סערה בקבוצת סקאי: רופא הקבוצה לשעבר הזמין סמים אסורים

ה"סאנדיי טיימס" פרסם שד"ר ריצ'ארד פרימן ששמו נקשר גם עם חשדות נגד בראדלי וויגינס, הזמין ב-2011 מדבקות טסטוסטרון והתבקש להחזיר אותן לספק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סקיי קבוצת רכיבה בריטית
סקיי קבוצת רכיבה בריטית

חקירות בנושאי שימוש בחומרים אסורים בספורט מתקיימות יותר ויותר בעולם המערבי בחודשים האחרונים, והנושא הזה מספק כותרות למדורי הספורט השונים כמעט מדי יום. מי שמופיעה בכותרות בבריטניה היום (ראשון) היא קבוצת האופניים סקאי שבה רוכב בין השאר אלוף הטור דה פראנס כריס פרום.

בראדלי וויגינס רוכב אופניים בריטי

הוא כבר פרש, אבל החשדות נגדו עדיין קיימים. בראדלי וויגינס | צילום: morebyless

עוד כתבות בנושא 
במה חשוד אלברטו סלזאר שמאמן בין השאר את מו פראח? 
כריס פרום הודה שיש רוכבים שמנצלים לרעה את אישורי השימוש בתרופות 
גם כריס פרום בדומה לבראדלי וויגינס קיבל אישור לשימוש בתרופות מהרשימה האסורה 

עיתון ה"סאנדיי טיימס" מפרסם שבמסגרת חקירה של הרשות הבריטית למניעת סמים בספורט (UKAD) נמצאו עדויות שלפיהן ד"ר ריצ'ארד פרימן, מי שהיה בעבר רופא בקבוצה, הזמין מדבקות טסטוסטרון כשהיה בתפקיד בשנת 2011. טסטוסטרון הוא הורמון גדילה המופיע ברשימת החומרים האסורים בספורט, וד"ר פרימן הזמין את המדבקות לכאורה בתקופה שבה עבד גם בקבוצת סקאי וגם בהתאחדות הבריטית לרכיבה על אופניים, ואת האריזות הוא אחסן במרכז הלאומי לרכיבה במנצ'סטר.

ד"ר סטיב פיטרס שהיה ראש מחלקת הרפואה בהתאחדות הבריטית לרכיבה על אופניים סיפר ל"סאנדיי טיימס" שמדבקות הטסטוסטרון הוזמנו בטעות, ומיד הוחזרו לספק. הוא טען שהודיע ל-UKAD שהמוצר הזה לא היה בשימוש של אף אחד. "אני הייתי במקום כשההזמנה הזאת הגיעה כך שמיד שמתי לב לזה. ד"ר פרימן שהיה אחראי על הזמנת האספקה הרפואית אמר שההזמנה הזאת לא אושרה וכנראה הגיעה בטעות", אמר ד"ר פיטרס והוסיף: "עוד באותו היום הוא יצר קשר עם הספק, שאישר את הדברים. ביקשתי מד"ר פרימן להחזיר את המשלוח ולבקש מהספק אישור בכתב שאומר שההזמנה נשלחה בטעות ושהיא הוחזרה. האישור הזה הגיע לידי וזה הספיק כדי להתייחס לעניין הזה כטעות אדמיניסטרטיבית".

חשוב לזכור שלא מדובר בפעם הראשונה שבה קבוצת "סקאי" תופסת כותרות בכל מה שקשור לשימוש בחומרים אסורים. קבוצת ההאקרים הרוסיים "FANCY BEAR" חשפה לפני מספר חודשים מסמכים לפיהם הרוכב בראדלי וויגינס קיבל אישור להשתמש בתרופה שנמצאת ברשימת החומרים האסורים בשנים 2011, 2012 ו-2013, בכל פעם לפני תחרות גדולה ובטענה לבעיות רפואיות שמחייבות שימוש בתרופה מסוימת. במקרים האלו היה מעורב ד"ר פרימן.

ה"סאנדיי טיימס" הוסיף היום מידע חדש בעניין הזה, ופרסם שד"ר פרימן ביקש לקבל אישור בפעם הרביעית, אבל הרופא הראשי של קבוצת "סקאי" ד"ר אלן פרל מנע ממנו בשלב מסוים את הגישה לעשות את זה בצורה ממוחשבת מול הגורמים הרלוונטיים והחליף את הסיסמה של "סקאי".

סקיי קבוצת אופניים בריטית

קבוצה נקייה? סקאי (למצולמים אין קשר לכתבה) | צילום: filip bossuyt

אגב, כל הפרסומים האלו קורים מספר ימים אחרי שד"ר פרימן היה אמור להופיע לשימוע בפני UKAD כדי להעיד בפרשה אחרת הקשורה לחשדות נגדו ונגד בראדלי וויגינס במרוץ דופינה ליברה בשנת 2011. הוא היה אמור לספק תשובות על תיק שהוא לכאורה קיבל במקום, אבל בסופו של דבר ד"ר פרימן לא הופיע לשימוע מסיבות בריאותיות כפי שנטען. החשדות הן שבתיק היו לד"ר פרימן כמויות גדולות של טריאמצינולון, התרופה שבראדלי וויגינס קיבל אישור להשתמש בה בכמות מוגבלת מאוד.

בקבוצת "סקאי" הגיבו בנושא ההאשמות השונות עוד בשבוע שעבר ואמרו: "הקבוצה מחויבת לפעול נגד חומרים אסורים בספורט וזה אחד מאבני היסוד שלה. סקאי היא קבוצה נקייה, אנחנו מצייתים לחוקים וגאים בתפיסה שלנו נגד החומרים האסורים. כל טיפול רפואי לרוכבים של קבוצת סקאי ניתן רק אם הוא הצדיק את זה".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג