סיכום קטע 06 בג׳ירו ד׳איטליה: סיום דרמטי על פסגת הר הגעש אתנה

בקטע 06 ניצח אסטבן צ'אבס הקולומביאני שבילה רוב היום בבריחה ותקף בעלייה האחרונה כאשר סיימון ייטס הבריטי חברו לקבוצה מגשר אליו כקילומטר לסיום. היה אש (כפי שהבטחנו)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סיום דרמטי על פסגת הר הגעש הפעיל אתנה, דאבל של קבוצת Mitchelton-Scott על הקו. מנצח הקטע הוא אסטבן צ'אבס הקולומביאני שבילה רוב היום בבריחה ותקף בעלייה האחרונה כאשר סיימון ייטס הבריטי חברו לקבוצה מגשר אליו כקילומטר לסיום ובמחווה חברית נותן לצ'אבס את הניצחון בקטע, מתוך ידיעה שהוא בעצמו גם ירוויח בונוס זמן במקום השני וילבש את את החולצה הוורודה בסוף היום. טיבו פינו הצרפתי (Groupama-FDJ) מאיץ חזק בסיום וסוגר את הפודיום 26 שניות אחרי המנצח, פינו לוקח את בונוס השניות שנותר על הקו כשמיד אחריו מסיימים באותו זמן רוב הפייבוריטים לדירוג הכללי. ביניהם גם תום דומולאן (Sunweb), דומניקו פוצביבו (Baharain-Merida), מיגל אנחל לופז (ASTANA), ג׳ורג׳ בנט (LottoNL-Jumbo), פביו ארו (UAE) וכריס פרום (SKY).

מבט קצר על פרופיל המסלול של קטע 06 ומיד ניתן להבין מדוע מנהלי הקבוצות סימנו אותו כקטע החשוב ביותר בשבוע הראשון של הג׳ירו ד'איטליה השנה. זהו קטע באורך 169 ק״מ מישורי ברובו עם מעט גבעות קטנות, כאשר העלייה המשמעותית והמדורגת היחידה במסלול מתחילה כ-15 ק״מ מהסיום ונגמרת הקו בסמוך למצפה כוכבים. זהו טיפוס חדש ומאתגר על הר אתנה מכיוון שמעולם לא נרכב בג׳ירו, השיפוע הממוצע הוא 6.5% והמקסימלי הוא 15% (עלייה מדורגת ברמה 1, גובהה 1,736 מטר). בניגוד לשנים קודמות ובמיוחד בשנה שעברה שבה הרוח שיחקה פאקטור משמעותי הפעם הטיפוס החדש מהצד המערבי מוגן משמעותית מרוחות וזה מייצר תחרות מעניינת יותר.

תחילת המרוץ התאפיינה בהתקפות רבות כאשר הפלוטון מגיב וסוגר כל ניסיון בריחה, המהירות הממוצעת לשעה הראשונה היא 46 קמ״ש מה שמעיד על מרוץ אגרסיבי ומהיר. המרוץ ממשיך ללא בריחה עד 114 קילומטרים לסיום שם יוצאת קבוצה גדולה של 28 רוכבים ביניהם השמות הבולטים- אסטבן צ׳אבס (Mitchelton-Scott), סרחיו הנאו (הסגן של פרום מ-SKY) שניהם מועמדים לפודיום בדירוג הכללי. נמצאים בחבורת החוד גם חברי הקבוצה הישראלית סייקלינג אקדמי, רובן פלאזה ובן הרמנס עם רוברט חסניק (LottoNL-Jumbo) המסוכן. הבריחה מכילה הרבה רוכבים איכותיים עם יכולות טיפוס נהדרות וזה מהווה סיכון משמעותי לפלוטון הרודף מאחורה, קבוצת BMC נאלצת לרדוף אחר הבריחה ולהגן על המוביל של רוהאן דניס עם החולצה הוורודה. הבריחה עובדת יפה והפער גדל עד כמעט 4 דקות במקסימום.

אסטבן צ'אבס וסיימון ייטס מסיימים את קטע 06

כ-30 קילומטר לסיום קבוצות אסטנה וקאטושה-אלפסין החליפו את BMC בקדמת הפלוטון הרימו את הקצב והורידו את הפער מהבריחה מתחת ל-2 דקות. רוכבי אסטנה עבדו חזק מאוד עבור המוביל שלהם מיגל אנחל לופז, שלא אכזב הפעם לאחר מספר ימים רעים שכללו התרסקויות ואיבוד זמן, הוא ניסה לתקוף מספר פעמים בעלייה והצליח לסיים עם חבורת הפייבוריטים.

מקדימה בקבוצת הבריחה צ'אבס עם המהלך המנצח של היום מחליט לברוח 5 קילומטרים לסיום ומצליח לשמור על הקצב עד הקו, כאשר סיימון ייטס חבר קבוצתו עם תזמון מושלם תוקף את חבורת המובילים ומגשר אליו בקילומטר האחרון רק בשביל לתת לצ'אבס לנצח כמחווה לעבודה הקשה שעשה וכנראה עוד יעשה בהמשך עבור הקבוצה. מעט מאחורה בפלוטון הקצב הגבוה של המטפסים הטובים מדלל את השורות ונשארים רק הפייבוריטים לנצח בדירוג הכללי, הם מזהים שכריס פרום נקלע לקשיים ומנסים ללחוץ על מנת לברוח לו אך ללא הועיל, הבריטי המוביל של סקיי מצליח להתאושש ולסיים באותו זמן כמו שאר המובילים.

הישג משמעותי לקבוצה הישראלית סייקלינג אקדמי, כאשר בן הרמנס הבלגי של הקבוצה מסיים ממש מחוץ לעשירייה הראשונה במקום ה-11, 40 שניות בלבד מזמן המנצח. הרמנס שהיה חלק מקבוצת הבריחה הגדולה מתחילת היום ביחד עם רובן היה התקפי מאוד בכביש התלול לפיניש בהר אתנה בקילומטרים האחרונים. רובן פלאזה מסיים במקום 40 לאחר שעבד כל היום בבריחה על מנת להגן על הרמנס עד לתחילת הטיפוס המכריע. גיא שגיב (הישראלי היחיד במרוץ) מסיים 19:43 דק' אחרי זמן מנצח במקום ה-119 ביחד עם גיום בויבון הקנדי ונראה שהם שומרים כוח בצורה מחשבות לקטעים הבאים.

קבוצת מיצ'לטון-סקוט האוסטרלית לא יכלו לקוות לסיום טוב יותר מבחינתם, כאשר שני הרוכבים המובילים שלהם נמצאים בכושר נהדר ורכבו בצורה אגרסיבית להשיג את המקומות הראשון והשני בקטע והראשון והשלישי בדירוג הכללי, כעת הלחץ יהיה על רוכבי הקבוצה שלא מתורגלים להיות בעמדת ההובלה בגראנד טור. רוהאן דניס מ-BMC מאבד את החולצה הוורודה לאחר 4 קטעים, הוא נלחם להישאר עם קבוצת החוד של המובילים אך לא עמד בהתקפות ושינויי קצב לקראת סיום, הוא מסיים 53 שניות מאחורי המנצח. ראיינו את מאט ווייט, מנהל קבוצת מיצ'לטון סקוט כשהיה בירושלים לקראת הנג"ש ושאלנו אותו על שני המובילים שישנם בקבוצה: סיימון ייטס ואסטבן צ'אבז – הנה התשובות בסרטון:

סיימון ייטס הבריטי ממיצ'לטון-סקוט מחליף אותו בחולצה הוורודה והוא מוביל את הדירוג הכללי ב-16 שניות לפני תום דומולאן ההולנדי מ-Sunweb, שממשיך להראות יציבות לאורך כל הקטעים עד כה. החולצה הכחולה של המטפס הטוב ביוצר מחליפה כתפיים וילבש אותה מחר צ'אבס הקולמביאני (מיצ'לטון-סקוט) במקום בארבין (בארדיאני) שהיה היחידי שלבש אותה עד כה, מהקטע השני בישראל (העלייה הזכורה לזכרון יעקב) למשך 4 קטעים. החולצה הסגולה של הספרינטר הטוב ביותר נשארת אצל אליה ויויאני מקוויקסטפ וקשה לראות מישהו מאתגר אותו, הוא רק צריך לשרוד את קטעי ההרים הקשים עד רומא.

מחר הג'ירו עולה על אדמת ארץ המוצא איטליה, לראשונה השנה לאחר 6 קטעים שהתרחשו בישראל והאי סיציליה. קטע 7 מפיזו לפראייה אה-מאר הוא מסלול מישורי לאורך של 159 ק"מ וצפוי להסתיים בספרינט.

העשירייה הראשונה בקטע 6

# Rider Name (Country) Team Result
1 Esteban Chaves (Col) Mitchelton-Scott 4:16:10
2 Simon Yates (GBr) Mitchelton-Scott
3 Thibaut Pinot (Fra) Groupama-FDJ 0:00:26
4 George Bennett (NZl) LottoNL-Jumbo
5 Domenico Pozzovivo (Ita) Bahrain-Merida
6 Miguel Angel Lopez (Col) Astana Pro Team
7 Richard Carapaz (Ecu) Movistar Team
8 Tom Dumoulin (Ned) Team Sunweb
9 Fabio Aru (Ita) UAE Team Emirates
10 Chris Froome (GBr) Team Sky

העשירייה הראשונה בדירוג הכללי לאחר קטע 6

# Rider Name (Country) Team Result
1 Simon Yates (GBr) Mitchelton-Scott 22:46:03
2 Tom Dumoulin (Ned) Team Sunweb 0:00:16
3 Esteban Chaves (Col) Mitchelton-Scott 0:00:26
4 Domenico Pozzovivo (Ita) Bahrain-Merida 0:00:43
5 Thibaut Pinot (Fra) Groupama-FDJ 0:00:45
6 Rohan Dennis (Aus) BMC Racing Team 0:00:53
7 Pello Bilbao (Spa) Astana Pro Team 0:01:03
8 Chris Froome (GBr) Team Sky 0:01:10
9 George Bennett (NZl) LottoNL-Jumbo 0:01:11
10 Fabio Aru (Ita) UAE Team Emirates 0:01:12




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36