סנקציות מרחיקות לכת בעקבות הממצאים: רוסיה לא תשתתף בריו 2016

חברי ההנהלה של התאחדות האתלטיקה הבינלאומית הצביעו ברוב קולות על מעשה חסר תקדים, השעייתה של רוסיה מכל פעילות בינלאומית בעקבות שערוריית הסמים שנחשפה בתחקירים עיתונאיים ובדו"ח של דיק פאונד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סבסטיאן קו נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית
סבסטיאן קו נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית

בהתאחדות האתלטיקה הבינלאומית (IAAF) הבטיחו שיעשו הכל כדי לנקות את הספורט כמה שיותר מהר, והיום (שבת) נקטו שם בצעד הראשון, כשחברי ההתאחדות בחרו בהשעייתה של רוסיה מכל פעילות בינלאומית, החל מתחרויות יבשתיות ועד לתחרויות האתלטיקה במסגרת המשחקים האולימפיים ריו 2016.

סבסטיאן קו נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית

"נקטנו בצעד הכי קיצוני שיכול להיות". הלורד סבסטיאן קו | צילום: mohan

האם האתלטיקה העולמית על סף קריסה?

השעייתה של רוסיה מגיעה בעקבות ממצאיו של דיק פאונד, שמונה על ידי הרשות הבינלאומית למניעת סמים בספורט לחקור תופעות חמורות של שימוש בחומרים אסורים ברוסיה, בעקבות תחקירים עיתונאיים שונים. בסופו של דבר התברר כי כמות גדולה מאוד של אתלטים רוסים "נהנו" מהעלמות של בדיקות סמים חיוביות, כאשר התאחדות האתלטיקה הרוסית נתנה יד למעשי שוחד שהפכו את פרשת הסמים הנוכחית אולי לחמורה ביותר בתולדות האתלטיקה הקלה בעולם.

חברי התאחדות האתלטיקה הבינלאומית הצביעו בעד השעייתה של רוסיה ברוב כמעט מוחלט כאשר 22 מבין 24 חברים הצביעו בעד, הנציג הרוסי התנגד ולנציג אחר לא היתה זכות הצבעה. נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית, סבסטיאן קו, אמר היום: "כל המערכת הכשילה את האתלטים, ולא רק ברוסיה אלא בכל העולם. המסר שלנו לא יכול להיות חזק יותר. עכשיו הרוסים יצטרכו לבצע הרבה שינויים, מבחינתנו רמאות מכל סוג היא בלתי נסלחת. נקטנו בפעולה הכי קיצונית שיכולה להיות".

בתקשורת הרוסית אגב נוטים להאמין שההשעייה הזאת היא זמנית, כך לפחות הסביר שר הספורט הרוסי ויטלי מוטקו. בכל מקרה, מה שכבר ברור עכשיו זה שרוסיה איבדה את אירוח גביע העולם בהליכה ב-2016 ומדובר באחד המקצועות הפופולאריים באתלטיקה הרוסית, כמו כן הרוסים לא יוכלו לארח את אליפות העולם לנוער שתוכננה להתקיים אצלם ב-2017.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג