עוד שערוריית סמים || אלופת העולם לשעבר ב-1,500 מטר הושעתה

אבבה ארגאווי נכשלה בבדיקת סמים ובאתלטיקה מכניסים עוד שם גדול לרשימה השחורה. ברוסיה אצן משוכות מצטיין בן 17 נתפס. דייויד רודישה מנסה להסביר מה קורה בקניה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אבבה ארגאווי אתלטית שבדית אתיופית
אבבה ארגאווי אתלטית שבדית אתיופית

שערוריות הסמים האסורים ממשיכות להכות את האתלטיקה העולמית בשנה האולימפית. אתמול (שלישי) דווח כי אבבה ארגאווי, רצה ילידת אתיופיה שייצגה בשנים האחרונות את שבדיה, הושעתה בגלל שימוש בחומרים אסורים. התאחדות האתלטיקה הבינלאומית וההתאחדות השבדית פרסמו שארגאווי נכשלה בבדיקת סמים, וכעת היא מושעית עד להשלמת הליך הבדיקה, כלומר ברגע שיבדק הבקבוקון השני.

אבבה ארגאווי אתלטית אתיופית שבדית

עוד שם לאוסף. אבבה ארגאווי | צילום: Erik van Leeuwen

ארגאווי התאזרחה בשבדיה והחלה לייצג את המדינה בשנת 2012. באליפות העולם ב-2013 היא זכתה במדליית הזהב בריצת 1,500 מטר בזמן של 4:04:47 דקות, ובנוסף היא זכתה במדליית הכסף באליפות אירופה ב-2014. באליפות העולם האחרונה שהתקיימה בקיץ שעבר בבייג'ינג היא סיימה במקום השישי בגמר.

עוד כתבות בנושא 

גם מנכ"ל ההתאחדות הקנייתית חשוד בקשר לפרשת סמים אסורים 
מה עושים בעולם כדי למנוע שימוש בסמים בספורט? 
היו"ר המודח של הסוכנות למניעת סמים בספורט ברוסיה מת באופן מפתיע

לפני שבועיים, ארגאווי היתה אמורה להתחרות נגד שיאנית העולם גנזבה דיבאבה בתחרות בשטוקהולם, אלא שלפני כן כבר עלה החשד על שימוש בחומרים אסורים והיא לא השתתפה. אגב, כל זה קרה אחרי פרשה אחרת בה היתה מעורבת ארגאווי שבמסגרתה היא העלימה לכאורה מיסים בטענה שהיא בכלל לא גרה בשבדיה.

במקביל, באתיופיה פורסם השבוע שהרשות המקומית למניעת סמים בספורט חוקרת בימים אלה 9 אתלטים, מתוכם 5 ברמה בינלאומית גבוהה, בחשד לנטילת סמים אסורים. כל זה מתווסף לאיום שהוטל על התאחדות האתלטיקה הקנייתית, בעקבות חשד בכמה מבכירי ההתאחדות בהעלמה של בדיקות סמים חיוביות. שיאן העולם ב-800 מטר ואחד האתלטים הבכירים בעולם, דייויד רודישה, נמצא בימים אלה באוסטרליה בהכנה לעונה ובראיון לתקשורת המקומית הוא התייחס לעניין ואמר: "צריך לזכור שיש כמות אדירה של אתלטים קנייתים שמתחרים בכל העולם. נכון שבשלוש השנים האחרונות נתפסו 40 אתלטים, אבל חלק קטן מהם הם ברמה עולמית גבוהה. הם מהווים בעיה כי אף אחד לא מכיר אותם, ולא מפקח עליהם".

גם ברוסיה, המדינה שכבר הושעתה על ידי התאחדות האתלטיקה הבינלאומית, ממשיכות השערוריות. אתמול פורסם כי אחד האתלטים המבטיחים במדינה, אצן ה-110 משוכות מקסים קוסיוקוב, נתפס על שימוש בחומרים אסורים כשהוא בן 17 בלבד.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג