מקום 5 לגל כהן גרומי באליפות המכללות, שיא מטורף ללאון מרשאן

השחיין הישראלי הרשים כששבר שיא אישי ושיא אוניברסיטה ב-200 מעורב אישי, רק 21 מאיות מהארד, הצרפתי הדהים את הבריכה כששבר בכמעט 4 שניות את שיא המכללות ב-500 חופשי. סיכום ליל הגמרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גל כהן גרומי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

אחרי הפתיחה המסחררת בשליחים, הלילה (בין חמישי לשישי) קיבלנו את הגמרים האישיים הראשונים של אליפות המכללות, וגם הם לא אכזבו. חמישה מתוך ששת השחיינים הישראלים בתחרות זינקו למים, ומעל כולם היה גל כהן גרומי, שסיים במקום החמישי בגמר 200 יארד מעורב אישי, בהישג הטוב ביותר שלו בקריירת המכללות עד כה.

לכתבות נוספות בנושא:
שיאים, שיאים ועוד שיאים: פתיחה מסחררת לאליפות המכללות בשחייה
איילה ספיץ: "ישראל היא מדינה מיוחדת, מאוד גאה לייצג אותה"
חוזרים לים! נפתחה ההרשמה למשחי המים הפתוחים של שוונג

הישראלי ששוחה עבור אוניברסיטת מישיגן העפיל מהמקום השלישי לגמר עם תוצאה של 1:40.54 דקות, רק שש מאיות משיאו האישי, ובגמר היה נהדר עם שיא אוניברסיטה ושיא אישי של 1:39.87 דקות, שהעניקה לו את המקום החמישי, רק 21 מאיות ממדליית הארד. מדובר בתוצאה הטובה ביותר של שחיין ישראלי על בריכת יארדים במשחה הזה, 9 מאיות מהיר יותר מתוצאתו של רון פולונסקי במשחה לפני שנתיים.

פולונסקי עצמו פספס ב-9 מאיות את ההעפלה לגמר א' עם 1:41.44 דקות במוקדמות, כשמיד אחריו במקום העשירי במוקדמות הגיע איתן בן שטרית עם שיא אישי נהדר מבחינתו של 1:41.66 דקות. בגמר, השניים סיימו במקומות 12 ו-15, כשלא הצליחו לשפר את זמניהם מהמוקדמות. ועדיין, כששלושה מתוך 16 הטובים במכללות הם ישראלים, זה בהחלט מרשים.

גם בר סולובייצ'יק סיפק רגעים של רגשות מעורבים כשבמוקדמות ה-500 חופשי קבע שיא אישי ושיא אוניברסיטה חדש למינסוטה עם 4:11.33 דקות, אך סיים תשיעי והחמיץ ב-22 מאיות את הגמר. בגמר ב' הוא סיים במקום ה-11 עם 4:12.20 דקות.

כדי לנעול את הזווית הישראלית, במשחה השליחים 4×50 חופשי תומר פרנקל נעל את הרביעייה של אינדיאנה בצורה נהדרת, כשלראשונה בקריירה ירד מגבול 19 השניות וקבע 18.97 שניות. גרומי שחה שני עבור מישיגן וקבע 19.02 שניות, כשקבוצתו סיימה עשירית, בעוד אינדיאנה 11.

מרשאן מרסק
בזווית הבינלאומית כל העיניים הופנו לעבר לאון מרשאן, והצרפתי של אריזונה סטייט לא אכזב. מרשאן בחר להתמקד ב-500 חופשי ולוותר על ה-200 מעורב אישי, והראה בדיוק למה עם שיא מכללות מטורף של 4:02.31 דקות, שיפור של כמעט ארבע שניות (3.87 ליתר דיות) לשיא הקודם אותו קבע רק בחודש שעבר. לוק הובסון, שהחזיק לכמה דקות אתמול בשיא המכללות ב-200 חופשי עד שמרשאן שבר לו אותו, סיים שני עם שיא אישי של 4:06.97 דקות, וכמו נראה בליגה אחרת לגמרי.

בהיעדרו של מרשאן ממשחה המעורב, דסטין לסקו שבר את השיא האמריקאי (אך לא את שיא המכללות של מרשאן כמובן) עם 1:37.91 דקות. ב-50 חופשי קיבלנו קרב מותח ודרמטי שהוכרע על חודן של שתי מאיות כשג'וש ליינדו קבע 18.07 שניות והקדים את ג'ורדן קרוקס. לא לדאוג, שיאו של קיילב דרסל (17.63 שניות) עדיין בטוח ויציב. בשליחים מי שניצחה הייתה פלורידה עם אותו ליינדו, בזמן של 1:13.49 דקות, רק 14 שניות משיא המכללות שקבעה בשנה שעברה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אילן לולה הגיב:

    תודה רבה על סיכום האירועים.
    קפיצת המדרגה שהשחייה העולמית עשתה ב3 השנים האחרונות מדהימה.
    אם פעם בכל דור היה איאן תורפ/ פלפס/דרסלר אחד,שניים. בשנים הבאות יהיו משחי גמר שכל המסלולים מלאים בדרקסלרים גם אצל הנשים. גמר שלם מלא בקטינקות הוסות.

    אגב, אני חושב שנה שקורה במכללות בשנים האחרונות מחזק לי את המסקנה. שזה הזמן של אנסטסיה גורבנקו להתחייב שם. כנראה שעל מנת להצמד לחוד הצמרת במעורב היא חייבת להיות שם. רחוק מהסביבה הנוחה בווינגיט וגם מאמן על הוא לא תחליף.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג