רוצו על זה: 10 אפליקציות הריצה המובילות כיום

פעם הן עשו את העבודה של שעוני הריצה ועודדו אותנו קצת תוך כדי, היום לאפליקציות הריצה יש פיצ'רים חדשים ומגניבים. הנה הלוהטים שבהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רוצים עוד? 6 אפליקציות הריצה שאולי לא הכרתם


קהילת הרצים למרחקים ארוכים מחולקת לשלוש: הטכנולוגים שמכורים לאפליקציות ולא יכולים לסיים אימון מבלי לחקור כל צעד שלהם שמתורגם לגרפים מרשימים וצבעוניים, השמרנים שמצד אחד מאוהבים בריצה גם אחרי שנים ומצד שני לא מבינים ולא ממש מתעניינים בקשר בינה לבין נפלאות הטכנולוגיה, ואלה שלא ממש מודעים לפיצ'רים הסופר מגניבים שאפשר למצוא באפליקציות הריצה השונות.

עוד כתבות בנושא 
איך מזינים את תכנית האימונים לשעון GARMIN?
למה כדאי לרוץ ללא שעון לפחות פעם בשבוע?
האם הטכנולוגיה יכולה לסייע במניעת פציעות ספורט?

לא יאמן שבעבר הלא רחוק אנשים פשוט יצאו לרוץ, המנוסים יותר ידעו מצוין איך לחשב את המרחקים והשתמשו בסטופרים כדי לחשב את הקצב שלהם. והיום, לא רק שעם כל טלפון חכם אפשר להשיג את הנתונים שמראים לנו שעוני הריצה (לפחות את רובם) – היום אפשר להיעזר באפליקציות כדי שיגידו לנו מה לעשות, כדי להתחרות עם אנשים אחרים, כדי שישמרו על הביטחון שלנו ואפילו כדי שיבחרו עבורנו את המוזיקה המתאימה.

מדי שנה נוספות עוד ועוד אפליקציות, רובן חינמיות עם אפשרויות להשיג יותר תמורת תשלום, חלקן בתשלום מראש, ואין ספק שגם בתחום הזה ההייטק מדהים אותנו כל פעם מחדש עם המצאות שבעבר יכולנו רק לחלום עליהם. ריכזנו עבורכם 10 מאפליקציות הריצה המובילות כיום.

1. STRAVA 

"סטראבה" זו מילה בשוודית שהפירוש שלה הוא "להשיג", וזה פחות עוד יותר הקונספט של האפליקציה שהיא ככל הנראה המובילה בעולם הריצה. מעבר לעובדה ש-STRAVA תספק לכם את כל הנתונים שלכם לכל ריצה, על סמך ה-GPS של הטלפון הנייד או של שעון הריצה שממנו אפשר להעביר את הנתונים לאפליקציה בסוף האימון, מפתחי האפליקציה יצאו מתוך נקודת הנחה (נכונה מאוד) שחלק גדול מהרצים למרחקים ארוכים הם אנשים מאוד תחרותיים, והם לא מסתפקים רק בהשתתפות במרוצים.

זה הפך את STRAVA לרשת החברתית המובילה בעולם הריצה. אחד הפיצ'רים שהפכו אותה לכל כך פופולרית זה הרעיון שכל אדם בכל מקום יכול לקבוע מסלול מסוים. לדוגמה קטע ריצה של 5 קילומטרים בפארק הירקון מנקודה X לנקודה Y. מי שהעלה את המסלול נותן לו שם, ומאותו רגע מדובר במסלול STRAVA לכל דבר שכל אחד יכול להתמודד כדי להיות שיאן המסלול, השיאן החודשי, השיאן השבועי וכו'. באפליקציה אפשר לראות טבלת הישגים וכל הנתונים באפליקציה מגיעים מכ-50 מיליון משתמשים ברחבי העולם ששיתפו בה כ-3 מיליארד ריצות.

חוץ מזה, בדיוק כמו שכל אחד יכול לשתף את האימונים שלו באפליקציה (אם רק ירצה) כך הוא יכול לראות אימונים של רצים אחרים, וגם של מקצוענים מהעולם שמוכנים לשתף את האימונים שלהם ואפשר ללמוד מזה לא מעט על ריצה למרחקים ארוכים. ובנוסף, זו רשת חברתית לכל דבר עם לייקים, תגובות ומקום לשאול אחרים שאלות שיכולות מאוד לעזור לכם לטפח את התחביב הכי גדול שלכם.

ומעבר לזה, STRAVA מתפתחת משנה לשנה עם עוד פיצ'רים חדשים כמו למשל מציאת מסלולי ריצה, שיתוף ברשתות חברתיות של תמונה עם נתוני של הריצה וגם תכניות אימון למי שישלם קצת ויעשה חשבון פרימיום.

2. RUNKEEPER

עוד אפליקציה ותיקה ופופולרית מבית ASICS שבנוסף לכל הפיצ'רים הרגילים מציעה אתגרים שונים, תזכורות, תכניות אימון שונות וגם אפשר להטעין אליה מסלולי ריצה שונים ולעקוב אחרי ההתקדמות שלנו לאורך ההיסטוריה.

האפליקציה הזאת נחשבת למאוד נוחה וידידותית ומתאימה לרצים מתחילים ולרצים ותיקים. בנוסף היא גם משמשת כרשת חברתית, אולי לא ברמה של STRAVA אבל דווקא לרצים המתחילים יותר הרשת החברתית הזו יכולה להיראות יותר ידידותית.

3. GARMIN CONNECT 

יש אנשים שמסתפקים בנתונים שמראה להם השעון ויש את אלה שמחוברים לאפליקציה של גרמין (אם זה השעון שהם רצים אתו), אליה הם מעבירים את הנתונים מהשעון בסוף האימון. הנתונים עוברים אוטומטית בסיום הריצה ואז אפשר לקבל מבט מפורט ונוח יותר ולשמור אותם בהיסטוריה.

באפליקציה מקבלים סטטיסטיקה הרבה יותר מדויקת של נתוני הריצה כמו למשל הפרשי הגבהים, העצימויות של האימון, הטמפרטורה בחוץ וכו'. אפשר לשתף את האימונים שלנו ולצפות באימונים של אנשים אחרים כולל של ספורטאים בכירים, מה שכמובן יכול להיות מאוד מעניין לצפייה וניתוח.

אפשר להתמודד נגד רצים אחרים באתגרים מסוימים, ויש גם כל מיני תגיות שמקבלים כשמצטיינים באתגרים של האפליקציה. אפשר גם לקבל להעלות תכנית אימון בגרמין קונקט ולקבל את ההוראות ישירות לאפליקציה

עוד פיצ'רים מעניינים באפליקציה הם תוחלת חיים של נעליים, מעקב אחרי המשקל, כמות הנוזלים ששותים וכמובן הפעילויות כדי לקבל סטטיסטיקות חודשיות, שנתיות וכו'. עוד פעולה חשובה שאפשר לעשות באפליקציה היא מעקב אחרי הרץ (LIVE TRACKING) למען הבטיחות שלכם, ככה גם אנשים אחרים יכולים לאתר אתכם במסלול אם בא לכם שמישהו יצטרף.

4. COUCH TO 5K

אפליקציה בריטית שהיא גם תכנית אימון ופודקאסט, שמטרתה היא לעודד אורח חיים אקטיבי. יש בה תכנית אימון ל-9 שבועות כדי לעזור למי שלא רץ בכלל להגיע ליעד של 5 קילומטרים בריצה.

היא מתוכננת במיוחד בשביל מתחילים והיא מספקת תכנית של 3 אימונים בשבוע ואומרת לכם בדיוק מתי לרוץ ומתי ללכת לפי הוראות קוליות. בניגוד לשאר האפליקציות שהוזכרו כאן היא מושלמת עבור מתחילים, גם בגלל הקונספט שלה וגם בגלל שאנשים שרק התחילו לרוץ לא צריכים להסתבך עם כל מני נתונים מסובכים, כל עוד הם עוד לא התרגלו לרעיון של ריצה רצופה. עוד דבר נחמש באפליקציה הזו הוא שהיא מדברת, ובמסגרת המעבר מהליכה לריצה דרך שילוב של הליכה וריצה – היא מנחה אותנו מתי לרות ומתי ללכת בזמן האימון.

5. NIKE RUN CLUB

עוד אפליקציית ריצה לכל דבר שיש בה את רוב הפיצ'רים שהזכרנו באפליקציות הקודמות בתוספת ל"מגניבות" של NIKE שזה אומר למשל שאתם יכולים לבחור אימון מסוים גם אם לא ממש בא לכם לרוץ, ואז האפשרות המועדפת תהיה "ריצה ליום בו אתם לא רוצים לרוץ".

גם כאן כל הנתונים שלכם יאספו כדי שתוכלו לעקוב ולראות שאתם באמת משתפרים, גם כאן יש רשת חברתית ענפה של אפליקציה גדולה וחזקה עם עשרות מיליוני משתמשים, ואיך לא? גם כאן קיימת האפשרות לשתף ולהעלות תמונות שלכם לרשתות החברתיות עם נתוני הריצה של האפליקציה.

6. MAPMYRUN 

אפליקציה של UNDER ARMOUR שעובדת עם שעוני הריצה וכמובן עם הטלפון הנייד. הקונספט שלה הוא שיתוף מפות ומסלולי ריצה שונים באזור מגוריכם ובכלל בכל מקום אפשרי.

האפליקציה משתמשת במיקום שלכם לפי ה-GPS ומציעה לכם מסלולי ריצה באזור שפרסמו משתמשים אחרים. אפשר לבחור מסלולים לפי מיקום, מרחק וכו'. בנוסף האפליקציה מחוברת ל-APPLE MUSIC  כדי לשמוע מוזיקה. היא מאפשרת בין השאר גם להציב מטרות, לעקוב אחרי הרגלי התזונה שלכם, ולבדוק את אורח חיי הנעליים שלכם.

7. RELIVE 

מכירים את קטעי הוידאו הנהדרים שמראים לכם מסלול ריצה במפת תלת מימד? אז כל אחד מכם יכול לעשות את זה בעזרת האפליקציה RELIVE . כל מה שצריך לעשות בה הוא להוריד אליה את אחת הריצות שלכם מכל אחת מהאפליקציות הגדולות (כמו STRAVA למשל) ואז האפליקציה מייצרת קטע וידאו תלת מימד על המפה של הריצה שעשיתם. נכנסים לאימון, לוחצים על EXPORT GPX , במחשב עושים IMPORT ומשם זה עובר לאפליקציה בטלפון שלכם.

בגרסה החינמית של האפליקציה אפשר לקבל קובץ וידאו בגודל קטן, שמי שיודע לשחק קצת בתוכנות עריכה יכול להגדיל אותו ואז לשתף. אם משלמים, מקבלים קובץ HD איכותי.

8. ADIDAS RUNNING

האפליקציה הזו נקראה בעבר RUNTASTIC ולמעשה היא מיועדת יותר עבור אנשים שמעדיפים לרוץ עם הטלפון הנייד שלהם ולא עם שעון ריצה, למרות שהיא מתחברת גם לשעונים השונים ומאפשרת להעביר את הנתונים מהם בתום כל ריצה.

אז גם במקרה הזה מדובר באפליקציה שתמדוד את המרחק, הקצב והזמן של כל ריצה שלכם ותאפשר ניתוח מעמיק יותר. כמו כן היא מאפשרת הצבת יעדים אישיים כמו למשל לרוץ 10 ק"מ, תכניות שונות כמו לרדת במשקל וגם דואגת לתת לנו זריקות מוטיבציה לאורך הדרך. באפליקציה זו יש אפשרות להכניס גם את סוג הנעליים שאנחנו רצים אתם ובכל אימון לסיים עם איזה זוג רצנו וברגע שנגיע לקילומטראז' מסוים היא תודיע לנו שהגיע הזמן להחליף את הנעליים.

9. Zombies, Run

 אם אתם גיקים של משחקי מחשב עם חיבה לעולמות וירטואלים וגם אוהבים לרוץ, כנראה שתאהבו את האפליקציה הזאת. מצד אחד מדובר באפליקציית ריצה לכל דבר שתמדוד לכם זמן, מרחק, קצב, תספק מפות ותציע אימונים בהתאם ליעדים. מצד שני היא משלבת את זה עם סיפור אימה על זומבים שרודפים אחריכם והמטרה שלכם היא כמובן לא להיתפס. אם תאמינו לה, אולי זה יעזור למוטיבציית הריצה שלכם.

איך זה עובד? בוחרים את המרחק שרצים, אפשר לבחור באופציות אם אתם רוצים שירדפו אחריכם (בכאילו) וכמה זמן אתם רוצים לרוץ. ואז פשוט לוחצים על התחל, שמים אזניות והאפליקציה תנחה אתכם תוך כדי מה אתם צריכים לעשות כדי לא להיתפס על ידי הזומבים ולשמור על העיר הווירטואלית שלכם בטוחה. הכל כמובן תוך כדי ריצה.

10. ROAD ID 

בדיוק כמו שלחלק מהאנשים חשוב לשמוע מוזיקה מתאימה בזמן שהם רצים, ללא מעט אנשים אחרים חשוב שהחברים או הקרובים שלהם ידעו איפה הם נמצאים, במיוחד אם הם רצים בשטח או במקומות שאין בהם יותר מדי אנשים.

האפליקציה הזאת מאפשרת לאנשים אחרים גישה אל הריצה שלכם תוך כדי שאתם רצים, למעשה מדובר בפיצ'ר שקיים בכמה אפליקציות אחרות אבל מצד אחד תמיד נחמד שיש עוד אפליקציה ומצד שני כאן גם אפשר לקבל התרעה במידה ומי שרץ לא זז יותר מ-5 דקות. כמובן שזה יכול להיות פחות יעיל למי שפרנאויד או מי שלא טורח לסיים את הריצה שלו באפליקציה. ואם כבר מדברים על אסונות שלצערנו קורים, ניתן להכניס באפליקציה גם נתונים כמו מצב רפואי וסוג דם לכל צרה שלא תהיה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג