פורסם מועד אליפות אירופה בשחייה, תיערך רק חודש לפני המשחקים האולימפיים

התאחדות השחייה האירופית הצהירה כי האליפות היבשתית תיערך בין 10 ל-23 ביוני, במקביל למבחנים האמריקאיים והאוסטרלים, אולם עדיין לא פרסמה היכן תיערך האליפות. ומה המשמעות לגבי ישראל?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גל כהן גרומי | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

התאחדות השחייה האירופית הודיעה על תאריך לאליפות אירופה הקרובה, אולם עדיין לא על מיקום. במהלך אירועי הסיום של אליפות אירופה בבריכות קצרות, הודיע נשיא ההתאחדות אנטוניו סילבה כי האליפות תיערך בין 10 ל-23 ביוני, ולא בחודש מאי כפי שתוכנן תחילה.

לכתבות נוספות בנושא:
"החזרת הספורטאים הרוסים? בושה גדולה לעולם הספורט"
כשליזאק ופלפס עשו היסטוריה: השיא שהפך לעתיק ביותר בשחייה העולמית
צפו: פונטי השלים טריפל היסטורי, פופוביץ' הפסיד מול הקהל הביתי

המשמעות – האליפות תסתיים רק כחודש לפני תחילת תחרויות השחייה במשחקים האולימפיים (התחרויות בבריכה בפריז ייערכו ב-27 ביולי עד 4 באוגוסט). שתי תחרויות נוספות שייערכו במקביל הן המבחנים האמריקאיים לפריז והמבחנים האוסטרליים, כך שייתכן ומדובר במעין ניסיון של התאחדות השחייה האירופית לקיים "מבחנים אירופיים" ולהפוך את אליפות אירופה לתחרות קריטריון אחרונה עבור מי שטרם השיג אותו.

אנסטסיה גורבנקו. תגיע לשמור על תוארה? | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

כאמור, באופן יוצא דופן, לא ידוע עדיין היכן תיערך האליפות (כחצי שנה לפני האירוע). עוד יותר לא ברור אילו נבחרות יקחו את המשימה ויגיעו לאליפות והאם הן תגענה בהרכבים חזקים או שמא הבכירים יעדיפו להימנע מאליפות ארוכה (אליפות אירופה נערכת שבעה ימים בדרך כלל), כל כך קרוב לתחרות המטרה הגדולה שלהם.

אליפות אירופה בשחייה נערכת, למעט מקרים חריגים, בשנים זוגיות, ובשני העשורים האחרונים, כאשר היא מתקיימת בשנה אולימפית, היא מוקדמת לאביב (לרוב לחודש מאי), בעוד בשאר המקרים היא נערכת בקיץ (לרוב בחודש יולי). בעקבות לוח הזמנים השונה של השחייה העולמית, בו לראשונה ישנה אליפות עולם בפברואר, רק חצי שנה לפני המשחקים האולימפיים, גם האליפות האירופית נאלצה להתאים את עצמה, שכן מעולם לא נערכה אליפות אירופה בחודש יוני.

בשחייה העולמית נשמעו כזכור לא מעט ביקורות לגבי מועד אליפות העולם בפברואר, וכך גם נבחרות רבות מגיעות בהרכבים חסרים יחסית למאורע. ביקורות כאלו כבר החלו להישמע גם לגבי המועד החדש של אליפות אירופה, שעשוי לגרום לכך שהיא תיערך ללא רבים מהבכירים ביבשת. בכל מקרה, אחרי המשחקים האולימפיים בפריז תצטרך השחייה העולמית לעשות חשיבה מחודשת על לוח התחרויות, שנראה מאז הקורונה כמו אילתור אחד ארוך.

גל כהן גרומי, רון פולונסקי, דניס לוקטב ותומר פרנקל בשליחים | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

ואיך ישראל נכנסת לעניין?
ומה המשמעות לגבי נבחרת ישראל? ובכן, לפי התכנון של איגוד השחייה, אמורה להיערך תחרות הקריטריונים האולימפית (ה-Trials) ב-4 עד 7 ביוני במכון וינגייט. בעבר, נבחרת ישראל יצאה גם לתחרות בינלאומית נוספת אחרי תחרות הקריטריונים, שהייתה בדרך כלל תחרות "שבע הגבעות" ברומא, וסביר שיוחלט כי אליפות אירופה במועדה החדש פשוט תחליף אותה. כך, מי שלא יקבע את הקריטריון בארץ או ינסה להשתחל לתוך רביעיות השליחים, ייצא לאליפות כדי לנסות ולקבוע אותו בה.

כזכור, לפי דיווח של אתר Swimswam, אחת ההצעות שעלו אם ישראל לא תוכל להגיע לאליפות העולם בקטאר מסיבות ביטחוניות, היא מתן אפשרות לרביעיות השליחים הישראליות לקבוע קריטריון באליפות אירופה. אפשרות זו כמובן טרם אושרה על ידי אף גורם, אולם מעניין יהיה לראות האם עדיין תהיה רלוונטית עם תאריכי האליפות החדשים. אם כן, התמונה כמובן תשתנה ולאליפות עשויה לצאת נבחרת חזקה יותר במידת הצורך.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג