הישג נהדר: מקום 6 למארו טפרי במרתון ניו יורק, שיא מסלול לטולה

הישראלי משלים שנה חלומית עם הישג השיא שלו במרתון מייג'ור, טמיראט טולה האתיופי ניצח בפער עצום עם 2:04:58 שעות, הלן אובירי הקנייתית ניצחה אצל הנשים עם 2:27:23 שעות בתום קרב מרתק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מארו טפרי | צילום: עמי גינזבורג

מרתון ניו יורק, המייג'ור האחרון של השנה בעולם, נערך הערב (ראשון) והיה כצפוי, מהיר ומרתק במיוחד. בזווית הישראלית של מקצה העלית, מארו טפרי, סגן אלוף העולם למי ששכח, סיפק ריצה מרשימה מאוד וסיים במקום השישי עם זמן של 2:10:28 שעות. טמיראט טולה ניצח עם שיא מסלול חדש של 2:04:58 שעות בעוד אצל הנשים הלן אובירי הוכתרה כמנצחת עם 2:27:23 שעות.

לכתבות נוספות בנושא:
מארו טפרי: "מקדיש את המרתון הזה לחיילי צה"ל וכוחות הביטחון"
"רצים בשבילם": מפגן למען החזרת החטופים במרתון ניו יורק
תכנית אימונים למרתון למתקדמים: כך תרדו מגבול 4 השעות

אחרי ששני שיאי העולם, לגברים ולנשים, נשברו השנה, הפעם זו לא הייתה השאיפה, שכן לא מדובר במרוץ עם תוואי המתאים לשבירת שיאי עולם, אולם הקצב המהיר של השדה הוכיח את עצמו שוב. בחלק הראשון של מקצה הגברים הייתה דבוקה של קרוב ל-20 רצים, בהם גם טפרי, שעבר את 10 הק"מ הראשונים בזמן של 30:40 דקות במקום ה-14.

הקצב הלך וגבר בהדרגה, כשנוצרה קבוצת בריחה של שישה, בראשם טמיראט טולה האתיופי, אשר חצה את חצי המרתון בזמן של 1:02:45 שעות. מיד אחריו היו חברו לנבחרת ג'מל יימר, אלברט קוריר הקנייתי, עבדי נאגייה ההולנדי, זוהיר טלבי המרוקני ושורה קיטאטה, אתיופי נוסף. בשלב זה טפרי היה שמיני, עם 1:03:51 שעות, ובדבוקה השנייה.

טולה המשיך להפגין דומיננטיות והגביר את הקצב, כשאט אט נושרים מחבורת השישה הרצים. לאחר 30 ק"מ אלו היו רק הוא ויימר, בפער של 26 שניות על קוריר. טולה, אלוף העולם מיוג'ין אשתקד, המשיך במופע משלו ולא הביט לאחור עד לסיום, בו הפך לראשון אי פעם שיורד מגבול ה-2:05 שעות בניו יורק. קוריר סיים שני בפער עצום של 1:58 דקות ממנו וקיטאטה שלישי עם 2:07:11 שעות.

טפרי, הידוע בחוכמה הטקטית שלו, המשיך בתכנית ועל אף קרב עיקש הצליח לעקוף עוד שני רצים עד לסיום במקום השישי, הישגו הטוב ביותר במייג'ור המשלים שנה פשוט חלומית עבורו אחרי מדליית הכסף העולמית והכרטיס המובטח למשחקים האולימפיים לפריז.

אצל הנשים לא נרשמה נציגות ישראלית במקצה העלית לנשים, לאחר שלונה צ'מטאי סלפטר הודיעה מראש כי אין בכוונתה להשתתף. אובירי הקנייתית, שניצחה השנה כבר במרתון בוסטון, לא התפתתה לברוח קדימה בהתחלה ודורגה 11 בחצי המרתון עם 1:14:23 שעות, נועלת את הדבוקה המובילה.

הדבוקה נשארה צפופה ממש עד השלבים האחרונים של הריצה, אז ידעה אובירי, רצת מסלול מחוננת עם פיניש נהדר, ללחוץ ברגע הנכון עד לניצחון. בפער של שש שניות בלבד אחריה הגיעה רצת מסלול נהדרת נופסת, לטסנבט גידיי (ארד בטוקיו ב-10,000) ומי שהשלימה את הפודיום הייתה האלופה מאשתקד שרון לוקדי הקנייתית, רק 10 שניות מהמנצחת.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג