גל החום כבר כאן – אז מה זה אומר על אימוני הריצה שלנו?

האם טמפרטורות גבוהות ולחות מעיקה יגרמו לנו להפסיק לרוץ? ממש לא! אבל בהחלט ניאלץ לבצע התאמות כדי לשמור על עצמנו, משעת הריצה, דרך הקצבים ועד הפסקות השתייה. מאמן הריצה שליו ברוש עם טיפים חשובים במיוחד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ריצה בחום? רק באופן מבוקר | צילום: shutterstock

גל חום החל היום (שבת) בישראל, כששיאו ביום ראשון. בעקבות כך, חשוב להזכיר כי ריצה בחום בצורה לא מבוקרת עשויה להיות מסוכנת. לכן בימים אלו כאשר עומס גבוה (שילוב של טמפרטורה ולחות גבוהות) יש צורך לעשות מספר התאמות:

לכתבות נוספות בנושא:
בין הדולומיטים לרמת הגולן, איך מתאמנים בחום? האזינו!
החום והקיץ כבר כאן – אז איך זה משפיע על אימוני הריצה שלנו?
כחום היום: כיצד רצים במזג אוויר חם?

1. התחילו בשעה מוקדמת יותר. במיוחד למי שמתכונן למרתוני הסתיו והריצות שלו בימים אלו סביב 30-25 ק"מ, על מנת שלא תיגררו לשעות בוקר מאוחרות ותמנעו מקרני השמש החזקות.

2. הורידו את קצב הריצה. היכולת להבין שהגוף עושה מאמץ על מנת לקרר את עצמו ומשתמש באנרגיה שלא מתועלת לטובת הריצה, חשוב להבין שזאת לא ירידה בכושר הגופני שלכם, אלא חלוקת אנרגיה למשאבים אחרים.

3. הפסקות שתייה מרובות – אני נוהג לעשות הפסקת שתייה בריצות ארוכות בכל 5 ק"מ (מדמה הפסקות של תחנות המרוצים). בימים חמים במיוחד אני נוהג לעצור כל 3 ק"מ למים. חשוב לזכור שמטרת האימון בריצה ארוכה היא עבודה על סיבולת, משך זמן ארוך ועבודה על הרגליים, ואין שום בעיה לעצור לשתייה ולהפחית מהירות.

הפסקות שתייה חובה | צילום: shutterstock

יש גם יתרונות לאימונים בקיץ – ההסתגלות לחום מאפשרת לבצע אימונים בתנאים שיבטיחו לך ביצועים טובים יותר בטמפרטורה נמוכה. ההסתגלות לחום לוקחת זמן, כחודש עבור רוב הרצים, ולכן אם בחרתם להשקיע בזה יש לבצע את זה בהדרגה ובזהירות מירבית.

התחילו בשעות מוקדמות יחסית עם מספר קילומטרים נמוך, וככל שהזמן יעבור תוסיפו עוד מספר קילומטרים ותוכלו לאפשר לעצמכם לצאת בשעה מאוחרת יותר.

זכרו שריצה בחום עשויה להיות מסוכנת והתייעצו עם אנשי מקצוע!

הכותב הוא אדם רגיל לחלוטין שרץ להנאתו בטמפרטורות שקרובות ל-50 מעלות במרוץ הBadwwater בקליפורניה בחודש שעבר.

שליו ברוש בבאדווטר | צילום: גל רוזנפלד



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג