צפו: פונטי השלים טריפל היסטורי, פופוביץ' הפסיד מול הקהל הביתי

השווייצרי שוב היה קרוב לשיא העולם, הפעם ב-50 פרפר, והפך לראשון שזוכה ב-3 מדליות זהב במשחי הפרפר באליפות אירופה בבריכות קצרות. הרומני סיים רק רביעי ב-200 חופשי. וגם: מי ניצחה ב-200 מעורב אישי בלי גורבנקו?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נואה פונטי חוגג | צילום: SWISS AQUATIC, Twitter

אליפות אירופה בבריכות קצרות סיפקה אמש (שבת) ברומניה כמה תוצאות מעניינות, כאשר שוב מעל כולם היה שחיין הפרפר השוויצרי נואה פונטי. סגן האלוף האולימפי בן ה-22, שהפך לשחיין השני בטיבו היסטוריה ב-100 פרפר מוקדם יותר בתחרות, השלים כעת טריפל היסטורי של משחי הפרפר באליפות עם ניצחון מרשים ב-50 פרפר ו-21.79 שניות, רק 4 מאיות משיא העולם.

בשיא העולם מחזיקים יחד ניקולס סנטוס הברזילאי וסבסטיאן סאבו ההונגרי, וכעת פונטי מחזיק בזמן השלישי בטיבו בהיסטוריה. סאבו, אגב, סיים שני עם 21.96 שניות. פונטי העביר ביקורת בסיום: "לוח המשחים בתחרות הזאת לא עוזר לספורטאים, ואפילו לא לשואו, אולי כדאי לבטל את חצאי הגמר במשחי ה-200 כמו שהיינו רגילים. אבל זה מה שיש. אני שמח מאוד על הזהב ב-50 ועל הזמן שהשגתי, כמובן, שיא העולם רעד טיפה. אני יודע שאיבדתי משהו ב-25 הראשון, שחיתי שש תנועות ואולי הייתי צריך לשחות 5 ארוכות יותר כדי לגעת בקיר, אבל זה לא היה הרגע לאלתר".

פופוביץ' שוב מפסיד
דויד פופוביץ' הוא הכוכב הגדול ביותר בשחייה הרומנית, אולם נראה שאחרי 2022 חלומית בה שבר את שיא העולם ב-100 חופשי, את 2023 הוא יעדיף לשכוח. לעיני הקהל הביתי, פופוביץ' זינק לגמר ה-200 חופשי, אחד מרגעי השיא של האליפות. הוא פתח היטב ודורג שני לאחר ה-50 הראשון, אולם משם ירד למקום הרביעי וסיים מחוץ לפודיום עם 1:41.52 דקות. מאט ריצ'רדס הבריטי ניצח עם 1:41.01 דקות (לאט יותר משיאו של פופוביץ'), בעוד ג'יימס גאי שני (1:41.12 דקות) ודאנאס ראפשיס שלישי (1:41.15 דקות).

נזכיר, פופוביץ' אמנם רק בן 19, אך אשתקד כבר הפך לאלוף עולם ב-100 וב-200 חופשי ב-2022, וכן לאלוף אירופה באותם משחים תוך שהוא שובר את אחד משיאי העולם האיקוניים בבריכה מתקופת החליפות. השנה, לא הצליח לעלות על הפודיום באף משחה באליפות העולם בפוקואוקה, וכעת לא מצליח לעשות זאת אפילו באליפות אירופה בבריכות קצרות, רגע לפני הכניסה לשנה האולימפית.

טוסיין שוב מנצחת, פילאטו שוברת
עוד אמש באליפות, קירה טוסיין ההולנדית, שאמנם כבר מעבר לשיאה אך תמיד זורחת בבריכות הקצרות, זכתה בזהב שלישי רצוף ב-100 גב עם 55.88 שניות. היא הקדימה כמעט בשנייה את מאדי האריס הצרפתייה, שזכתה בכסף עם 56.81 שניות. ב-100 פרפר לנשים, קרב ראש בראש בין לואיס הנסון השוודית ואנג'לינה קולר הגרמנייה הוכרע על חודן של 13 מאיות, כשהנסון ניצחה עם 55.37 שניות.

ב-50 חזה, בנדטה פילאטו האיטלקייה, שנותרה בשנה האחרונה בצילה של רותה מיילוטיטה המתקאמבקת, סיפקה הצהרת כוונות עם שיא אליפות כבר בחצי הגמר עם 28.98 שניות. זהו שיפור של 12 מאיות לשיאה של הליטאית, ששיא העולם שלה עומד על 28.37 שניות.

ד"ש מגורבנקו
בשנה אחרת, גמר 200 מעורב אישי לנשים היה אירוע שיא עבור חובבי השחייה הישראלית, אולם בהיעדרה של נבחרת ישראל ואלופת אירופה המכהנת אנסטסיה גורבנקו, נותר לנו רק לצפות ולפנטז. אבי ווד הבריטית, סגניתה של גורבנקו מהאליפות ב-2021 בבריכות ארוכות, זכתה בתואר אישי ראשון בקריירה במשחה זה עם 2:05.58 דקות, לפני שרלוט בונה הצרפתייה עם 2:06.58 דקות ולנה קרוינדל האוסטרית עם 2:06.89 דקות.

כדי לסבר את האוזן, שיאה הישראלי של גורבנקו עומד על 2:05.04 דקות והושג כבר לפני שנתיים, מאז שיפרה את שיאה בבריכות ארוכות, כך שלא מן הנמנע שאם הייתה מגיעה לרומניה, הייתה זוכה בזהב נוסף. עם זאת, מתוך החלטה מקצועית של הנבחרת להתמקד בשנה האולימפית בבריכות הארוכות (החלטה שקיבלו גם נבחרות נוספות באירופה), נמתין לאליפות הבאה לראות את יכולותיה של גורבנקו גם בבריכות קצרות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג