מו פראח כועס על השמועות: "אני נקי ומעולם לא הפרתי את החוקים"

האלוף האולימפי בריצות 5,000 ו-10,000 מ', מאוד לא אוהב שקושרים אותו באופן קבוע לידיעות המרמזות על כך שמאמנו סיפק חומרים אסורים למתאמניו. הנה ההסברים שלו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מו פראח רץ בריטי למרחקים ארוכים
מו פראח רץ בריטי למרחקים ארוכים

זה לא חדש ששמו על אלברטו סלזאר, אחד המאמנים הבכירים בעולם בריצה למרחקים ארוכים, נקשר לשימוש בחומרים אסורים. השמועות האלו הופצו בתקשורת כבר בשנה שעברה, והשבוע פרסם ה"סאנדיי טיימס" שלפי דו"ח של הרשות האמריקאית למניעת סמים בספורט (USADA) שהודלף על ידי האקרים רוסים, קיימות עדויות לכך שסלזאר סיפק למתאמניו תוסף חוקי (L-קרניטין) בצורה לא חוקית (על ידי אינפוזיה במקום בבליעה) ובכך הפר את התקנות של סימום בספורט. לכאורה נטען שם שסלזאר למד מהניסיון של לא אחר מאשר לאנס ארמסטרונג ששימוש בתוסף הזה על ידי אינפוזיה עושה פלאים.

מו פראח רץ בריטי למרחקים ארוכים

"ברור לי שהשימוש בשם שלי הופך את זה ליותר מעניין". מו פראח | צילום: erik van leeuwen

בנוסף, ה"סאנדיי טיימס" פרסם בהמשך השבוע חלקים נוספים מהדו"ח שמרמזים על כך שבנוסף נהג סלזאר לעבוד עם רופא בשם ד"ר ג'פרי בראון שסיפק קוקטייל תרופות לחלק ממתאמניו. אגב, בכל הקשור לתוסף L-קרניטין על ידי אינפוזיה ניתן להבין שסלזאר ניסה את זה עם לאנס ארמסטרונג שהתאמן לאיירונמן ועם גיילן ראפ שהוא הרץ השני הבכיר של סלזאר כיום אחרי מו פראח. לגבי הקוקטייל, מדובר בשילוב של מספר תרופות הקשורות לבלוטת התריס, שסלזאר האמין שהשילוב הזה מעלה בצורה חוקית כביכול את רמת הטסטוסטרון.

לפי הדו"ח שבעה רצים של סלזאר קיבלו את הקוקטייל הזה, שמבחינה בריאותית הנטילה שלו עלולה להיות מסוכנת עבור מי שלא זקוק לתרופות האלו, וזאת על פי עדויות של רופאים אחרים. לפי העדויות, מו פראח לא היה בין הספורטאים שקיבלו את הקוקטייל שכלל גם כמויות גדולות מאוד של ויטמין D. עם זאת, נרמז שהוא השתמש בתרופות אחרות, שרופאו הבריטי המליץ לו שלא לקחת.

בכל מקרה, בכל ידיעה חדשה על הפרשה הזאת שבמרכזה עומד אלברטו סלזאר מופיעה מן הסתם גם תמונתו של מו פראח, גם אם הוא לא נקשר באופן ישיר לרוב ההאשמות. לפראח נמאס מזה ואתמול (שני) הוא פרסם הצהרה לתקשורת במטרה לנקות את שמו בה נכתב בין השאר: "זה ממש מתסכל שאני צריך לכתוב הצהרה בנושא הזה. אני ספורטאי נקי שמעולם לא הפר את החוקים וזה מעצבן שיש עיתונאים, שלמרות העובדות הברורות ממשיכים לנסות ולקשר אותי לפרשיות של חומרים אסורים. לא ברור לי מהם המניעים של 'סאנדיי טיימס' אבל ברור לי שהשימוש בשם שלי הופך את הסיפור הזה ליותר מעניין. כולנו צריכים לעשות מה שאנחנו יכולים כדי שהספורט יהיה נקי, ואם ל-USADA או לגוף אחר יש ראיות לגבי משהו הם צריכים לפרסם את זה ולא לתת לציבור לשפוט".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג