סיכום אישי ממרתון פטרה: "חוויה קשוחה, חמה, אבל עוצמתית ומרהיבה"

שליו ברוש חזר מירדן, שם סיים מרתון ב-36 מעלות, אך עם חוויה מיוחדת במינה. כעת, הוא משתף בחוויה בטור אישי: מהמונית שההפקה שולחת לגבול, דרך ההזנקה באתר ההיסטורי ועד הסיום הלוהט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אבי סוויסה, שליו ברוש וגווין קנינג | צילום: פרטי

מרתון פטרה בירדן הוא מרתון קצת שונה ממה שאנחנו רגילים. הוא משלב 40 אחוז ריצה בשטח ועוד 1,200 מטר טיפוס. הטמפרטורה נע סביב 36-32 מעלות, ורק לשם השוואה, המנצח חוצה את קו הסיום ב-3:20 שעות לערך, מה שמעיד על הקושי של המסלול.

לכתבות נוספות בנושא:
גל החום כבר כאן – אז מה זה אומר על אימוני הריצה שלנו?
מהזינוק עד שער הסיום והמסיבה: צפו בסרטון הסיכום הרשמי של מרוץ מדבר 2023
שבעה ישראלים סיימו את האולטרה מרתון 100 מייל חומת ברלין
"המרוץ הכי קשוח שעשיתי": שליו ברוש סיים את ה-Badwater האימתני ושרד כדי לספר

אבל המרוץ הוא מדהים ומרהיב ביופיו. מזניקים מוואדי מוסא, ישר מהאתר הארכיאולוגי של אונסקו, כך שלא צריך יותר מידי לחכות, זה קורה ישר בזינוק. ההזנקה מוקדמת בשעה 6:30 בבוקר כדי להרוויח שעה פחות חמה, אבל מהר מאוד השמש עולה ואיתה גם החום.

המרוץ יפהפה עובר בעמקים ונחלים, עוצמת המדבר מלווה אותך כמעט לאורך כל הדרך. יש לציין שלמרות החום, הוא פחות מורגש, יש 14 תחנות מים (במקצה המלא), ממוצע של תחנה כל פחות מ-3 ק"מ. הארגון מושלם, ההפקה אינה מקומית, אלא של Albtros Adventure מדנמרק ואפשר לראות שהם חושבים על הפרטים הקטנים מהתדריך ועד לשילוט הברור.

אבי סוויסה, שליו ברוש וגווין קנינג | צילום: פרטי

ההרשמה למי שלא מתגורר במזרח התיכון היא ל-6 ימים ומשלבת טיסה, מלון טיולים לים המלח (הירדני) ואדי רם, אפטר פארטי, ואת המרוץ עצמו כמובן. למקומיים ולאלו שמגיעים מהסביבה (כמונו הישראלים לדוגמה), יש אפשרות להירשם ליומיים-שלושה לסופ"ש ולהגיע למרוץ.

ההפקה שולחת מונית לגבול שאוספת אותך למלון שממוקם 100 מטר מנקודת הסיום של המרוץ, וממרכז המבקרים של פטרה. כך שאין צורך להסתובב יותר מידי או להשתמש בתחבורה מקומית. המלון 5 כוכבים, מפנק מאוד עם ארוחת בוקר מדהימה ומתקני כושר, בריכה וג'קוזי ברמה גבוהה.

יש אפשרות לבחור בין שני מקצים – חצי מרתון ומרתון מלא. הקאט-אוף, זמן המקסימום של המרוץ, הוא נוח בשל הטופוגרפיה ותנאי מזג האוויר ומאפשר לכולם לסיים את המרוץ – חצי מרתון ב-5 שעות לכל היותר, מרתון ב-7 שעות,
כך שרוב הרצים עומד בזמן היעד (לדעתי רק אחד מהמקצה המלא לא סיים), מה שאומר שזה מותאם לכולם וכמעט לכל רמה.

אבי סוויסה, שליו ברוש וגווין קנינג | צילום: פרטי

המרוץ הוא בינלאומי והשתתפו בו השנה כ-350 רצות ורצים, 132 מהם במקצה המרתון, 26 אחוז נשים (אף אחת מקומית). המקומות הראשונים אצל הגברים שמורים למקומיים שמתורגלים לחום ולתוואי המקומי, אבל מעל 90 אחוז מהמשתתפים אינם מהמזרח התיכון. בחצי המרתון הסיפור דומה – כ-220 משתתפים, 50 אחוז נשים, מעט נשים מקומיות (שלוש במספר), וגם פה 90 אחוז אינם תושבי המזרח התיכון. בסך הכל 5 לא סיימו (DNF) מכלל המשתתפים.

העלות אגב לא גבוה, זולה יותר מסופ"ש באילת וממרתונים באירופה. סך הכל חוויה נעימה ושונה ומאוד מומלצת, בטח לגיבוש קבוצתי. באופן אישי זה היה המרתון הרשמי ה-80 שלי (כולל אולטרה מרתון), סיימתי במקום ה-18 הכללי וראשון בין הישראלים. איתי היו במקצה גם אבי סוויסה, גווין קנינג, חגי כהן, באסל שופאני ויוסף ספאדי, ובחצי עידו ארליך ואבידן בזיז.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג