מי הם הכוכבים הזרים של ישראמן גארמין 2017?

מי לא מגיע השנה ומי יגיע ויפתיע? הטריאתלטית אמריקאית שהתחילה בכלל כדוגמנית בגיל 15, הפייבוריט הגרמני שאיבד את בנו הקטן בטרגדיה נוראית, ההולנדים שאוהבים את אילת, והתאומות האמריקאית שאחת מהן החלימה מסרטן. הכירו את המתמודדים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טיל שראם טריאתלט גרמני איש ברזל
טיל שראם טריאתלט גרמני איש ברזל

ברוב המקרים בשנים האחרונות, הטריאתלטים ששלטו במקצה הארוך של ישראמן גארמין וגם בחצי המרחק היו זרים. הישראלי האחרון שחצה ראשון את קו הסיום של המרחק המלא היה תום מרמרלי ב-2012, אבל מאז פטר וברוסק ובארט קנדל ניצחו. אצל הנשים הישראליות דווקא ניצחו גם בדירוג הכללי כשהאחרונה לעשות זאת היתה אנטונינה רזניקוב בשנה שעברה, אבל בחצי המרחק גם ראינו בעיקר שליטה של זרים בשנים האחרונות.

העלה את הרף בשנה שעברה, ועכשיו הוא חוזר. בן קולינס

עוד כתבות בנושא
אנתוני ארווין בישראל! הרשמו לסדנה שלו כאן
תזונה לקראת ישראמן גארמין: מה אוכלים בתחרות? | חלק 03
3 הגורמים המשפיעים על היכולת הגופנית והמנטלית לקראת ישראמן גארמין

הזרים בחצי המרחק 113 

זה לא מפתיע, אירוע מכובד כמו ישראמן גארמין שנבחר פעם לאחת מ-10 הטריאתלונים הקשים בעולם, צריך לספק רמה גבוהה עם טריאתלטים בכירים למרחקים ארוכים. בשנה שעברה הגיע לכאן בן קולינס האמריקאי, שבהחלט העלה את הרמה עם ניצחון משכנע בחצי ישראמן בזמן של 4:27:13 שעות. הוא היה מהיר ביותר מ-9 דקות מאברט שלטינחה ההולנדי שהגיע שני וקבע את התוצאה המהירה ביותר אי פעם בחצי ישראמן. בשנה שעברה הוא ניצח בתחרויות חצי איש ברזל גם בצ'ילה, ארגנטינה ואירלנד, וסיים במקום ה-15 במרחק המלא באיירונמן דרום אפריקה. בקיץ הוא גם השתתף כרוכב טנדם במשחקים הפראלימפיים בריו. וכעת, קולינס חוזר לאילת כדי להגן על התואר שלו בחרות שעליה אמר לפני שנה: "הקשה ביותר שעשיתי אי פעם".

אנתוני ארווין בישראל

ההולנדי שסיים שני בחצי ישראמן בשנה שעברה לא יהיה הפעם, אבל אחיו דידריק שסיים שלישי חוזר לאילת. גם מאסימו צ'יגאנה האיטלקי, שניצח בחצי המרחק ב-2015 וסיים רביעי בשנה שעברה יחזור ויתחרה בפעם השלישית בישראמן גארמין. אל כל אלה יצטרפו שני ההולנדים, סנדר סמיטס (יתחרה בישראל בפעם הראשונה) ורוברט דה קורט. אצל הנשים בחצי המרחק, תחזור לאילת בפעם השלישית ברציפות מרטינה דוגנה האיטלקייה, מי שעמדה שלוש פעמים על הפודיום של איירונמן ניס כולל ניצחון אחד. דוגנה ניצחה לפני שנתיים וסיימה שניה בשנה שעברה בחצי ישראמן. המתחרה הזרה העיקרית שלה תהיה הדוגמנית-טריאתלטית האמריקאית ג'ני פלטצ'ר, שברזומה שלה היא כבר סיימה כמה פעמים בטופ 10 בתחרויות חצי איש בסבב האיירונמן, ובקיץ האחרון סיימה במקום העשירי בין הנשים בצ'לנג' רות בגרמניה.

ג'ני פלטצ'ר דוגמנית טריאתלטית משתתפת בישראמן גארמין 2017

לא רק יפה. ג'ני פלטצ'ר | צילום: באדיבות ג'ני פלטצ'ר

הזרים במרחק המלא 226

במרחק המלא של ישראמן גארמין לא נראה השנה את שני האלופים של 4 השנים האחרונות, פטר וברוסק הצ'כי ובארט קנדל ההולנדי. וברוסק מתחרה במקביל באתגר 7 מרתונים ב-7 יבשות ב-7 ימים, בארט קנדל השתתף באוגוסט האחרון ב"נורסמן" שהיא אחת התחרויות הקשות בעולם וסיים במקום ה-13.

בהיעדרו של פטר וברוסק, הנציג הצ'כי הבכיר יהיה תומאס ראצ'ק, שהתחרה לצדו של וברוסק בלא מעט תחרויות מעניינות בחו"ל, בצ'לנג' בטיוואן ב-2016, שם סיים שישי. ראצ'ק הוא מסוג הטריאתלטים שמחפשים את האתגרים המעניינים והקשים כמו ישראמן גארמין ומעדיפים אותם על פני מסלולים שטוחים. בקיץ האחרון הוא סיים במקום השלישי בתחרות למרחק איש ברזל "ווינטרמן" המתקיימת בצ'כיה וגם היא נחשבת לקשה במיוחד. עוד מתחרה מעניין מחו"ל במרחק המלא יהיה ג'ון הירש האמריקאי, שישתתף בישראמן גארמין בפעם השלישית ברציפות.. הנציג ההולנדי בהיעדרו של בארט קנדל יהיה אדי לאמרס, שהוא חבר בקבוצת הטריאתלון של האחים שלטינחה.

כנראה שההולנדים ימשיכו לככב באילת | צילום: ניר עמוס

במרחק המלא לנשים נראה שתהיה תחרות מעניינת לאנטונינה רזניקוב, שהיא אלופת הארץ ואלופת ישראמן גארמין 2016. בשנה שעברה היתה לה מתחרה מפורטוגל שלא באמת סיכנה אותה. השנה היא תתחרה נגד התאומות האמריקאיות לורל ורבקה ווסנר. הן בנות 41, אבל מתחרות כטריאתלטיות מקצועניות ולורל התחרתה בשתי אליפויות העולם האחרונות בקונה – בהן סיימה פעמיים במקום ה-24. לורל, שהיתה שחיינית מכללות, חלתה בגיל 23 בסרטן של מערכת הלימפה (הודג'קין) והיא נחשבת למעשה לטריאתלטית הראשונה שפיתחה קריירה מקצוענית לאחר שהחלימה מסרטן שכלל טיפולי כימותרפיה. אגב, רבקה ווסנר כבר התחרתה בעבר בטריאתלון אילת.

לשעוני דופק בשוונג-שופ לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג