קלווין קיפטום חשף: "פוגש את משפחתי רק יום בשבוע, זו בחירה מודעת"

שיאן העולם הטרי בריצת מרתון סיפר בראיון כי הוא ממוקד כולו באימונים, עד כדי כך שלא פוגש את ילדיו פרט ליום ראשון, על אף שהם מרוחקים ממנו רק 3 ק"מ. וגם: כמה ק"מ הוא רץ בשבוע?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קלווין קיפטום | צילום: טוויטר

אין ספק שכדי להיות הטוב ביותר בתחומך, צריך לעשות לא מעט הקרבות. אלא שבמקרה של שיאן העולם הטרי בריצת מרתון, קלווין קיפטום, מדובר בהקרבה שלא הרבה היו יכולים לשאת. הרץ הקנייתי סיפר בראיון במולדתו כי הוא פוגש את משפחתו רק יום אחד בשבוע, בשל לוח האימונים הצפוף שלו.

לכתבות נוספות בנושא:
מקום שני ללונה סלפטר במרוץ 15 ק"מ בהולנד, קיפלימו השווה את שיא העולם
סגן אלוף עולם באולפן: המרתוניסט מארו טפרי בראיון
אחד המרתוניסטים המהירים בהיסטוריה הושעה ל-10 שנים

"אני מתאמן בעיר צ'פקוריו, שממוקמת בגובה של כ-2,500 מטר מעל פני הים", מספר קיפטום: "אני גר שם מיום שני עד שבת. אשתי ושני ילדיי גרים בצ'פסמו, שהיא קצת יותר נמוכה, ונמצאת במרחק של 3 ק"מ. בני הבכור קיילב בן 7 ובתי פרשס בת 4. הייתי בן 16 כשבני נולד, שזה לא יוצא דופן עבורנו, אבל אני איתם רק בימי ראשון".

קלווין קיפטום במרתון לונדון | צילום:Katie Chan, Wikimedia

עוד הוסיף: "מדובר בבחירה מודעת, כדי שאוכל להתרכז לחלוטין באימונים שלי. לרוץ, לנוח, לאכול, ככה נראים החיים שלי. וגם להאזין למוזיקה, אני מעריץ גדול של מוזיקת R&B, ובמיוחד של שון פול. השיר She Doesn't Mind נמצא בראש רשימת ההשמעה שלי". על נפח השיא אליו מגיע באימונים שלו סיפר: "בשלב הבנייה לקראת מרתון אני רץ בין 250 ל-300 ק"מ בשבוע, זה הרבה מאוד".

נראה כי לפחות לעת עתה, ההקרבה שלו מצדיקה את עצמה. קיפטום בן ה-23 שבר בחודש שעבר את שיא העולם האיכותי של בן ארצו אליוד קיפצ'וגה, כשקבע 2:00:35 שעות במרתון שיקגו. זה היה המרתון השלישי שלו בלבד בקריירה אחרי שבראשון, בוולנסיה, קבע את הזמן החמישי בכל הזמנים עם 2:01:53 שעות ובשני כבר ניצח במרתון לונדון בתוצאה של 2:01:27 שעות.

היעד הבא של קיפטום, עליו כבר הכריז מעט אחרי שיקגו, הוא מרתון רוטרדם שייערך ב-14 באפריל. מדובר במסלול שנחשב כמהיר במיוחד ושלושה שיאי עולם כבר נשברו עליו לאורך ההיסטוריה. כבר כעת ברור כי הקנייתי ישאף לשבור שם שוב את שיא העולם ולהיות הראשון בהיסטוריה שיורד מגבול השעתיים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג