טור דה פראנס 2023, קטע 3: פיליפסן ניצח בספרינט אדיר, קוונדיש ימשיך לחכות לשיא

הבלגי ניצח על קו הסיום של הקטע המישורי, לא לפני דרמה בה היה ספק אם ייפסל לאחר שדחק את ואן ארט לשלטים. הטיל מהאי מאן סיים שישי והשיא אותו שואף לשבור ימשיך לחכות. אדם ייטס ממשיך ללבוש צהוב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פיליפסן חוצה ראשון את קו הסיום | צילום מסך

אחרי יומיים של קלאסיקות אביב בנוסח באסקי, הגיע היום (שני) המישור. לסטייג' מישורי יש כללים שונים לגמרי מסטייג' הררי או סטייג' "Rolling Hills", דוגמת שני הקטעים שפתחו את הטור, סטייג' מישורי יכול להיות משעמם מאוד, ובאותה נשימה במבט נכון ניתן ליהנות ממנו לא פחות מכל סטייג' אחר, הכל עניין של צורת מבט נכונה.

הסיפור היומי החל בפרידה מחבל הבאסקים, מאמורבייטה אצ'אנו, יציאה מהירה לגבעה הראשונה של היום, בריחה שיצאה מהר מאוד, נילסון פאולס, שיצא לאסוף עוד נקודות לחולצה המנוקדת אותה הוא לובש, וביחד עימו לורן פישון. בקטעים מהסוג הזה יש זמן להביט על הנוף, והנוף היום היה הקהל, שפשוט שטף את הגבעות הקטנות של תחילת היום. מרשים מאוד לראות את פאולס מסיים את הגבעה הראשונה והקהל עומד כאילו זה בכלל האלפ דואז.

בסיום הקטע השני צוטט מארק קוונדיש אומר שהאהדה שקיבל מהקהל הבאסקי מחזקת אותו ביום שלא היה לטעמו. היום לעומת זאת הגיע היום של הספרינטרים. בתחילת היום הם ישבו בעיקר מאחור ונתנו לחבריהם להכתיב קצב נוח עבורם כדי שיעברו את הגבעות עם רגליים טובות. ספרינט הביניים הגיע, ו-ויקטור לאפיי, מנצח הקטע השני יצא קדימה כדי לאסוף את הנקודות של המקום השלישי בספרינט. במבט ראשון נראה היה כי הוא מנסה לחבור לבריחה, אך בפועל רק הנקודות היו חשובות לו, בשאיפה שיוכל להישאר לעוד יום או יומיים בחולצה הירוקה.

לרגע אני עוצר להביט לא רק על המרוץ, במשך שנים הייתי צופה בטור ביחד עם אימי, היא הייתה צופה בנוף ואני במרוץ, הכפרים הקטנים עם הבתים בצבעים שונים משרים אווירה מיוחדת, אני בהחלט מבין שיש כאן משהו שהוא הרבה יותר גדול מהטור עצמו.

את המקום הרביעי בספרינט הביניים, שהוא בעיקר פסיכולוגי, לקח מאדס פדרסן במדים החדשים לידל טרק. תענוג לראות את הצבעוניות הזו, במיוחד ביום שבו הדבוקה נשארת שלמה כמעט עד לקו הסיום.

90 ק"מ לסיום הקצב עלה מעט, אך מאחור באחת הגבעות הגיעו כמה ספרינטרים לעצירה של ממש, מחשש לנפילה, שלא התרחשה, כנראה שרק הקצב ירד לרגע וכמה רוכבים הורידו רגל יציבה לקרקע. 80 ק"מ לסיום, הגבעה האחרונה הסתיימה, פאולס סיים את איסוף הנקודות לחולצת המטפסים, הוא הניף יד ומבקש מוזט (התיק בו מקבלים מזון במהלך הרכיבה), זמן לאכול משהו ולהכניס קצת אנרגיה, לורן פישון החליט להמשיך לבד, הזדמנות לקבל את תואר הרוכב התחרותי של היום, באותו הזמן מאחור קבוצות הספרינטרים עברו קדימה, הקצב עדיין לא מאד מהיר, אבל ברור שמעכשיו כבר לא תהיה מנוחה.

 

61 ק"מ לסיום, נקודת ציון חשובה, הטור עובר לאדמת צרפת! שלום ותודה לספרד ולחבל הבאסקים, לוטו דסטיני ואלפסין דקוניק לקחו את ההובלה. 36 ק"מ לסיום פישון נתפס, מעט מוקדם עבור קבוצות הספרינטרים, כבוד לצרפתי מקבוצת ארקאה-סמסיק. ועכשיו למנה העיקרית.

15 ק"מ לסיום, שון קלי הזכיר את הכיכרות הגדולות בסיום הסטייג'. מי שזכה בארבע חולצות ירוקות יודע לקרוא את המאפיינים המיוחדים של כל ספרינט, שתי הכיכרות בסיום הן קושי גדול עבור חבורת רוכבים שלא רוצים לגלח גם חצי קמ"ש, שלא לדבר על לוותר על מילימטר לכל כיוון אפשרי. 5 ק"מ לסיום הקצב הפך מהיר, כל ספרינטר וידא היכן נמצא הליד-אאוט שלו (הרוכב שמוביל את הספרינטר ממש עד לפני קו הסיום), תנועה רבה לכל הכיוונים.

2 ק"מ הגיעו לסיום הכיכרות המדוברות – ניסיון להבין מי מהספרינטרים ממוקם היטב, סגאן מציץ ונעלם, קוונדיש מחפש את הליד אאוט שלו יותר מפעם אחת ונראה שהם עוד לא מסונכרנים לגמרי, יומבו ויסמה מביאים קדימה לראשונה את ואן ארט, את קיילב יואן לא רואים ולא ברור מה עושים רוכבי לוטו מלפנים.

200 מטרים לסיום, זמן אמת. לא היה לי ספק שזה שייך לפיליפסן. ואן ארט אמנם היה ממוקם טוב, אבל הוא משחק יותר מדי מצד לצד, יואן מופיע משום מקום, פיל באוהואס יצא מעט מאחור מידי, ואן ארט נדחק בין הגדרות לפילפסן, שחוצה ראשון את קו הסיום ומנצח ברבע גלגל. באוהוס יודע שאם היה יוצא שתי עשיריות שניה קודם לכן היה מנצח, וקיילב יואן שמגיח סיים שלישי. רביעי מסיים פאביו יקובסן, חמישי ואן ארט ושישי קוונדיש, שלא צלח את הניסיון הראשון שלו להשיג את הניצחון ההיסטורי ושובר השוויון שייתן לו ניצחון 35 בטור, יותר מכל רוכב אחר בהיסטוריה.

אלא שהדרמה לא הסתיימה. זמן רב, הרבה יותר מהרגיל, לקח עד ההכרזה הרשמית על פיליפסן כמנצח. השופטים בדקו ב-VAR שוב ושוב האם במהלך הספרינט האחרון הוא דחק בצורה מסוכנת ולא חוקית את ואן ארט אל עבר השלטים. לבסוף הכריעו כי לא נעשתה עבירה, והניצחון הוענק לבלגי.

בדירוג הכללי לא נרשמו שינויים, בדירוג החולצה הירוקה שוויון 80 נקודות בין פיליפסן ללאפיי, ששומר על החולצה לעוד יום אחד, בעיקר בזכות המקום השלישי בספרינט הביניים. את החולצה המנקודת ילבש גם מחר נילסן פאולס, שצבר מספיק נקודות כדי להשאיר אותה על גבו ליום או יומיים נוספים.

והנקודה הישראלית, זה לא היה היום של ישראל פרמייר טק. הקבוצה לא הגיעה עם ספרינטר ברמות גבוהות, ועדיין מקום 16 לקורבין סטרונג ומקום 20 להוגו הול בדירוג היומי הן תוצאות מכובדות בהתחשב בעצימות הספרינט.

מתכוננים לקטע 4:
מחר מצפה לרוכבים 182 ק"מ מישוריים לגמרי מדאקס לנוגארו, גבעה וחצי בדרך, וסיום בעוד יום של ספרינט, תתארגנו על יין אדום וכוונו שעון לפיניש, שיהיה מעניין לפחות כמו היום.

חמשת הראשונים בקטע 3:
1. יאספר פיליפסן (בלגיה – Alpecin) 4:43:15
2. פיל באוהואס (גרמניה – Baharain) זמן זהה
3. קיילב יואן (אוסטרלי – Lotto) זמן זהה
4. פיליפ יקובסן (הולנד – Soudal-Quick step) זמן זהה
5. ווט ואן ארט (בלגיה – Jumbo Visma) זמן זהה

חמשת הראשונים בדירוג הכללי:
1. אדם ייטס (אנגליה – UAE) – 13:52:33
2. טאדיי פוגצ'אר (סלובניה – UAE) + 6
3. סיימון ייטס (אנגליה Jayco-AlUla –) + 6 שניות
4. ויקטור לאפיי (צרפת – Cofidis) +12
5. ווט ואן ארט (בלגיה – Jumbo Visma) + 16

לובשי החולצות לאחר קטע 3:
חולצה צהובה (מוביל הטור) – אדם ייטס UAE
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – טאדיי פוג'צאר UAE
חולצה מנוקדת (המטפס המוביל בדירוג הרים) – נילסון פאוולס EF Education-EasyPost
חולצה ירוקה (הספרינטר המוביל בדירוג) – ויקטור לאפיי Cofidis

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12