צפו: שיא עולם אדיר ליבגניה צ'יקונובה ב-200 מטר חזה

בגיל 18 בלבד, השחיינית הרוסיה שברה בכמעט שנייה וחצי את שיא העולם הקודם והעמידה אותו על 2:17.55 דקות. בהתחשב בכך שהשחיינים הרוסים עדיין מורחקים מתחרויות, האם השיא יוכר על ידי ההתאחדות העולמית?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יבגניה צ'יקונובה | צילום: מתוך יוטיוב

השחייניות והשחיינים הרוסים אמנם עדיין לא יכולים להשתתף בתחרויות בינלאומיות, אולם שחיינית אחת בת 18 הראתה הערב (שישי) לעולם כי זה לא ממש מפריע לה להיכנס לספרי ההיסטוריה. יבגניה צ'יקונובה פשוט ריסקה את שיא העולם ב-200 חזה במסגרת אליפות רוסיה הנערכת בקאזאן, כאשר קבעה 2:17.55 דקות.

שיא העולם הקודם היה שייך לטטיאנה סקונמייקר הדרום אפריקנית, כאשר ניצחה במשחקים האולימפיים בטוקיו עם 2:18.95 דקות. היא הייתה השחיינית הראשונה בעולם מתחת ל-2:19 דקות, אולם צ'יקונובה דילגה על כמה שלבים ומשיא אישי של 2:20.44 דקות חתכה בבת אחת כמעט שלוש שניות. היא בסך הכל השחיינית השמינית בהיסטוריה שיורדת מ-2:20 דקות.

חלוקת הזמנים של צ'יקונובה הייתה פנומנלית, כאשר היא פתחה את ה-50 הראשון על 32.1 ובכל שלוש הבריכות הנותרות קבעה 35 שניות (ליתר דיוק 35.15 שניות, 15.19 שניות ו-35.08 שניות). למעשה, אחרי 150 מטר היא הקדימה את שיא העולם של סקונמייקר במאית אחת בודדת, אולם ב-50 האחרון קיזזה עוד 1.4 שניות מהשיא בסגירה מהירה במיוחד.

כדי להבין עד כמה הזמן הזה מהיר וחריג בנוף, ניתן פשוט להסתכל על אליפות העולם האחרונה, בה לילי קינג ניצחה בזמן איטי בכמעט חמש שניות, 2:22.41 דקות. למעשה, בכל 2022 אף שחיינית לא התקרבה אף למרחק של 4 שניות מהשיא הטרי, כשתוצאת השנה הייתה ה-2:21.19 של קינג מהמבחנים האמריקאיים. תוצאת השנה ב-2023 עד כה הייתה של טס שחאוטן ההולנדית, 2:22.21 דקות.

מדובר בשיא העולם הרביעי לנשים שאנחנו רואים בששת השבועות האחרונים, לאחר השיא של קיילי מקיאון ב-200 גב ושני השיאים של סאמר מקינטוש ב-400 מעורב אישי וב-400 חופשי. כעת, נשאלת השאלה האם התאחדות השחייה העולמית תכיר בשיא החדש. השחייניות והשחיינים הרוסים עדיין מורחקים מכל התחרויות הבינלאומיות, אולם מתאפשר להם כמובן לשחות בארצם. שיא העולם שקבע לא מכבר קלימנט קולנסניקוב ב-50 גב בבריכה קצרה טרם הוכר, וכלל לא בטוח שההתאחדות העולמית תאשר זאת, בעיקר מכיוון שהיא לא מפקחת על התחרויות הללו מבחינת בדיקות הסמים.

ההתאחדות העולמית, כמו התאחדויות בענפים נוספים, בוחנת בימים אלו את אפשרות שילובם של שחיינים רוסים בתחרויות לקראת המשחקים האולימפיים בפריז 2024, מה שזוכה למחאה רבתי בקרב חלק ממדינות המערב. באליפות העולם הקרובה ביפן בכל מקרה לא ישתתפו שחיינים רוסים, אולם פרשנים סוברים כי הדבר עתיד להשתנות לקראת השנה האולימפית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג