ועכשיו, לגברים: שישה ישראלים יזנקו לאליפות המכללות בשחייה

אחרי תחרות מרתקת אצל הנשים, תורם של השחיינים לזנק למים באינדיאנה: תומר פרנקל וגל כהן גרומי מועמדים למדליות, רון פולונסקי ובר סולובייצ'יק בתמונת הגמרים, ואיזו היסטוריה יעשה הפעם לאון מרשאן?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פרנקל, גרומי, פולונסקי ולוקטב | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

אחרי שהשחייניות רשמו אליפות נהדרת, הגיע תורם של הגברים לזנק למי הבריכה באליפות המכללות בשחייה, שתיפתח הלילה (בין רביעי לחמישי) באינדיאנפוליס. בגזרה הישראלית, שישה שחיינים כחול-לבן יקחו חלק בתחרות, כשכמה מהם אף מועמדים למדליות.

לכתבות נוספות בנושא:
איילה ספיץ: "ישראל היא מדינה מיוחדת, מאוד גאה לייצג אותה"
מתרגל לפריז: שיא ישראלי למירון חרותי ב-50 פרפר
חוזרים לים! נפתחה ההרשמה למשחי המים הפתוחים של שוונג

המדורג גבוה ביותר ערב התחרות הוא גל כהן גרומי (מישיגן), שעלה לאליפות מהמקום השלישי ב-200 יארד פרפר, הרביעי ב-200 מעורב אישי וה-10 ב-100 פרפר בתום אליפות קונפרנס נהדרת בביג10, עם שתי מדליות זהב ומדליית כסף נוספת. בשנה שעברה, העפיל גרומי לגמר אחד (ב-200 פרפר) ופספס את השניים האחרים, אולם נראה שהשנה הוא קפץ עוד מדרגה ויכול להתמודד על מדליה ראשונה בקריירה באליפות היוקרתית.

גל כהן גרומי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

מי שכבר זכה במדליה כזו אשתקד ב-100 פרפר הוא תומר פרנקל (אינדיאנה), אחד משלושה ישראלים בלבד שעשו זאת במשחים אישיים (יחד עם גל נבו וגיא ברנע). גם הפעם הוא ישאף להיאבק על הפודיום והוא מדורג במקום חמישי לפי ההרשמות ב-100 פרפר ושישי במרחק הכפול. גל נבו הוא השחיין הישראלי היחיד שזכה בשתי מדליות אישיות באליפות המכללות, ופרנקל בהחלט ינסה להשתוות לו.

שחיין ישראלי נוסף בתמונת הגמרים הוא רון פולונסקי (סטנפורד), שהעפיל בשלושה משחים ומדורג שביעי ב-200 מעורב אישי, שמיני ב-100 חזה ו-17 ב-200 חזה. פולונסקי שינה השנה לא מעט בתכנית האימונים שלו, כאשר בחר לוותר על חלקה הראשון של עונת המכללות לטובת אימונים אינטנסיביים. הוא חזר בדיוק בזמן לאליפות ה-PAC12, בה שוב עמד על הפודיום, ורגע לפני המעבר לבריכות 50 מטר, הוא ינסה לנפץ כמה שיאים.

דניס לוקטב ותומר פרנקל | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

אחת ההפתעות הנעימות של העונה עד עכשו הוא בר סולובייצ'יק (מינסוטה), שהרשים גם הוא באליפות הביג10 ומדורג שמיני ב-500 חופשי, המיקום הגבוה שלו בקריירה. בר ינסה להעפיל לגמר ראשון בקריירה באליפות, כשמלבד משחה זה ב-1,650 חופשי הוא מדורג 13, וצפוי לשחות גם 200 חופשי.

איתן בן שטרית (מישיגן), שהעפיל בפעם השנייה לאליפות וגם הוא רושם שיפור מתמיד. ב-200 מעורב אישי עלה איתן מהמקום ה-19, ומלבד זאת ישחה גם 200 חופשי ו-200 גב. סוגר את הרשימה דניס לוקטב (לואיוויל), שעל אף שבחר להתחרות באליפות העולם בקטאר, מה שפגע לו בעונת המכללות, הצליח להעפיל ממש על הקשקש מהמקום ה-30 ב-200 חופשי (וישחה גם 500 חופשי ו-200 פרפר). בתחרות נמצא גם מטעם איגוד השחייה אייל עילם, מנהל נבחרת ישראל ומאמן בנבחרת, שמגיע כדי לראות מקרוב את ביצועיהם של השחיינים לקראת המשחקים האולימפיים.

רון פולונסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

מלבד הישראלים, השם המעניין ביותר שישתתף בתחרות הוא כמובן שיאן העולם לאון מרשאן. האיש ששבר את שיאו של מייקל פלפס האגדי ב-400 מעורב אישי סיפק עוד עונת שיא באריזונה סטייט תחת המאמן בוב באומן, ובאינדיאנפוליס בחר לשחות את ה-500 חופשי במקום ה-200 מעורב אישי בו ניצח אשתקד, וכן את ה-400 מעורב אישי ו-200 חזה (יש לציין שבאליפות המכללות יש מגבלה של 3 משחים אישיים).

עוד שמות ששווה לשים עליהם עין – סגן אלוף העולם ב-100 פרפר ג'וש ליינדו הקנדי, שצפוי לפגוש את פרנקל וגרומי במשחה זה, אלוף העולם ב-50 חופשי בבריכות קצרות ג'ורדן קרוקס, אלוף העולם ב-200 גב הוברט קוש ההונגרי, אנדריי מינקוב הרוסי, שלא ישחה בפריז בגלל השעיית נבחרת רוסיה, אך במכללות שוחה כמובן ללא מגבלות, ועוד שלל שחיינים מהירים שרבים מהם נראה במשחקים האולימפיים הקרובים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג