מרגש: שני אחיו של אור אשכר ז"ל רצו לזכרו במרתון ניו יורק

הטריאתלט ואיש הברזל שנרצח בפיגוע בדיזנגוף כבר היה רשום למרתון היוקרתי בו כל כך רצה לרוץ, אולם לא הספיק לעשות זאת. אחיו אדם ואייל השלימו את המשימה עבורו: "הרגשנו אותו איתנו לאורך כל הדרך"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אדם ואייל אשכר במרתון ניו יורק | צילום: פרטי

לפני שמונה חודשים נרצח בפיגוע בדיזנגוף הטריאתלט ואיש הברזל אור אשכר ז"ל והוא בן 32 בלבד במותו. אחת המטרות שהציב לעצמו אור הייתה לרוץ את מרתון ניו יורק היוקרתי. אור זכה בהגרלה להשתתף במרתון והספיק להירשם אליו, אחרי שניסה במשך שנים, אולם נרצח בטרם הספיק להגשים את החלום. ביום ראשון האחרון, שני אחיו, אייל ואדם, השלימו עבורו את המשימה כאשר חצו יחד את קו הסיום בריצה שהוקדשה כולה עבורו.

לכתבות נוספות בנושא:
הישג נהדר: מקום 6 למארו טפרי במרתון ניו יורק, שיא מסלול לטולה
"רצים בשבילם": מפגן למען החזרת החטופים במרתון ניו יורק
צפו בראיון של אייל אשכר: "נמשיך למצוא את הדרכים להנציח את הערכים של אור"

השניים, שלא רצו מרתון מעולם לפני כן, התאמנו במרץ מאז מותו של אור במטרה להשלים את המשימה, כשמי שהתלוותה אליהם בניו יורק הייתה אמם נאטאלי, שעודדה בצד הדרך והייתה נרגשת מאוד. מי שהיו אמורים לרוץ גם הם יחד עם האחים היו החברים הטובים בן מזרחי, ניר כהן וגיא פרל, שלבסוף נאלצו לוותר על הטיסה בשל המלחמה, אולם רצו כאן בארץ במקום.

השניים השלימו את המשימה וקבעו זמן של 4:37:54 שעות. אייל אשכר סיפר לשוונג בסיום: "היה מרגש מאוד. חציתי את קו הסיום מחובק עם אדם אחי הגדול, מרתון ראשון עבור שנינו שהתחלנו להתאמן אליו אחרי הפיגוע הנורא. אמא שלנו הייתה בקהל ועצרנו לחבק אותה כפי שאור עשה רק לפני שנה כשסיים את אליפות העולם באיש ברזל. חוויה עוצמתית מאוד, מלאה בשמחה ובהרבה עצב. הרגשנו את אור איתנו לכל אורך הדרך"

חברתם טלי אלישקוב שהתלוותה למסע ערכה סרטון מהרגעים המרגשים של הריצה, בשילוב קטעי וידאו ותמונות מהתחרויות הרבות בהן השתתף אור. לצד הסרטון שיתפה: "לא מעט זמן מהרגע שאיבדנו את אור, לאדם, אייל ובן היה ברור שהם הולכים לעשות הכל על מנת לרוץ ולהשלים את הרצון של אור לכבוש עוד יעד לא פשוט בדרך, להתאמן כמה חודשים טובים כשהכל עדיין טרי והלב מסרב להאמין, להבין שעוד ייקח זמן, לקבל ממנו מוטיבציה כל יום לקום מחדש, להציב יעדים ולסלול את הדרך לנקודת הסיום במנהטן".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tali Elishkov (@talielishkov)

"לנו לחברים, התוצאה הייתה מאוד ברורה, לא משנה כמה זמן יש לאימונים, כמה הלב שבור, הם הולכים לעשות את זה – ובגדול. עברו כמה חודשים מאז, והנה הם כאן רצים בגב זקוף, ראש מורם, ומראים לכולנו כמה הנחישות, הרצון וההתמדה לא יכולים לעמוד בעד שום דבר שבעולם. ככה אור תמיד אמר, אל כל יעד שנציב – גם נגיע, אז כדאי לכוון גבוה. אור, אני מקווה שאתה מחייך שם למעלה, תהיה גאה, יש לך את המשפחה הכי טהורה וטובה בעולם! הרגשנו שליווית אותנו לאורך כל היום! אנחנו מאוד מתגעגעים אלייך ילד, אתה לא מאמין כמה".

אור ז"ל היה בולט ומוכר לרבים בקהילת טריאתלון המרחקים הארוכים בישראל. רק באוקטובר שעבר הוא השתתף באליפות העולם באיש ברזל בהוואי לאחר שהשיג את הסלוט הנחשק, יש לו גם זמן שיא של 9:52:27 שעות במרחק איש ברזל מאיירונמן טאלין, 2:43:38 שעות ממרתון ולנסיה, ועוד שלל תחרויות מכל העולם. הוא השתתף מספר פעמים במקצה לחצי איש הברזל בישראמן וב-2020 אף הגיע במקום הרביעי בקטגוריית הגיל שלו במקצה זה. כמו כן היה משתתף דרך קבע בתחרויות ליגת המים הפתוחים של שוונג, ובפרט בפורט2פורט בתל אביב.

אדם ואייל אשכר במרתון ניו יורק | צילום: פרטי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג