קיילב דרסל מחוץ לסגל לאליפות העולם ומתראיין לראשונה: "מאוד גאה בעצמי"

האלוף האולימפי חזר לתחרות גדולה ראשונה מאז ההפסקה שלקח, אולם לא הצליח להיכנס לסגל האמריקאי. בסיום חלק את הקשיים הנפשיים שעבר: "עברתי תהליך ארוך, ממצב של לא להיות בטוח בכלל שאחזור למים, למצב של להיות בסדר עם לשחות בגמר ג'". צפו בראיון המלא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קיילב דרסל | צילום: Shutterstock

מי שעוקב באדיקות אחרי השחייה העולמית לא הופתע מכך שקיילב דרסל, אחד השחיינים הגדולים בדורנו, נותר מחוץ לסגל האמריקאי לאליפות העולם. אליפות ארה"ב, ה-Trials, הסתיימו הלילה (בין שבת לראשון) ודרסל לא השיג באף אחד מהמשחים בהם השתתף את המקומות הנדרשים כדי להיכנס לסגל.

זו הייתה התחרות הגדולה הראשונה של האלוף האולימפי ושיאן העולם מאז אליפות העולם לפני שנה, במהלכה פרש מהתחרות במפתיע ולא חזר לבריכה במשך 9 חודשים במה שהיה משבר מנטלי גדול שהתקשה לצאת ממנו. דרסל סיים במקום השלישי ב-50 פרפר עם 23.35 שניות, במה שהיה המשחה הכי קרוב שלו לכניסה לסגל (שני הראשונים מעפילים), וכן חמישי ב-100 פרפר עם 51.66 שניות ו-19 ב-100 חופשי עם 49.64 שניות. כמו כן שחה במוקדמות 50 חופשי עם 22.72 שניות, אך נמחק מגמר ג' לאחר שסיים 22.

לכתבות נוספות על שחייה:
מדליית ארד לרון פולונסקי ברומא, קבע את הקריטריון לאליפות העולם בשחייה
האלוף האולימפי הודיע במפתיע: "לא אשתתף באליפות העולם, הגעתי לשפל"
בגיל 29: "הפרופסור" האוסטרלי בקאמבק אדיר בבריכה הופך לפייבוריט הגדול לפריז

בפעם הראשונה מזה שנה, דרסל דיבר עם התקשורת בסיום התחרות בפתיחות ראויה לציון. זה היה דרסל אחר ממה שהתרגלנו, החיוך היה אולי מעט מריר לפרקים, אך נוכח לכל אורך הראיון. תחילה, הודה לעיתונאים על ההתחשבות בו ועל כך שנתנו לו כבוד ומרחב בחודשים האחרונים וגם במהלך האליפות עצמה.

לשאלה הפשוטה "מה שלומך" השיב דרסל בחיוך: "אני בסדר, אני בטוב עכשיו, מאוד שווה נפש עם התוצאות שלי, אני קצת נמש לשני כיוונים – כי מצד אחד אני קצת נבוך, קצת לא יודע מה קרה פה, אבל מצד שני מלא הבנה בהתייחס לשנה שהייתה לי… אז אני מקבל את זה. תמיד אהבתי את הספורט הזה ואת כמה שהוא הוגן, אז אני מאוד גאה בעצמי על התוצאות, תאמינו או לא, אני יודע שזה קצת הלם, אני לא רגיל להיות בגמר ג', מסלול 1, מסלול 8… אז זה בהחלט 8, אבל לא הייתי משנה שום דבר בשנה הזאת, לא הייתי משנה שום דבר בתחרות הזאת. המטרה באליפות הזאת היא לשים את השחיינים הכי טובים בנבחרת ארה"ב, וזה מה שעשינו כאן. אז אני נרגש להתחיל את העונה בזמן ולחזור לעבודה".

התהליך שעבר בחוץ: "עברתי תהליך ארוך, ממצב של לא להיות בטוח בכלל שאחזור למים, למצב של להיות בסדר עם לשחות בגמר ג'. ועדיין, אני שלם לגמרי עם השנה הזאת, נהניתי מהתהליך, זה ייתן לי יותר שנים לקריירה, זה גרם לי להיות שלם יותר כבן אדם, למדתי המון על עצמי מהריחוק הזה מהספורט. היה נחמד להיות 'פורש' אני מניח, כי לא עשיתי כלום באותו זמן, אבל זה היה תהליך ארוך מאוד".

מה גרם לו לחזור: "חזרתי כי התגעגעתי, התגעגעתי מאותן סיבות שהתאהבתי בזה בגיל 6. החזרתי את זה, לא את הכל, יש עדיין דברים שאני צריך לעבוד עליהם, אבל היה לי חיוך כשהתחריתי, יש הבדל גדול בין להתחרות מפוחד ולא רוצה להביך את עצמך ללהנות מזה, ולא הייתה לי ההנאה הזאת כבר זמן מה. אם אצליח להמשיך עם הגישה הזאת לשנה הבאה ולשנים הבאות, המשך הקריירה שלי יהיה ארוך ומוצלח".

המסר שלו לשחיינים שחווים דבר דומה: "המסר שלי לכל שחיין צעיר הוא שצריך לדעת לקחת הפסקות, צריך לדעת לקחת פגרה וללכת לשחק כדורגל. כשהייתי ילד זה היה חודשיים פגרה, עכשיו לא יכולתי להרשות לעצמי חודשיים, והנה, הגעתי למצב שהייתי צריך תשעה חודשים. הייתי צריך את זה, הייתי צריך כל יום ויום. והתגעגעתי לדברים הקטנים, לעשות בועות, האצבעות שלי על אדן הזינוק, הכלור תאמינו או לא, וככה ידעתי שאני רוצה לחזור. האמת היא שאמרתי לעצמי באיזשהו שלב שאם אני לא אחוזר לעולם לשחות, זה יהיה בסדר, ודווקא אז ידעתי שאני מוכן לחזור. וזה גדול בשבילי".

"אני לא דואג לצד הפיזי", סיכם: "אני יודע שנסטי (אנתוני נסטי, המאמן שלו בפלורידה) ידאג לזה, אני יודע שהצוות ושאר הקבוצה שלי יעזרו לי לדאוג לזה. אם אני אצליח לדאוג לצד המנטלי, לגישה איתה אני מגיע לספורט, אני אהיה בסדר".

קיילב דרסל | צילום: shutterstock

גם מאמנו אנתוני נסטי היה מעודד בסיום התחרות: "הוא מאוד משמח מהמקום בו הוא נמצא, עכשיו יש לנו נקודת פתיחה ונוכל להמשיך ממנה. ברור שהוא רצה לשחות מהר יותר, אבל עבורנו אלו רק זמנים שהוא יכול להשתפר מהם. זו הפעם הראשונה שאני רואה אותו שוחה ומאושר מזה זמן רב, וספורטאי שמח הוא ספורטאי מהיר. ברור שהוא עדיין לא מהיר כמו שהוא יכול, אבל בהתחשב בנסיבות, הוא סיפק זמנים לא רעים".

נסטי סיפר לראשונה על התהליך של בניית האימונים והחזרה לכושר של דרסל. במהלך חודש פברואר הוא חזר לראשונה למים, לשלושה אימונים בשבוע. כל שבועיים הוסיף עוד אימון אחד שבועי, עד תחילת חודש מאי, אז חזר להתאמן 8 פעמים בשבוע עד לאליפות הנוכחית. עוד חסר לו כח, אבל מנטלית הוא במקום הנכון. בריאות הנפש הוא נושא רציני וכל אחד מתמודד עם זה אחרת, אבל אנחנו מעבר לזה ואני שמח לראות אותו חוזר למקום בו הוא היה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג