מרתון טבריה: ביטי דויטש ומלקאם ג'מבר הם אלופי ישראל במרתון

המרתון הוותיק ביותר בישראל עם המסלול השטוח והמהיר ביותר הוזנק הבוקר בפעם ה-44
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון טבריה | צילום: איתן דולפן, מערכת שוונג

מרתון טבריה ה-44 התקיים היום (שישי) במזג אוויר מושלם, אם כי רוח הפנים תקפה את הרצים בעיקר באזור שבין צומת מעגן לנקודת חצי המרתון בעין גב. כמיטב המסורת שימש המרתון גם כאליפות ישראל בריצה למרחק הזה ולא מעט מרתוניסטים חדשים נהנו מהתנאים שהתקיימו בו. אם בעבר מי שתפסו את תשומת הלב בתחרות הזו היו בעיקר רצים זרים מחו"ל שהגיעו כדי למשוך ישראלי אחד או שניים שהיו רצים מקצוענים, הרי שכיום מצבם של רצי המרתון הישראלים הרבה יותר טוב מאחר וכבר ניתן לספור לא פחות משמונה רצים ישראלים שיורדים מ-2:10 שע' במרתון.

זינוק אליפות ישראל במרתון | צילום: מערכת שוונג

 אלוף ישראל 

את המרתון ניצח דניאל מולושט בזמן של 2:17:09 שע', אך מאחר והוא אינו אזרח ישראלי הוא לא יוכרז כאלוף ישראל. מולושט שמתאמן אצל יוסף גזאצ'ו שיפר את השיא האישי שלו לאחר שקבע במרתון של עמק החולה השנה תוצאה של 2:19:07 שע'.

דניאל מולושט בדרך לקו הסיום

שמונה שניות בלבד אחריו הגיע מלקאם ג'מבר במקום השני בתוצאה 2:17:17 שע'. ג'מבר הוא הרץ היחיד השייך למועדון הסאב 2:10 שע' שרץ השנה את המרתון בטבריה לאחר שקבע את שיאו האישי (2:09:51 שע') בפברואר 2020 בסביליה ובספטמבר האחרון בברלין לא הצליח להתקרב לתוצאה הזאת וסיים עם 2:16:13 שע'. מאחר שדניאל מולושט כאמור אינו בעל תעודת זהות ישראלית, יוכרז מלקאם כאלוף ישראל. במקום השלישי הגיע יניב קריספל שסיים בתוצאה 2:28:08 שע'.

דניאל מולושט בדרך לניצחון במרתון טבריה | צילום: מערכת שוונג

 אלופת ישראל 

בנשים ניצחה ביטי דויטש בזמן של 2:41:12 שע' והיא אלופת ישראל במרתון, אך תוצאה זו לא תספיק לה על מנת להשיג את הקריטריון לאליפות העולם. במקום השני הגיעה ביקאיה מנטאמר בת ה-29 בזמן של 2:50:55 שע'. כזכור באפריל האחרון סיימה מנטאמר שנייה במסגרת אליפות הבלקן בקייב שם קבעה את שיאה האישי, 2:45:40 שע'. במקום השלישי על הפודיום הגיעה ענת שאבי בתוצאה 3:04:00 שע'.

 מנצחי חצי המרתון 

בחצי מרתון אפשר לומר שהיתה חגיגה והעומק האיכותי שבו היה מהטובים שנראו בטבריה. מאחר ורוב רצי המרתון הבכירים מכוונים למרתון סביליה 2022 ובהמשך לאליפויות העולם ואירופה, הם ניצלו את המסלול בטבריה כדי לרוץ בחצי המרתון. למעשה, שלושת רצי חצי המרתון הישראלים המהירים בכל הזמנים היו כאן הבוקר: ניצח במקצה חצי המרתון מארו טפרי שהוא השיאן הישראלי גם בחצי מרתון (1:00:52 שע') בתוצאה 1:02:17 שע', במקום השני הגיע איימרו עלמיה עם זמן של 1:02:42 שע' וסגר את הפודיום מלדה בוקיאו בזמן של 1:02:46 שע'.

מארו טפרי מנצח חצי המרתון בטבריה | צילום: מערכת שוונג

בנשים היתה זו לונה צ'מטאי סלפטר שניצחה במקצה חצי המרתון בהפרש גדול על פני מתחרותיה וקבעה 1:11:35 שע'. צ'מטאי-סלפטר כאמור לא התחרתה על תואר אלופת ישראל במרתון והובילה את ריצת חצי המרתון לנשים, אך היא לא שברה את השיא הישראלי במרחק זה העומד על 1:06:09 שע'. התחרות האחרונה שלה היתה במרתון לונדון באוקטובר בו היא סיימה במקום החמישי בזמן של 2:18:54 שע'. הפעם האחרונה שבה היא רצה חצי מרתון היתה בפברואר 2021 בטוסקנה אז קבעה תוצאה של 1:07:09 שע' כששיאה הישראלי שנקבע ב-2019 הוא 1:06:09 שע'.

לונה צ'מטאי-סלפטר מנצחת בחצי מרתון | צילום: מערכת שוונג

במקום השני בנשים הגיעה אירינה קונובולוב בזמן של 1:21:19 שע' ובמקום השלישי הגיעה נועה ברקמן בתוצאה 1:22:32 שע' שלאחרונה סיימה במקום הראשון במרוץ אייל ובמקום הרביעי באליפות ישראל במרוצי שדה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • גון הגיב:

    כל הכבוד לשלושת הראשונים ולכל מי שלקחו חלק במקצים השונים. מצד אחד, נהדר לראות אלפי רצים שחזרו לקחת חלק במירוצים השונים. מצד שני, עצוב לראות שחלק גדול מהם נועלים נעליים בעלות סיבי פחמן, שאמנם אושרו על ידי הגורמים המוסמכים, אך נעילתן מהווה "סימום טכנולוגי" לכל דבר ועניין.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג