סופ"ש של שחייה: 4 ישראלים יתחרו בצרפת, קיילב דרסל ישלים את הקאמבק

4 שחיינים ישראלים, בהם אנסטסיה גורבנקו ומירון חרותי, לראשונה מאז סאגת הקריטריון, יזנקו בקאנה לסבב המארה נוסטרום היוקרתי. באטלנטה האלוף האולימפי יחזור להתחרות לראשונה אחרי כמעט שנה מחוץ למים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו | צילום: באדיבות איגוד השחייה

עולם השחייה יפצל את מבטו בסוף השבוע הקרוב לשני מוקדים, האחד בקאנה שבצרפת, שם ייפתח סבב תחרויות המארה נוסטרום היוקרתי, ובו גם יתחרו שחייניות ושחיינים מנבחרת ישראל, והשני באטלנטה, שם האלוף האולימפי קיילב דרסל יתחרה לראשונה מזה קרוב לשנה, במה שמסקרן רבים.

בצרפת, תיפתח בשבת התחרות הראשונה מתוך שלוש בסבב. שלוש התחרויות נערכות כבכל שנה תוך זמן קצר יחסית –  הראשונה בקאנה בשבת ובראשון הקרובים, השנייה בברצלונה בשבוע הבא בימים רביעי וחמישי (18-17 במאי) והשלישית במונאקו בשבת ובראשון הבאים (21-20 במאי). בתחרות הראשונה יתחרו ארבעה שחיינים ישראלים: אלופת אירופה אנסטסיה גורבנקו, שיאן ישראל מירון חרותי וכן דוד גרצ'יק ודריה גולובטי.

עבור חרותי, תהיה זו תחרות ראשונה מאז גביע האיגוד, בו קבע שיא ישראלי נהדר ב-50 חופשי ושחה מהר יותר מהקריטריון האולימפי, במה שיצר סערה, שכן הקריטריון לא הוכר. כעת, הוא מגיע בשיאו של מחנה אימונים שערך עם הקבוצה הצרפתית בה הוא מתאמן, כך שהסבירות לתוצאה מהירה מהקריטריון קטנה יחסית, אולם בספרינט אין לדעת, והפעם אין שום ספק כי מדובר בתחרות המוכרת על ידי התאחדות השחייה העולמית לקביעת קריטריון.

מירון חרותי אחרי שבירת השיא | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

אנסטסיה גורבנקו, כמו גם גרצ'יק וגולובטי, מגיעים אחרי שסיימו לאחרונה מחנה גובה בארה"ב תחת מאמן הנבחרת טום ראשטון. הפיינליסטית האולימפית כבר קבעה כזכור זמן מהיר מהקריטריון האולימפי בחודש שעבר ב-200 מעורב אישי במסגרת תחרות מסבב Pro Swim בווסטמונט ותנסה להיאבק על מדליה במשחה זה, כמו גם ב-100 גב וב-50 חזה. לתחרות השנייה והשלישית בסבב יצטרפו שחייניות שחיינים ישראלים נוספים, כולל חלק משחייני הנבחרת שסיימו את עונתם במכללות.

מבחינת הזירה הבינלאומית, הפרסים הכספיים הגבוהים בתחרות מושכים שמות רבים, בהם האלופות האולימפיות שרה שוסטרום השוודית וקייט קמפבל האוסטרלית, שייאבקו ראש בראש במשחי החופשי והפרפר הקצרים, ולצדם גם שמות כמו מייקל אנדרו האמריקני, שיבון הוהי, פלורן מנאדו, קיילי מאס ועוד. בהמשך הסבב יצטרפו גם קריסטוף מילאק, לידיה ג'ייקובי, רותה מיילוטיטה, תומאס צ'קון ורבים נוספים.

הקאמבק של דרסל באטלנטה
אחד השחיינים הכי גדולים בעולם, שלא התחרה מאז אליפות העולם בחודש יוני, ממנה פרש במפתיע טרם סיומה, חוזר סוף סוף להתחרות ויעשה זאת בג'ורג'יה, בתחרות "אטלנטה קלאסיק". האלוף האולימפי 7 פעמים ושיאן העולם נרשם לשישה משחים בתחרות – 50 חופשי, 100 חופשי, 200 חופשי, 100 פרפר, 200 פרפר ו-200 מעורב אישי. סביר כי לא ישחה את כל השישה, אולם בכל מקרה מירב תשומת הלב תלך אליו כמובן ויהיה מעניין לראות את כושרו מעט לפני תחרות המבחן האמריקאית לאליפות העולם.

קיילב דרסל | צילום: JD Lasica, Wikimedia

פרט לדרסל, גם באטלנטה רשימת משתתפים עמוסת כוכבים, כאשר שיאנית העולם הטרייה סאמר מקינטוש נרשמה לתכנית מגוונת מצדה, בלי משחי החופשי והמעורב הארוכים, כשבמשחי החופשי הזירה תישאר פנויה לאלופה האולימפית קייטי לדקי. גם קייט דאגלס, בובי פינק, ג'וש ליינדו ונוספים יקחו חלק בתחרות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג