נפצעתם במהלך פעילות ספורטיבית ואתם לא מבוטחים? הנה מה שאתם צריכים לדעת

פציעות ספורט יכולות לקרות לכל ספורטאי פעיל, הנה הסיבות העיקריות מדוע חשוב לכל אחד מכם לעשות ביטוח ספורט טוב ומקיף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אופני כביש
אופני כביש

ספורט הוא דרך חיים, כך יספר לכם כל אדם שנדבק ב"מחלה" הבריאה ביותר שקיימת. פעילות גופנית יכולה לתרום, בין היתר, לשמירה על משקל גוף בריא, צפיפות עצם גבוהה, כוח שריר, גמישות, חיזוק המערכת החיסונית, הפחתת ומניעת דיכאון וכמובן שיפור המראה והביטחון העצמי. עם זאת, פציעות ספורט הן סיכון שצריך לקחת בחשבון כל מי שעוסק בפעילות ספורטיבית. אנחנו לא מדברים רק על אלה שעוסקים בקרבות "בושידו" או שחקני פוטבול חובבים. אפילו בענפים עדינים כמו יוגה, פלדנקרייז ושחייה, קיים סיכון מסוים להיפצע.

 צילומים: thinkstock

פציעות ספורט הן סיכון שצריך לקחת בחשבון | צילומים: thinkstock

עוד כתבות בנושא
חשיבות הביטוח לעוסקים בספורט: "אל תגידו יהיה בסדר"
חדש בשוונג: ביטוח חד יומי לתחרויות ריצה ושחייה
ביטוח שנתי או יומי לפי חוק הספורט

מה הסיכוי שלכם להיפצע?

בתחום רפואת האורתופדיה נהוג לחלק פציעות ספורט לשני סוגים: פציעות שמתרחשות כתוצאה משימוש יתר של הגוף, ופציעות חדות, אקוטיות, שנגרמות כתוצאה מחבלה כלשהי במהלך האימון או הפעילות עצמה. פציעות ספורט הן נושא שנחקר רבות ברחבי העולם ומוקדשים לו אלפי מאמרים רפואיים, ירחונים מקצועיים ואתרי אינטרנט. עם זאת, כמות פציעות הספורט המדווחת בשנים האחרונות בישראל, אינה תואמת את המציאות, בעיקר כי חלקן נרשמות באופן רשמי רק אם הנפגע סיים את הפעילות בחדר המיון של בית החולים הקרוב.

הירחון האמריקאי לפציעות ספורט העריך בעבר כי כ-65% מהאנשים העוסקים בספורט הריצה וכ-21% מהמשתתפים בספורט ההליכה נפצעים מדי שנה. נתונים סטטיסטיים נוספים מגיעים מתחום האופניים, על פי הירחון מספר הפציעות הכולל עמד בשנת 2006 לדוגמה על 490,434 שכללו: פציעות שנגרמו כתוצאה מרגליים שנלכדו בפדלים או בגלגלי האופניים, פציעות ראש מנפילה והחלקה בעת נשיאת האופניים, התנגשות עם מכונית ועוד. בתחום השחייה, מספר הפציעות הכולל עמד על 164,607 שכללו פגיעות רגליים כתוצאה מהחלקה ופציעות ראש מחבטת הראש בקרקעית הבריכה. זאת ועוד, פציעות יכולות להיגרם לא רק מחבלות חיצוניות כמו החלקות ונפילות. מהנתונים הללו עולה כי למעשה כל ספורטאי חשוף לפגיעות כתוצאה מעומסי יתר של הגוף, ופציעות הספורט הנפוצות ביותר הן שברי מאמץ ודלקות כרוניות בגידים.

למה פעילות ספורטיבית יכולה להביא לכל כך הרבה תאונות?

פציעות ספורט הן נושא שנחקר על ידי אלפי חוקרים ברחבי העולם ומוקדשים לו אלפי מאמרים רפואיים | צילום: thinkstock

בגוף האדם, השרירים משמשים כ"בולמי זעזועים" וכאשר השרירים אינם מפותחים, מירב העומס בזמן נפילה נמצא על העצם והיא עלולה להישבר כתוצאה מכך. אם יש לכם מזל וביקרתם אצל רופא מומחה בתחום, תקבלו אבחון בשלב מוקדם ותבריאו תוך שבועיים. אם השבר מוגמר והדלקת חריפה, תצטרכו חודשיים וחצי עד שלושה חודשים להחלמה מלאה. פציעה נפוצה נוספת היא דלקת כרונית בגידים והיא מאפיינת בעיקר שחיינים, אצלם רואים את זה בעיקר בגידי הכתף. הפגיעות הללו נגרמות כתוצאה מצורת שחייה לא נכונה או עומס רב אשר גורם לתהליכים דלקתיים כרוניים בגידים שעלולים להתפתח לקרעים. הכאב המופק מדלקת גידים מופיע בדרך כלל מחוץ למפרק עצמו, וברוב המקרים מופיע רק בתנועה אקטיבית של המפרק. האזורים השכיחים ביותר בהם מופיעה דלקת גידים הם הגפיים, מפרק הכתף, המרפק, פרק כף היד, הברך וכף הרגל. קיימים מקרים חריגים בהם דלקת גידים מסתבכת וגורמת לקרע בגיד, ובמקרים אלה יש לעבור טיפול כירורגי שההחלמה ממנו עלולה להימשך זמן רב. לכן גם במקרים אלו, חשוב לאבחן את המחלה מוקדם ככל שניתן. בקיצור, פציעות במהלך פעילות ספורטיבית, גם אם נקטתם בכל אמצעי הזהירות הדרושים, עלולות להיות בלתי הפיכות, לגרום לנכות זמנית ולהוצאות רפואיות גבוהות.

איך עושים ביטוח?

כמו שאתם עושים בדיקה ארגומטריה במאמץ או בודקים את תקינות האופניים לפני כל רכיבה ואם נעלי הריצה שלכם טובות ותקינות לפני יציאה לטריאתלון, כל אדם צריך לבדוק שיש לו ביטוח אשר ייתן לו מענה גם אם הוא נפצע ומושבת מעבודה ונותר ללא הכנסה או נדרש להוציא אלפי שקלים על טיפולים. בדיוק בגלל זה אנחנו בשוונג עושים מאמצים גדולים כדי לתת לקהל שלנו את המקסימום בעולם הספורט האקטיבי ולאחרונה השקנו מיזם חדש עם חברת כלל ביטוח אשר מציעה ומוכרת לקהל לקוחותינו ביטוחים רלוונטיים לעוסקים בספורט.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עומר הגיב:

    מה הקשר בין השאלה שבכותרת לגוף הכתבה?

  • גבי הגיב:

    הביטוח יכול לעזור בכיסוי כספי, אבל הבעיה בדרך כלל היא העדר יכולת זמנית או קבועה לעסוק בספורט כפי שהתרגלנו. למרות שאפשר להמשיך בחיי השגרה היומית הנזק האישי הוא כבד והשאלה איך למנועו או לאבחנו כככול המוקדם. דלקת כרונית בגיד יכולה להשבית עונה שלמה מפעילות ספורטיבית. לא לכול אחד האפשרות ללכת לאימונים מסודרים בקבוצה עם מאמנים מומחים.
    ◄ כמה מותר להתאמן בשבוע?
    ◄ באיזה צורה להתאמן?
    ◄ כיצד לאבחן פגיעה ראשונית? ועוד …
    אלו השאלות שספורטאי מבקש תשובה להן.

  • אוסאמה עבאס הגיב:

    יש לי ביטוח שנתי ועשיתי ביטוח יומי לתחרות טריאתלון טבריה ונפצעתי במהלך התחרות עם האופנים אין שבר או נכות רק שפשופים שהצריכו 10 ימים מנוחה בגלל כאבים בכתף פניתי לחברת הביטוח ואין מה לעשות אין שבר ואין נכות מה עושים במקרה כזה אשמח לתגובה

  • חיים הגיב:

    חברות הביטוח מעולות בגביית כספים אבל רק לעיתים נדירות באמת משלמות

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג