קיפצ'וגה וקיפטום בסגל הרחב של קניה למרתון האולימפי, צ'בט במפתיע בחוץ

אחת השאלות המסקרנות לקראת פריז 2024 היא מי ייבחר לרוץ במרתון עבור נבחרת קניה. שיאן העולם הנוכחי והקודם נכללים ברשימה הראשונית, אך לא אלוף מרתון בוסטון. הרשימה המלאה בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אליוד קיפצ'וגה. ילך על ניצחון שלישי רצוף? | צילום: shutterstock

קניה היא מעצמת מרתון במלוא מובן המילה, ולא בכדי היא זכתה בזהב גם במרוץ הגברים וגם במרוץ הנשים בשני המשחקים האולימפיים האחרונים. בסוף השבוע, פרסמה התאחדות האתלטקה הקנייתית את הסגל המורחב שלה לקראת המרתון במשחקי פריז 2024, לקראת שצפויה להיות אחת ההחלטות המעניינות של המשחקים, עוד לפני קו הזינוק.

לכתבות נוספות בנושא:
"מיליון אירו למי שישבור את שיא העולם במרתון ולנסיה"
מהעבודה המשותפת עד הגאווה והתקופה: סיכום הופעת נבחרת ישראל במרתון ולנסיה
קלווין קיפטום חשף: "פוגש את משפחתי רק יום בשבוע, זו בחירה מודעת"

מי שנכללים ברשימה הראשונית אצל הגברים הם כצפוי שיאן העולם הנוכחי קלווין קיפטום ושיאן העולם לשעבר והאלוף האולימפי פעמיים ברציפות אליוד קיפצ'וגה – שניים אשר עדיין לא התחרו ראש בראש וסימן שאלה לגבי ההשתתפות של שניהם יחד במרתון בפריז. בנוסף, נכללים ברשימה טימותי קיפלגט, בנסון קיפרוטו, וינסנט אנגטיץ', ברנרד קיפרופ, ג'ופרי קאמוורוור, סיפריאן קוטוט, אמוס קיפרוטו וטיטוס קיפרוטו.

קלווין קיפטום במרתון לונדון | צילום:Katie Chan, Wikimedia

אצל הנשים האלופה האולימפית המכהנת פרס ג'פצ'ירצ'יר נמצאת ברשימה, וכמוה גם אלופת מרתון ניו יורק הלן אובירי, שיאנית העולם לשעבר בריגיד קוסגיי, שרון לוקדי, סגנית אלופת מרתון שיקגו רות' צ'פנגטיץ', אלופת מרתון טוקיו קוזמרי וואנג'ירו, ג'ויסילין ג'פקוסגיי, שיילה צ'פקירוי, ג'ודית' ג'פטום קוריר וסליי צ'פייגו.

אחד השמות הבולטים שנעדרים מהרשימה אצל הגברים הוא אוואנס צ'בט, אלוף מרתון ניו יורק ב-2022 ואלוף מרתון בוסטון פעמיים ברצף, שם ניצח השנה בין היתר את אליוד קיפצ'וגה. שיאו של צ'בט (2:03:00 שעות) מציב אותו במקום השמיני בהיסטוריה והרביעי מבין הקנייתים. מתוך הרשימה הנוכחית של 10 נשים ו-10 גברים ייבחרו בסופו של דבר 3 נשים ו-3 גברים שירוצו בפריז ועוד שני מחליפים ושתי מחליפות שיצטרפו להכנות למקרה של פציעה.

קניה לא מבצעת מבחנים אולימפיים כמו ארה"ב, ולא נוקטת בשיטת "המהיר מתחרה" כמו ישראל לדוגמה, אלא מדובר בהחלטה בלעדית של התאחדות האתלטיקה הקנייתית. צוות מקצועי בראשותו של פול מוטווי בוחר את הרשימה לאחר התחשבות בכמה גורמים כמו הדירוג העולמי וביצועים במייג'ורים בשנה החולפת. עוד ציין מוטווי: "התחשבנו גם בגורמים כמו עקביות, היענות למבדקי סימום, נכונות, מנטליות והגישה של הספורטאי. כמו כן, יש רצים שמבצעים היטב עם מכתיבי קצב וכאלו שלא, גם זה שיקול שלקחנו בחשבון".

אוואנס צ'בט מנצח בבוסטון | צילום: Office of Governor Charlie Baker, Wikimedia

בעבר, ספגה קניה ביקורות בנושא וטענות לכך שההחלטות אינן מקצועיות גרידא. דוגמה זכורה הייתה כשההתאחדות לא בחרה במרי קייטני למשחקים האולימפיים ב-2012 ו-2016, אל אף שהייתה אחת המרתוניסטיות הטובות בעולם באותה תקופה, זכתה בשלל מייג'ורים ואף שברה את שיא העולם (בריצה לנשים בלבד).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג