קוונדיש סבל מתקלה טכנית לפני קו הסיום: "מאוכזב, כנראה זה לא נועד להיות"

אחרי שהפסיד לפיליפסן על קו הסיום ונמנע ממנו הניצחון ההיסטורי, "הטיל" מהאי מאן שיתף שסבל מקפיצת הילוך שלקחה לו את האפשרות לנצח. ההסבר - בפנים. וגם: האם המנצח שוב ביצע סטייה גבולית כדי לחסום את גירמאי?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מארק קוונדיש | צילום: Andreas Schmidtke, Wikimedia

לרגע אחד לפני קו הסיום של הקטע השביעי של הטור דה פראנס אמש (שישי), היה נדמה שאלוהי האופניים נחת בבורדו והחליט כי זהו הערב בו ההיסטוריה תישבר ומארק קוונדיש ישיג את הניצחון שחסר לו כדי לעמוד בודד בראש טבלת הניצחונות בטור דה פראנס. חלקיק שנייה לאחר מכן, היה ברור שלא אלוהי האופניים לצדו של קוונדיש באותו קטע, כי אם השטן קפץ לביקור. קוונדיש האט מעט, מספיק בשביל שיספר פיליפסן יחלוף על פניו בדרך לניצחון שלישי השנה בטור.

הייתה זו תקלה טכנית ממנה סבל קוונדיש ברגע הכי קריטי של הספרינט שמנעה ממנו את הסיכוי לנצח. "הטיל" מהאי מאן חלק בסיום: "לצערי, הייתה לי בעיה עם ההילוכים כשהאצתי, ההילוך שלי קפץ מ-11 ל-12 ונאלצתי לשבת ולחזור ל-11. זה היה די שובר שם, האמת. זה לא היה טוב, אני מניח שזה לא נועד לקרות".

במילים אחרות, "קפץ" לקוונדיש ההילוך מה"הילוך הכי קשה" שהוא היה עליו (גלגל השיניים הקטן ביותר בקסטה האחורית), בו רצה להיות כדי להגיע לסביבות 70 קמ"ש, לאחד פחות קשה. זאת, בשל קפיצה קטנה בכביש. כדי לסבר את האוזן, זהו הילוך שמייצר 8.333 אחוז פחות תנועה קדימה, על כל סיבוב של הפדאלים. הבדל משמעותי למדי במהירויות כאלו. כמובן שאין לדעת האם קוונדיש היה מנצח לולא התקלה, אולם בוודאי שהסיכוי היה גדל משמעותית.

קוונדיש תיאר בסיום את התגלגלות הספרינט: "הייתי במיקום די טוב, זה אולי היה נראה כאילו אני קצת מאחור, אבל הייתי בסדר עם המקום בו רציתי להיות. זה פיניש ארוך וישר. היו לי הגלגלים הנכונים, ואז האצתי, מעט מוקדם יותר ממה שהייתי רוצה, אבל האמת, זה בערך אותו תזמון בו עשיתי את זה ב-2010 (הסיום האחרון בבורדו, בו ניצח – ג.ד)".

כשנשאל האם הוא חושב שיוכל לנצח את פיליספן ענה: "אני חושב שכן. אני אמנם מאוכזב, אבל נמשיך לנסות. היה שיפור באיך שהחברים שלי לקבוצה רכבו, אז אני יכול להיות חיובי עם זה".

גם המנצח פיליפסן החמיא ליריבו בן ה-38: "הוא היה מאוד חזק, הייתי שמח לראות אותו מנצח, אבל בוודאי שהוא ימשיך לנסות והוא שם, במצב טוב". לגבי שאיפותיו להמשך: "מעכשיו אני חושב שזו מטרה לנסות להגיע עם החולצה הירוקה לפריז, אבל זה עדיין טור ארוך וקשה, אני רק נהנה מהרגע".

והייתה גם שוב סערה קטנה לגבי ניצחונו של פיליפסן. ביניאם גירמאי, שסיים שלישי בקטע, טען שהבלגי חתך אותו בחדות ימינה לעבר המחסומים ב-150-100 מטרים האחרונים ולמעשה חסם אותו ומנע ממנו להיאבק על הניצחון בקטע. השופטים החליטו שלא נעשתה עבירה, אולם זו כבר הפעם השלישית שישנן טענות כלפי פיליפסן וקבוצתו.

כזכור, בקטע מספר 3 בו ניצח, נטען כי דחק באותה צורה את וואוט ואן ארט ולשופטים לקח זמן ממושך להכריז עליו כמנצח. כמו כן, דובר על הליד-אאוט שלו מתיו ואן דר פול, שדחף בצורה לא חוקית (ואף נקנס על כך). גם בקטע מספר 4 חתך פיליפסן ימינה לפני הסיום, אך כאוס ההתרסקויות באותו פיניש מאחוריו לא נתן לכך התייחסות מיוחדת.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג