מקום 7 לנבחרת השחייה האמנותית באל' העולם, ומה תמונת הסיכוי האולימפי?

הנבחרת סיפקה תרגיל קבוצתי טכני נהדר ושיפרה הן את התוצאה והן את המיקום מהמוקדמות, אך בתום שניים מתוך שלושת התרגילים, נראה שהיא תזדקק למשהו מיוחד כדי להשיג את הכרטיס הקבוצתי לפריז
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נבחרת ישראל בשחייה אמנותית | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

נבחרת ישראל בשחייה אומנותית סיימה היום (שלישי) במקום השביעי בגמר התרגיל הקבוצתי טכני באליפות העולם המתקיימת בדוחא, קטאר.

לכתבות נוספות בנושא:
מקום חמישי לבובריצקי ונשיא באליפות העולם בשחייה אמנותית
הפציעה, הקשיים והכרטיס לפריז: מתן רודיטי מדבר על הכל בראיון מיוחד
מאחורי הקלעים של האתגרים ותרומת התזונה בנבחרת ישראל בגלישת רוח

הנבחרת, שעלתה לגמר מהמקום השמיני במוקדמות עם ציון של 226.3484 נקודות, זכתה לציון גבוה יותר בגמר עם 237.6533 נקודות, וכן שיפרה מקום אחד בדרך להשוואת הישג השיא ביותר של ישראל בתרגיל זה באליפויות עולם. סין זכתה בזהב (299.8712 נקודות), ספרד בכסף (275.8925 נקודות) ויפן בארד (275.8787 נקודות).

נבחרת ישראל בשחייה אמנותית | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

הסגל כלל את שלי בובריצקי, אריאל נשיא, קתי קונין, עדן בלכר, ניקול נחשונוב, מאיה דורף, נטע רוביצק ואיה מזור. המאמנות האחראיות על התרגיל הן לריסה קונין סבטה בלכר וולריה אפריאלבה. לישראל נותרו עוד שני תרגילים באליפות זו: קבוצתי חופשי ודואט חופשי.

 

ואיפה התרגיל הזה מעמיד את ישראל מבחינת הסיכויים להעפלה לכרטיסים האולימפיים? ובכן, המצב לא מעודד במיוחד בכל הנוגע לנבחרת הקבוצתית. מבין שמונה הנבחרות שסומנו כמועמדות להשיג את חמשת הכרטיסים הנותרים לפני האליפות, ישראל מדורגת שביעית, במרחק לא קטן מהטופ 5.

כזכור, ההעפלה מוכרעת לפי שקלול כל שלושת התרגילים הקבוצתיים (אקרובטי, טכני וחופשי). אותו פספוס אלמנט של ישראל בגמר הראשון בתרגיל האקרובטי, מציב אותה כרגע עם 426.19 נקודות אחרי שני תרגילים, מרחק 47.98 נקודות מהמקום החמישי במיוחל בו נמצאת כרגע איטליה ו-49.3 נקודות מקנדה הרביעית במרדף. אמנם אוקראינה סיפקה פספוס משלה (בייס-מארק) היום בתרגיל הטכני, אך כרגע זה לא מספיק עבור ישראל.

נבחרת ישראל בשחייה אמנותית | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

בגמר האחרון הנותר, תצטרך ישראל לספק ציון מעולה ללא פספוסים, וגם לקוות לציון פושר של אוקראינה ולציון חלש במיוחד של נבחרת נוספת מהרשימה. לפי תקדימי העבר, הסיכוי לכך אינו גבוה. בדואט, לפי שעה, המצב אופטימי הרבה יותר, ונראה כי לפני התרגיל האחרון בובריצקי ונשיא צריכות לשמור על מקומן כדי להיות במשחקים האולימפיים.

חשוב לציין כי ישראל מעולם לא העפילה למשחקים האולימפיים בתרגילים הקבוצתיים, שכן מדובר במשימה קשה במיוחד ורק 10 נבחרות עולות מכל העולם, כאשר רק חמישה כרטיסים מהם "פנויים" עבור ישראל (כרטיס אחד מובטח למארחת ועוד ארבעה ליבשות שאינן אירופה). ההתקדמות של ישראל בשנים האחרונות בענף הוא מטאורי, כאשר עד לפני חמש שנים ישראל מעולם לא העפילה לגמרים קבוצתיים, ומאז התקדמה באופן עקבי עד לצמרת העולמית, בה היא נמצאת כיום.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג