מקום 10 בעולם לחותר דני פרידמן

אכזבה לאלוף ישראל בחתירה, אשר לא הצליח לעבור את הקריטריון האולימפי בהצלחה ולהיות לחותר הראשון בהיסטוריה שייצג את ישראל באולימפיאדה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דני פרידמן

החותר דני פרידמן חצה היום (ראשון) את קו סיום 2,000 המטרים באליפות העולם בחתירה בצרפת בגמר ב' במקום ה-4 בזמן של 06:51.66 דקות, וקבע שיא ישראלי חדש. למרות ההישג זוהי אכזבה עבור אלוף ישראל, אשר לא הצליח לעבור את הקריטריון האולימפי בהצלחה, ולהיות לחותר הראשון בהיסטוריה שמיצג את ישראל באולימפיאדה. לפרידמן תהיה הזדמנות נוספת בתחרויות המבחן באביב בשוויץ. לפני עלייתו לתחרות, המתח ניכר על פניו: "אני מרגיש בסדר, הכנות אחרונות לקרב הגדול – זה רגע השיא בקריירה שלי, אליו אני מתכונן כבר שנים רבות. אני מאמין ביכולותיי, ואתן את הכל על המים".

דני פרידמן

"זה רגע השיא בקריירה שלי, אליו אני מתכונן כבר שנים רבות". דני פרידמן | צילום: דטלב סייב

כדי לעשות את הקריטריון, חייב היה פרידמן להתברג בין 9 החותרים הטובים בעולם. הוא עלה להתחרות במקצה על מקומות 7-12 באליפות העולם, כשרק שלושת הספורטאים שמסיימים ראשונים זוכים בכרטיס המיוחל לריו. בסירות שהתחרו מולו ישבו החותרים המובילים בעולם, כולל השיאן העולמי ומדליסט אולימפיאדת לונדון – אלן קמפבל (32) מבריטניה, הנס אוברנו (24) מבלגיה, נתן ווגז'צקי-ז'ימצ'קי (20) מפולין ונילסן סוורי (22) מדנמרק, ואלוף העולם לשעבר – סטניסלב שרבצ'ניה מבלארוס. כל המתחרים עשו בשלבים המוקדמים זמנים טובים משל פרידמן, כך שהסיכויים על הנייר היו מלכתחילה לרעתו. על מנת לזכות לייצג את ישראל בריו 2016 הוא היה חייב לנצח לפחות שלושה מהם – הוא ניצח רק שניים.

שלא כמו בחצי הגמר, פרידמן פתח את המרוץ לאט יחסית, כשהוא שומר כוחות לשלבים המתקדמים יותר. הוא סיים את 500 המטרים הראשונים במקום ה-4 עם 1:40.74 דקות, רק 4 מאיות השנייה אחרי האלוף הפולני. את קו החצי עבר פרידמן במקום החמישי, בזמן של 3:25.44 דקות. את הפריצה הגדולה הוא שמר ל-500 המטרים האחרונים, שם נתן קאמבק אדיר, הוכיח כושר עמידה, והוביל גריפות משוטים עם כח פנטסטי במים, בקצב של 39 גריפות לדקה. זה הספיק לו כדי לשבור את שיאו האישי ואת השיא הישראלי. את המקצה ניצח שרבצ'ניה מבלארוס, במלאכת מחשבת טאקטית – הוא התחיל את המרוץ אחרון, התקדם בדירוג בשלבים לאורך המסלול, והתפרץ בסיומת מגובשת וחזקה – אל המקום הראשון. הוא סיים את 2,000 המטרים עם סירתו בזמן של 6:46.57, כשאחריו מגיע קמפבל מבריטניה – בהפרש של 9 מאיות השנייה בלבד. במקום השלישי סיים ווגז'צקי-ז'ימצ'קי מפולין, בזמן של 6:47.94.

עם חזרתו לארץ, ישוב פרידמן לאימונים במרכז דניאל לחתירה בתל אביב, במטרה לנסות ולהילחם באפריל 2016 על המקומות האחרונים בריו, שייקבעו בתחרויות מבחני הקריטריון שיתקיימו באביב בלוצרן, שוויץ. במבחנים ישתתפו החותרים מאירופה, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, וניוזילנד, וזו תהיה ההזדמנות האחרונה עבורו. רק ה-3 הטובים ביותר יזכו לעלות משם, ולהשתתף באולימפיאדה.

אליפות העולם בחתירה, הנערכת באגם אגבלט בצרפת, מגיעה היום לשיאה, עם מקצי גמר בקטגוריות סירת היחיד, זוגית, סירות רביעייה ושמיניות, והכתרת אלופי העולם לשנת 2015 – ביניהם הישראלית מורן סמואל (33).

מורן סמואל

עשתה את הקריטריון לאולימפיאדת ריו . מורן סמואל | צילום: דטלב סייב

נבחרת ישראל חוזרת הביתה עם הישגים כולל כאמור אלופת עולם טרייה, מורן סמואל, שתנחת היום בנתב"ג עם מדליית הזהב. היא תגיע יחד עם ספורטאי נבחרת ישראל הפראלימפית, ראובן מגנאג'י ויוליה צ'רנוי, שגם הם עשו את הקריטריון למשחקי ריו 2016, כשסיימו המקום השמיני בעולם. מי שלא הצליחו לעשות את הקריטריון הם צוות הרביעייה – ניר מאיו, שי-לי מזרחי, ברק חצור וצפנת לבנון, עם ההגאית דניאל פלטין. הם סיימו את האליפות במקום מכובד מאד – 11 בעולם, אך ייאלצו להילחם על הכרטיס לריו בתחרות ההזדמנות האחרונה שתתקיים באיטליה באביב. הנבחרת הפראלימפית של ישראל מתאמנת לסירוגין בגבירטה שבאיטליה ובמרכז דניאל לחתירה בתל אביב. מגנאג'י לאחר הזכייה: "זה אושר גדול. היה גמר מאתגר מול מתחרים חזקים .ידענו שאנחנו ראויים, ולמרות קשיים לאורך התחרות הצלחנו לאסוף את עצמינו ולתת הכל ברגע האמת. תודה ענקית לכל מי שתמך ותומך וממשיך להאמין בנו!"

דני פרידמן (27) הוא אלוף ישראל בחתירה זה 11 שנים ברציפות. הוא גדל בעפולה והחל את דרכו בספורט ככדורגלן. בגיל 16 כבש בסערה את ענף החתירה האקדמית, כשהעפיל לפסגה בישראל תוך זמן קצר. בשנים האחרונות הוא מתאמן במרכז דניאל לחתירה בתל אביב ובמחנות אימון ייעודיים ברחבי אירופה. פרידמן נחשב מאז 2013 לספורטאי מהשורה הראשונה בעולם, וייצג את ישראל גם בסירת יחיד וגם בסירה זוגית יחד עם חברו, אולג גונורובסקי. הישגיו הטובים עד היום היו מקום תשיעי באליפות העולם ומקום שישי באליפות אירופה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג