"החזרת הספורטאים הרוסים? בושה גדולה לעולם הספורט"

מיכאילו רומנצ'וק האוקראיני, שזכה בשתי מדליות בבריכה בטוקיו, זועם על ההחלטה לאפשר לספורטאים מרוסיה ובלארוס להשתתף באולימפיאדה בשנה הבאה. "זה לא נורמלי. יותר מ-400 ספורטאים מתו במהלך המלחמה. זה לא צודק"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מיכאילו רומנצ'וק. צילום: טוויטר

החלטת הוועד האולימפי לאפשר לספורטאים מרוסיה ובלארוס להשתתף באולימפיאדת פריס תחת דגל נייטרלי מעוררת זעם רב. אחד השמות הבולטים שהצטרפו לביקורת הוא המדליסט האולימפי, שחיין המרחקים מיכאילו רומנצ'וק האוקראיני. "זו בושה גדולה לעולם הספורט", אמר.

לכתבות נוספות בנושא:
כשליזאק ופלפס עשו היסטוריה: השיא שהפך לעתיק ביותר בשחייה העולמית
מדהים: נשבר שיא העולם העתיק ביותר בשחייה
רק 2 מאיות משיא העולם: הופעה פנומנלית לבן פראוד ב-50 חופשי באליפות אירופה

בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה, רוב ענפי הספורט אסרו על ספורטאים רוסים ובלארוסים להשתתף בתחרויות. אולם, בשבוע שעבר קבע הוועד האולימפי כי מי שעומדים בקריטריונים למשחקים האולימפיים, יוכלו להשתתף בתחרויות האישיות השונות, ללא סממנים רוסים. זאת, כיוון ש"ספורטאים לא צריכים לשלם על מעשי ממשלותיהם".

בוועד האולימפי הבהירו שספורטאים שהביעו תמיכה בפלישה הרוסית לא יוכלו להשתתף במשחקים, כמו כן ספורטאים משתי המדינות לא יוכלו להשתתף בתחרויות קבוצתיות. התאחדות האתלטיקה העולמית כבר הצהירה שלא תאפשר להם להשתתף בתחרויות, אולם בשלב זה אין מניעה כזאת בענפים אחרים דוגמת שחייה, הענף המרכזי השני במשחקים האולימפיים.

רומנצ'וק, שזכה באולימפיאדת טוקיו במדליית כסף ב-1,500 מטר חופשי ומדליית ארד ב-800 מטר חופשי, לא חסך ביקורת על ההחלטה. במהלך אליפות אירופה בבריכות קצרות, בה סיים שלישי במשחה ל-1500 מטר חופשי, אמר כי "רוסים תקפו ערים אוקראיניות, אזרחים אוקראינים, אתלטים אוקראינים, ועכשיו מרשים להם להשתתף (באולימפיאדה). זה לא נורמלי. יותר מ-400 ספורטאים מתו במהלך המלחמה. זה לא צודק".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • מיכאל(לא פלפס) הגיב:

    ספורט זה ספורט, מי שמערבב פוליטיקה או מנסה להשתמש בספורט כדי לקדם מטרה פוליטית ולא משנה כמה טובה/רעה היא, צריך להפשיט אותו מכל המדליות וההישגים שלו בספורט עם באן לכל החיים. חלאס עם השטויות האלה. אתה שחיין אולימפי, תתעסק בלשחות באולימפיאדה, מי שמך להחליט שספורטאים ממדינה אחרת לא יוכלו להשתתף בספורט שהם מתאמנים אליו כל החיים? עם כיוון מחשבה כזה, במה אתה בדיוק יותר טוה מפוטין? האא?

    1. אאא הגיב:

      אולימפיאדה רק השם נשאר,הכל שם מכור ורקוב בדיוק כמו פיפא
      כן לא מגיע להשתתף לבני זונות האלה

  • ג'אסט הגיב:

    אולי רק שיסבירו מה השתנה.
    איזו שינוי יש במצב בין רוסיה לאוקראינה שמצדיק את ההחלטה הזאת.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג