החותר הישראלי דני פרידמן עלה לחצי הגמר באליפות העולם

צעד נוסף לחותר לקראת זכייה בכרטיס לאולימפיאדת ריו, כאשר הגיע עם סירתו בין שלושת הראשונים ברבע גמר אליפות העולם והעפיל לשלב חצי הגמר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אלוף ישראל בחתירה, דני פרידמן, עשה היום (רביעי) צעד נוסף לקראת זכייה בכרטיס לאולימפיאדת ריו, כאשר הגיע עם סירתו בין שלושת הראשונים ברבע גמר אליפות העולם, והעפיל לחצי הגמר. העלייה לחצי גמר אליפות העולם, ממצבת את פרידמן בין 12 החותרים המהירים בעולם. על מנת לעשות את הקריטריון לריו, הוא יצטרך לסיים את האליפות בין 9 הראשונים.

דני פרידמן

צעד נוסף לקראת זכייה בכרטיס לאולימפיאדת ריו. דני פרידמן (ליחצו להגדלה) | צילום: דטלב סייב

זה היה אחד המרוצים הדרמטיים והצמודים ביותר בתחרויות אליפות העולם, המתקיימות באגם אגבלט בצרפת. לכל אורך 2,000 המטרים שמרו הסירות על קו חרטום אחד – קנדה, ניו זילנד, בלגיה ישראל ואוקראינה, כשרק ארה"ב משתרכת מאחור. רק 3 הסירות שמגיעות ראשונות עולות לחצי הגמר. פרידמן פתח בעוצמה, וחצה את קווי רבע וחצי המסלול בין ה- 3 הראשונים. המתח עלה לשיא כאשר בקו ה-3/4 הוא ירד למקום הרביעי, רק 6 מאיות השנייה אחרי האלוף הקנדי פסקל לוסייה (24).

פרידמן צבר פער של 2 שניות על לוסייה, וחצה את קו הסיום במקום השלישי, בזמן של 07:00.57 – רק 50 מאיות השנייה אחרי המקום השני, אלוף בלגיה, הנס אוברנו (24), המדורג 8 בעולם. את המקצה ניצח החותר המנוסה הנס דריסדייל (36) מניו זילנד, סגן אלוף העולם הנוכחי.

את פרידמן מלווה במרכז דניאל לחתירה המאמן האיטלקי ג'ובאני קלברזה, אלוף העולם והמדליסט האולימפי. פרידמן אמר מיד עם תום התחרות: "אני נרגש ומאושר, זו היתה תחרות קשה בצורה בלתי רגילה, לאחר שההגרלה הכניסה אותי למקצה עם הטובים ביותר בעולם. אני מרגיש היטב איך ההכנות של 4 השנים האחרונות נותנות לי את הכוח ואת השקט הדרוש, ואני שמח שלמרות הלחץ, הצלחתי לתת את מה שאני יודע ברגע האמת. ביום שישי אני מתכוון ללכת על כל הקופה – אעשה הכל כדי עלות לגמר".

הזכייה של פרידמן במקום בחצי גמר אליפות העולם מצטרפת לשבוע שהולך ומסתמן כשבוע המפנה הגדול בתולדות ענף החתירה הישראלי, כאשר החותרת הפראלימפית, מחזיקת גביע העולם, מורן סמואל כבר הבטיחה את מקומה בחצי הגמר, וכמוה גם צוות סירת הרביעייה שהפתיע ועלה עלה אף הוא לשלבים הסופיים של האליפות.

מקצה חצי הגמר ייערך ביום שישי הקרוב בשעה 12:05 בצהריים, שעון ישראל.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג