אנסטסיה גורבנקו קבעה את הקריטריון האולימפי ב-200 מעורב אישי

כבר בניסיון הראשון שלה, אלופת אירופה הפכה לשחיינית הישראלית הראשונה בפריז 2024, לאחר שסיימה במקום השני בתחרות מסבב Pro Swim בארה"ב עם זמן של 2:11.23 דקות. מקום 4 לאביב ברזלי, לאה פולונסקי שביעית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

השחיינית הישראלית אנסטסיה גורבנקו קבעה הלילה (בין שבת לראשון) את הקריטריון האולימפי במשחה ל-200 מעורב אישי והיא השחיינית הראשונה בנבחרת ישראל שנכנדת לנבחרת לפריז 2024. גורבנקו שחתה זמן של 2:11.23 דקות במסגרת תחרות מסבב Pro Swim בווסטמונט, ארה"ב, 24 מאיות מהר יותר מהזמן הנדרש לקריטריון A האולימפי. היא סיימה במקום השני במשחה אחרי ליאה הייז האמריקנית, שניצחה עם 2:10.03 דקות.

בהמשך עדכן איגוד השחייה כי "כעת ממתינים לאישור הרשמי מאיגוד השחייה העולמי כדי לדעת בוודאות שהיא הבטיחה את מקומה במשחקים האולימפיים בקיץ הבא", אולם בכל מקרה נראה כי אלופת אירופה והפיינליסטית האולימפית מראה שהיא בכושר הנכון כבר בהזדמנות הראשונה בה היא שוחה את המשחה מאז נפתח החלון לקביעת קריטריונים בחודש שעבר. זאת, בתחרות שכלל לא מהווה עבורה תחרות מטרה, אלא כחלק ממחנה אימונים בו היא נמצאת בארה"ב בשבועות האחרונים. בכל מקרה, הבטיחה גורבנקו גם את הקריטריון לאליפות העולם הקרובה שתיערך בקיץ ביפן.

שיאה האישי של גורבנקו עומד על 2:09.99 דקות, אותו קבעה באליפות אירופה 2021 בבודפשט, אז זכתה במדליית הזהב ההיסטורית. מאז, הספיקה להיות האישה הראשונה שמעפילה לגמר אולימפי בשחייה (ב-100 גב), זכתה בשתי מדליות זהב באליפות העולם בבריכות קצרות (ב-50 חזה וב-100 מעורב אישי), סיימה חמישית באליפות העולם בבריכות ארוכות (דירוג שיא לישראלית) וזכתה שוב באליפות אירופה ב-200 מעורב אישי בקיץ האחרון ברומא.

אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

עוד באותו גמר ל-200 מעורב אישי בליל התחרויות האחרון בווסטמונט, לאה פולונסקי הגיעה במקום השישי עם 2:14.21 דקות. שחיינית נוספת שרשמה הופעה טובה היא אביב ברזלי, שסיימה במקום הרביעי במשחה ל-200 גב עם 2:11.90 דקות. איתן בן שטרית ניצח את גמר ב' וסיים תשיעי ב-200 מעורב אישי לגברים עם 2:02.09 דקות ודוד גרצ'יק סיים באותו המקום בדיוק ב-200 גב עם 1:59.90 דקות. תומר פרנקל המשיך להראות יכולת גבוהה עם מקום עשירי ו-49.39 שניות ב-100 חופשי, דריה גולובטי קבעה 56.19 במקצה המקביל לנשים וסיימה 17.

במקביל באליפות שטוקהולם הפתוחה הנערכת גם היא בימים אלו, יעקב טומרקין ניצח את גמר ב' ב-100 גב עם הזמן השישי בטיבו בתחרות, של 56.17 שניות. הפיינליסט האולימפי ינעל את התחרות היום עם המשחה ל-200 מעורב אישי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג