מקום חמישי לבובריצקי ונשיא באליפות העולם בשחייה אמנותית

הישג נהדר לדואט הישראלי בתרגיל הטכני, עם דרגת קושי גבוהה וביצוע איכותי, שמקרב אותן לעבר המשחקים האולימפיים. מה עוד נותר כדי שיוכלו להעפיל לפריז? שוונג עושה סדר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שלי בובריצקי ואריאל נשיא עם המאמנות סבטלנה בלכר ואנה טרס | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

הישג מצוין לשחייניות האמנותיות שלי בובריצקי ואריאל נשיא, שסיימו היום (שני) במקום החמישי בגמר תרגיל הדואט הטכני באליפות העולם בשחייה אומנותית המתקיימת בקטאר.

לכתבות נוספות בנושא:
הפציעה, הקשיים והכרטיס לפריז: מתן רודיטי מדבר על הכל בראיון מיוחד
הספורטיביות בקרב הפנימי והנפת הדגל בסיום: סיכום ההישג ההיסטורי בלנזרוטה
נבחרת השחייה האומנותית העפילה לגמר תרגיל האקרובטיקה הקבוצתי

הצמד הישראלי, שסיים חמישי גם במוקדמות ביום שישי, העלה את דרגת הקושי לגבוהה יותר, ביצע תרגיל נהדר וזכה לציון של 251.2432 נקודות, רק 0.6 נקודות מהולנד שבמקום הרביעי. במדליית הזהב זכתה נבחרת סין עם 266.0484 נקודות, בכסף זכתה בריטניה עם 259.5601 נקודות ובארד זכתה ספרד עם 258.0333 נקודות.

שלי בובריצקי ואריאל נשיא | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

מוקדם יותר, הנבחרת הקבוצתית העפילה לגמר התרגיל הטכני עם ציון של 226.3484 נקודות ומהמקום השמיני (12 נבחרות מעפילות לכל גמר). גם בתרגיל זה העפילה ראשונה נבחרת סין, עם 304.1272 נקודות, יפן שנייה (282.4379) וספרד שלישית (278.0675). הסגל כלל את שלי בובריצקי, אריאל נשיא, קתי קונין, עדן בלכר, ניקול נחשונוב, מאיה דורף, נטע רוביצק ואיה מזור. המאמנות של הנבחרת הן סבטלנה בלכר, אנה טרס, ולריה אפריאלבה ולריסה קונין.

מה הסטטוס למשחקים האולימפיים?
כזכור, אליפות העולם היא תחרות ההעפלה האחרונה למשחקים האולימפיים בשחייה האמנותית, וחשוב לעקוב גם אחרי המשמעויות במרדף אחר הכרטיסים המיוחלים. ובכן, בקבוצתי, שאיפות ההעפלה ספגו מכה אתמול בגמר התרגיל האקרובטי, כשהנבחרת סיימה במקום השמיני עם 188.5401 נקודות.

נבחרת ישראל בשחייה אמנותית | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

השחייניות ספגו "בייס מארק" על האלמנט הראשון (הפלטה), מה שהוריד להן באופן משמעותי את הציון. הציונים המכריעים את ההעפלה הם הציונים בגמר בלבד, כאשר מדובר על שקלול שלושת התרגילים בקבוצתי, (או שני התרגילים בדואט). היריבות הישירות של ישראל הן יפן, ארה"ב, קנדה, ספרד, איטליה, אוקראינה ויוון, ומתוך השמונה הללו רק חמש יעפילו.

בינתיים, יוון כבר מחוץ למשחק לאחר שלא העפילה לגמר התרגיל הטכני, אולם כל השש האחרות עקפו את ישראל בגמר הראשון. כדי לשמור את חלום ההעפלה בחיים בתרגיל הקבוצתי, אין לישראל מרווח לטעות, והיא כנראה תזדקק גם לטעויות משמעותיות של שתי נבחרות מתוך היריבות הישירות שלה באחד משני הגמרים הנותרים. נציין כי מעולם לא היה לישראל ייצוג בתרגיל הקבוצתי במשחקים האולימפיים ומדובר במשימה שמראש נראתה קשה מאוד, אך אפשרית.

נבחרת ישראל בשחייה אמנותית | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

בדואט המצב מעט פשוט יותר. כל נבחרת שמעפילה בתרגיל קבוצתי זכאית לשלוח גם דואט, כך שאם ישראל לא תיכלל בין חמש הנבחרות המצטרפות בקבוצתי, יצטרך הדואט של שלי בובריצקי ואריאל נשיא לסיים בין שלוש הנבחרות שטרם הבטיחו העפלה (10 עולות מהקבוצתי, חמש כבר העפילו דרך הכרטיסים היבשתיים – אוסטריה, דרום אפריקה, ניו זילנד, יפן וארה"ב ושלוש נוספות מצטרפות כעת לסך של 18 נבחרות, ירידה ביחס לטוקיו).

בגמר הראשון מתוך שניים בדואט ישראל אמנם סיימה במקום החמישי, אולם מכיוון שסין כבר העפילה וספרד נראית בדרך הבטוחה להעפלה דרך הקבוצתי, נמצאות בובריצקי ונשיא במקום השלישי במרוץ. עם זאת, הניקוד מאוד צמוד ויהיה עליהן להיות במיטבן כדי להשלים את העבודה ולהשיג את הכרטיס האולימפי בתרגיל החופשי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג