מרתון טבריה: איימרו עלמיה וביטי דויטש הם אלופי ישראל במרתון

באליפות ישראל ה-42 במרתון שהתקיים הבוקר בטבריה זכו איימרו עלמיה וביטי דויטש שקבעו אף שיאים אישיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הבוקר התקיים מרתון טבריה בתנאים טובים ובמזג אוויר טוב לאחר שבשבועות האחרונים סופי השבוע היו גשומים. אליפות ישראל ה-42 במרתון שהתקיימה בטבריה כללה שלושה מקצים ובהם: מרתון, חצי מרתון ומקצה ל-10 ק"מ. איימרו עלמיה וביטי דויטש הם אלופי ישראל במרתון הוכתרו בתואר אלופי ישראל במרתון ושניהם קבעו שיאים אישיים חדשים.

אלופי ישראל במרתון. איימרו עלמיה וביטי דויטש | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

עוד כתבות עם ביטי דויטש
דויטש: "לרוץ מרתון בהיריון זה לא תמיד פשוט"
המנצחת החרדית: "ידעתי שאני אגיע לאחד מהמקומות הראשונים"
עם כל הצניעות: המעצבת שיצרה קו בגדי ריצה לקהל הדתי -חרדי

אלופת ישראל

ביטי דויטש שלה זהו המרתון הרביעי לאחר שאת שני המרתונים הראשונים עשתה בתל אביב ואת השלישי בירושלים, שם הגיעה ראשונה בין הישראליות, סיימה היום במקום הראשון בנשים בתוצאה 2:42:18 שע' המהווה כאמור  שיא אישי. כזכור דויטש שהחלה לרוץ רק לפני שנתיים, זכתה בתחילת דצמבר בתואר אלופת ישראל בחצי מרתון בעמק המעיינות ועתה שדרגה את כמות התארים שלה והפכה לאלופת ישראל במרתון. התוצאה שהשיגה היום היא החמישית באיכותה בכל הזמנים כאשר מקדימות אותה נילי אברמסקי, זהבה שמואלי, לונה צ'מטאי סלפטר, ילנה דולינין. בין הנשים ילנה דולינין הגיעה במקום השני וזכתה בכסף עם תוצאה 2:46:13 שע' ומינטאמר ביקאיה שהגיעה שלישי וזכתה בארד סיימה עם התוצאה 2:56:33 שע'.

אלוף ישראל

עלמיה ניצח כאמור במרתון בתוצאה 2:15:16 שע', תוצאה שמעבר להיותה שיא אישי היא גם קריטריון לאליפות העולם שתתקיים השנה בדוחא והדרישה היא ירידה מ-2:16:00 שע'. נוסף לעלמיה גם שני הישראלים שזכו בכסף ובארד, מלקאם ג'מבר שקבע 2:17:36 שע' ואגזה גואדה 2:18:17 שע' שיפרו את שיאיהם. שיאו האישי והלאומי של איימרו עלמיה בריצת 10,000 מ' היא 28:09.42 שע', ולכן על פי החישוב הוא היה אמור לקבוע תוצאה שתרד מ-2:14:00 שע'. כזכור ב-2003 איילה סטאין קבע 2:14:21 ש' בונציה, לא הצליח אף רץ, כולל כאלו שעשו תוצאות טובות בהרבה מאלו של סטאין ב-10,000 מ', להתקרב לתוצאה שלו במרתון. אבל אז, כזכור, מארו טפרי עשה זאת באליפות אירופה בברלין, ולאחר מכן, לפני פחות מחודשיים, גירמה אמרה עשה זאת שוב בולנסיה. יחד עם זאת קשה כמובן במרתון לצפות תוצאות ודאיות מראש, שכן יש תלות גבוהה במספר משתנים כמו מזג האוויר, אופי המסלול, ריצת סולו או ריצה עם מכתיבי קצב שעומדים היטב במשימתם ועוד.

במהלך המרתון השתתפו ארבעה רצים מאתיופיה על מנת להוביל את רצי העילית לתוצאה שתרד מ-2:16:00 שע'. הרצים הללו מתמקצעים בריצות למרחקים ארוכים ואף הצליחו במטרתם. איטאיו טגנה בנטדיל רץ לפני מספר ימים ריצת 30 ק"מ בתנאי גובה בזמן של 1:33 שע' שזה שווה ערך לתוצאה בסביבות 2:13-2:14 שע' למרתון. רובי לגסה ג'ופר רץ חצי מרתון ב-1:04:42 שע', טסמה אלמו רץ גם הוא 30 ק"מ לפני ימים אחדים בגובה בזמן 1:37 שע' שזה שווה ערך ל-2:16 שע' במרתון, והרץ הרביעי, טירונה צ'לאצ'ו אסמן, קבע לאחרונה תוצאות שוות ערך לכ-2:12-2:13 שע' במרתון. השנה החשיבות שעמדה לנגד עיניי אנשי המקצוע היתה הכתבת קצב מקצועית לרצים הישראלים הבכירים ולא לקביעת שיא מסלול.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג