכתבת את ספר השיאים, כך שאף אחת לא תוכל לגעת בו בקרוב. השחיינית מווירג'יניה הפכה לשחיינית הראשונה בהיסטוריה שיורדת מגבול 45 השניות ב-100 יארד חופשי, כשניצחה עם זמן פשוט מטורף של 44.83 שניות.

וולש קיזזה 33 מאיות מהשיא הקודם אותו קבעה רק לפני כחודש באליפות הקונפרנס, כאשר לשם המחשה, השחיינית הבאה אחריה בהיסטוריה היא האלופה האולימפית סימון מנואל עם 45.56 שניות, פער עצום של 83 מאיות. בהמרה "יבשה" לבריכת 50 מטר, מדובר בזמן המקביל ל-51.36 שניות, מהר יותר משיא העולם של שרה שוסטרום 51.71 שניות (אם כי, בכנות, ההמרה היבשה תמיד מפריזה מעט לטובת היארדים).

עבור גרטשן מדובר בשיא השלישי שהיא שוברת מתוך שלושה משחים באליפות הנוכחית, אחרי ה-100 פרפר וה-50 חופשי, אליהם ניתן לצרף את ה-50 גב בשליחים, שאינו מוכר כשיא אולם גם הוא המהיר בהיסטוריה. אחותה של גרטשן, אלכס וולש, השלימה גם היא טרבל עם זהב שלישי כאשר ניצחה ב-200 יארד חזה (אחרי שני הניצחונות במשחי המעורב) בזמן של 2:02.07 דקות.

לקינוח, שתי האחיות חברו לניצחון משותף בשליחים 4×100 חופשי עם 3:05.89 דקות. למעט ה"פספוס" בשליחים ביום הראשון, שתי האחיות וולש ניצחו בכל משחה בו לפחות ארחת מהן זינקה למים, ובסך הכל 10 מדליות זהב עבור וירג'יניה. הקאבלירס גם כצפוי זכו באליפות הקבוצתית זו השנה הרביעית ברציפות, בפער גדול מטקסס השנייה ופלורידה השלישית.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by SwimSwam (@swimswamnews)

נעילה ישראלית מוצלחת
מהזווית הישראלית מי שגם ביום האחרון הראתה יכולת נהדרת הייתה איילה ספיץ, שאחרי השיאים האישיים במשחי החופשי זינקה הפעם ל-200 יארד גב. הישראלית מנורת'ווסטרן שיפרה כבר במוקדמות את שיאה האישי עם 1:52.22 דקות והייתה קרובה עד כדי 23 מאיות מגמר א', אך לא התפשרה ובערב פשוט הפציצה 1:51.80 דקות כדי לנצח את גמר ב', בזמן שהיה נותן לה גם את המקום השישי בגמר א'.

מדובר בתוצאה המהירה ביותר של שחיינית ישראלית במשחה זה ביארדים, מהר יותר מה-1:52.89 דקות של אביב ברזלי, השיאנית הישראלית במשחה זה בבריכה ארוכה. ברזלי לא הייתה בשיאה באליפות וסיימה במשחה זה במקום ה-39 עם 1:54.86 דקות. הדבר מבטיח לנו קרב מעניין במשחה זה בהמשך, שכן התוצאה של ספיץ שווה בהמרה יבשה ל-2:06.49 דקות, מהר בהרבה מהשיא הישראלי שעומד על 2:10.42 דקות.

איילה ספיץ | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

מי שנעלה את התחרות הייתה לאה פולונסקי, ששוב הוכיחה את השיפור האדיר שלה בשנה האחרונה בסגנון החופשי, כאשר זינקה אחרונה בשליחות ל-4×100 חופשי עבור קאל ברקלי וקבעה 47.85 שניות. זו הפעם הראשונה של הישראלית בקריירה מתחת ל-48 שניות, בדרך למקום 11 של קבוצתה במשחה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אילן לולה הגיב:

    תודה רבה על העדכון !!!!
    אכן ההמרה קצת אופטימית לטובת המטרים כפי שכתבת.
    ממליץ על הממיר של
    Swimworld. שגם לוקח בחשבון את המגדר וגם מדוייק יותר בכללי. הממיר של swimswam. די מגזים ( נותן לגרומי למשל 1:55.4 ב200 מעורב ו58 פלוס לפולנסקי ב100חזה ).
    מחכים לאליפות הבנים. אם ישחזרו או יתעלו על גמרי הקונפרנס זה יהיה מטורף.

  • א הגיב:

    איילה ספיץ ??? האם היא באה ממרק ספיץ האגדי !!!

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג