מקום 8 לגורבנקו בגביע העולם בברלין, אדם פיטי חזר למים, הייאנג לוהט

השחיינית הישראלית פתחה את העונה עם 2:29.22 דקות ב-200 חזה, שיאן העולם הבריטי שב להתחרות לאחר הקשיים המנטליים והגיע שישי ב-100 חזה, משחה בו הסיני ניצח עם תוצאה אדירה נוספת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

עונת השחייה נפתחה אמש (שישי) רשמית עם יומה הראשון של תחרות גביע העולם בברלין, הראשונה מתוך שלוש תחרויות שנערכות השנה בסבב היוקרתי. כבר בערב הראשון ראינו כמה זמנים מהירים מאוד, במיוחד ביחס לחודש אוקטובר בו אנו נמצאים, וגם נציגות ישראלית אחת בגמרים – אנסטסיה גורבנקו שסיימה שמינית בגמר 200 חזה.

לכתבות נוספות בנושא:
פותחים את השנה האולימפית: סבב גביע העולם בשחייה יוזנק בברלין
הדרך לתהילה, האיומים על חייו ומה הוא עושה בר"ג? מייקל אנדרו בראיון בלעדי
הקטגוריה הפתוחה לטרנסג'נדריות בגביע העולם בשחייה בוטלה

אלופת אירופה הישראלית העפילה שמינית לגמר עם 2:30.17 דקות בזינוק הראשון שלה העונה, ובגמר שיפרה את תוצאתה ל-2:29.22 דקות ונותרה באותו מיקום. מי שניצחה במשחה עם שיא גביע העולם חדש הייתה טס שחאוטן ההולנדית עם 2:22.13 דקות.

את מירב תשומת הלב תפס המשחה ל-100 חזה לגברים, שהיה גם משחה הקאמבק לבריכה של אדם פיטי. הבריטי, שלא התחרה חודשים ארוכים בשל קשיים מנטליים מהם סבל, סיים שישי בגמר עם 59.85 שניות והראה שיש לו עוד חלודה להסיר. את הניצחון השיג הכוכב החדש של משחי החזה, אלוף העולם הסיני צ'ין הייאנג, שהשווה את שיאו האסייתי ושבר את שיא גביע העולם עם 57.69 שניות, רק חודשיים אחרי שקבע בדיוק את אותה תוצאה באליפות העולם.

כדי לשים את הדברים במקומם, מדובר בתוצאה ה-15 בטיבה בכל הזמנים, כשכל 14 הטובות ביותר שייכות לאדם פיטי, כולל שיא העולם שלו שעומד על 56.88 שניות. עם זאת, היציבות שמראה הייאנג סביב התוצאות הללו (הפעם החמישית שלו מתחת ל-58 שניות ב-2023) והעובדה שהוא שוחה כך בתחילת העונה, בהחלט מצביעות כי הוא בדרך הנכונה לקיים את הבטחתו ולאיים על השיאים של פיטי.

שני שיאי גביע העולם נוספים הושגו בהצגה המהירה – ב-400 חופשי ניצחה אריקה פיירוות'ר הניו זילנדית עם 4:01.09 דקות, כשהיא מקדימה את לאני פאליסטר ההולנדית ושיבון הוהי מהונג קונג, גם קיילי מקיואן האוסטרלית שברה שיא סבב, עם 27.2 שניות ב-50 גב. עוד בזווית הישראלית, דניס לוקטב סיים במקום ה-15 במוקדמות ה-400 חופשי עם 3:56.43 דקות ומקום ה-24 ב-100 פרפר עם 55.20 שניות.

מייקל אנדרו האמריקאי, שהגיע לתחרות ישר מישראל, ניצח ב-100 פרפר עם 51.66 שניות, כשהוא מקדים בשלוש מאיות את בן ארמברוסטר האוסטרלי. הוא גם הוסיף מדליית כסף ב-50 חופשי מיד לאחר מכן עם 22.03 שניות, עשירית אחרי אייזק קופר האוסטרלי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג