הספורטיביות בקרב הפנימי והנפת הדגל בסיום: סיכום ההישג ההיסטורי בלנזרוטה

הזהב של שרון קנטור והארד של קטי ספיצ'קוב נתנו עוד רגע של נחת לגלישת הרוח הישראלית. המאמן צוברי שיתף: "המצב בנבחרת היה מאוד מתוח לקראת התחרות", קנטור: "עדיין לא מעכלת". וגם: האישור לכרטיסים האולימפיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שרון קנטור וקטי ספיצ'קוב על הפודיום | צילום: Sailing energy

נבחרת הנשים של ישראל בגלישת רוח הוכיחה אתמול (שבת) שוב כי היא הנבחרת הטובה ביותר בעולם. כאשר עמדו יחד שתי גולשות ישראליות על הפודיום באליפות העולם בלנזרוטה – שרון קנטור על המדרגה הגבוהה ביותר בפודיום ומדליית הזהב על החזה, כשקטי ספיצ'קוב הצטרפה אליה עם מדליית הארד.

זו הפעם השלישית ברציפות שעל הפודיום של אליפות העולם ישנן שתי גולשות ישראליות. ב-2022 היו אלו דניאלה פלג עם מדליית הכסף ומאיה מוריס עם הארד, אשתקד שחר טיבי זכתה בזהב וספיצ'קוב בכסף, וכעת הזהב והארד מאויישים בכחול לבן ושוב "התקווה" מושמעת על הבמה הגדולה ביותר.

"אני עדיין לא מעכלת את זה שאני אלופת עולם השנה", אמרה קנטור רגע לפני שעלתה על דוכן המדליות: "אני רוצה לומר המון תודה למשפחה שלי שתומכת בי תמיד ולמאמן שלי, שחר צוברי האלוף. זה יהיה מאוד מיוחד ועוצמתי לעמוד על הפודיום עם קטי לידי. אנחנו נעמוד עם דגל ישראל ונניף אותו בגאווה, כי בימים האלה זה הדבר הכי משמעותי שאנחנו יכולות לעשות בתור ספורטאיות, לייצג את המדינה שלנו בכבוד".

הפרגון והכבוד ההדדי בין הגולשות הישראליות הוא לא דבר של מה בכך. רק גולשת אחת יכולה לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים והקרב הפנימי בתוך הנבחרת האיכותית הוא צמוד ואכזרי. לכולנו זכורים אירועים בקמפיינים קודמים בהם חוסר ספורטיביות נכנסה למשוואה, אולם זה ממש לא היה המצב הפעם. קנטור וספיצ'קוב התחבקו בסיום שיוט המדליות ודאגו להחמיא האחת לשנייה בכל ראיון בצורה מעוררת הערכה.

שרון קנטור על ראש הפודיום | צילום: Sailing energy

שחר צוברי, מאמן נבחרת הנשים, אמר בסיום: "שמח ששוב הצלחנו להוכיח שאנחנו נבחרת מאוד מאוד חזקה. לשרון מגיע לעמוד בראש הפודיום. המצב בנבחרת היה מאוד מתוח לקראת התחרות, אבל למרות הלחץ, למרות המבחנים ואחרי תחרות עם הרבה תהפוכות הבאנו שתי מדליות ישראליות ושנה שניה ברציפות את תואר אלופת העולם. זה לא מובן מאליו שעם כל הלחצים מסביב ועם התחושה הקשה עם כל מה שקורה בארץ הצלחנו להגיע לכאן ולזכות באליפות העולם. אני מרגיש שניתנה לי הזכות לעבוד איתן ומקווה שנמשיך להסב גאווה למדינה, גם בתקופות קשות וגם בטובות".

כעת, נותרה רק הגושפנקא האחרונה לכך ששרון קנטור ותום ראובני יהיו הנציגים של ישראל במשחקים האולימפיים בגלישת רוח. אין כל ספק כי הם אלו שצברו את הניקוד הרב ביותר בהתאם לקריטריון של איגוד השייט, והוועדה לבחירת נציגים של האיגוד תתכנס השבוע ותכריז על כך באופן רשמי.

שרון קנטור וקטי ספיצ'קוב מתחבקות בסיום| צילום: Sailing energy

ספיצ'קוב, שייצגה את ישראל במשחקים האולימפיים בטוקיו וסיימה במקום השישי, אמנם לא הצליחה במשימה לעשות זאת פעם נוספת, אך היא סוגרת קמפיין נהדר מבחינתה עם שתי מדליות מאליפות העולם (כסף אשתקד וארד השנה), ובסך הכל ארבע עד כה בקריירה כולל שתיים בדגם הקודם. מעטות הגולשות שהצליחו לעשות את המעבר מה-RS:X ל-IQ FOIL ולהצטיין בשתיהן, ומעניין יהיה לראות האם היא תמשיך לקמפיין נוסף, שכן היא רק בת 24.

כל שנותר כעת לקוות הוא שגם בפריז נראה את דגל ישראל מתנוסס מעל הפודיום, ואולי אף נשמע את התקווה מנוגנת שוב, הפעם עם הטבעות האולימפיות ברקע, מה שלא קרה בדיוק 20 שנה מאז עשה זאת גל פרידמן ב-2004.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג