מאמן השבוע של שוונג || תום מרמרלי

מעבר להיותו ספורטאי מוכשר ואחד מאנשי הברזל החזקים בישראל, הוא גם מאמן ובעל קבוצה גדולה ובה כוכבי ישראמן רבים כמו בר רדנסקי, ענבר זהבי ואלון פדר. בואו להכיר מקרוב את מאמן השבוע של שוונג - תום מרמרלי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תום מרמרלי, 29, מאמן קבוצת TRIHARD

צילום: באדיבות תום

"חשוב מאוד לעשות את האימונים הקלים, קלים, ואת האימונים הקשים, קשים" |צילום: באדיבות תום מרמרלי

מקום מגורים: הרצליה

ענף ספורט.
טריאתלון ואיש ברזל.

למה רצית להיות מאמן?
"אפשר להגיד שלאט ובמקרה התגלגלתי לזה. זה התחיל בכך שהתחלתי להתאמן לטריאתלון, כמו כל אחד והמשיך בתשוקה שלי ללמוד ולחקור לעומק כל דבר שאני עושה. תחום האימון הוא תחום עם המון סיפוק, המתאמנים הם גם החברים הכי טובים שלי וכיף לי להיות חלק משמעותי בתהליך שהם עושים בספורט ובחיים בכלל. הרבה מהדברים בחיים ניתן להסיק אל הספורט ולהיפך, מה שהופך את תחום האימון למלא עניין וכיף גדול".

מה שיטת האימון הייחודית בה אתה דוגל?
"אני מאמין בהרבה טסטים. הספורטאים שאני מאמן מבצעים מדי חודש טסט בכל אחד מהענפים, על פי תקופת האימון. בצורה זו, גם לא בעונת תחרויות, למתאמנים יש לאן לשאוף והם רואים את השיפור האישי שלהם מדי חודש. הטסטים הם נקודת ציון דרך חשובה בתהליך ארוך ואנו עורכים השוואות בין טסטים בחלקים שונים של העונה ובין העונות. בעזרתם נבנית תכנית האימונים כך שתתאים לרמה של כל אחד מהמתאמנים באופן אישי ככל הניתן".

את מי אתה מאמן?
"בקבוצת טריהארד יש מתאמנים מכל הרמות והסוגים, אני בדרך כלל גאה מאוד בקצוות, בין היתר במתאמנים שהתחילו את התהליך במשקל עודף מאוד, מתאמנים מבוגרים ומתאמנים צעירים מאוד. בין המתאמנים אפשר למצוא את בר רדנסקי, מנצח הישראלים ישראמן-גרמין 2016, ענבר זהבי, סגנית ישראליות ישראמן-גרמין 2016, אלון פדר, אלוף הישראלים חצי ישראמן-גרמין 2016 וכמובן אשת הברזל הישראלית, טובה קידר".

זהבי עם מרמרלי בקטע הריצה בישראמן

מרמרלי מלווה את ענבר זהבי בקטע הסיום של ישראמ 2015 | צילום: צלמי שוונג

מאיזה אימונים אתה הכי נהנה?
"כמאמן, האימון הכיף ביותר הוא הריצה הארוכה בפארק הירקון. זהו יום של כיף, נחת והרבה אוכל וקפה אחר כך. אימון הרכיבה הארוכה הוא בדרך כלל כיף גדול לכל המתאמנים, אבל עליי כמאמן ואחראי נתון לחץ גדול לבטיחות המתאמנים, אם לא זה, סביר שזה היה האימון שהייתי נהנה בו הכי הרבה".

כיצד אתה בוחר את צוות המאמנים שלך?
"צוות המאמנים בקבוצה מצומצם אבל קטלני ביותר. הדבר הכי חשוב לי בבחירת המאמן הוא שאוכל לסמוך עליו ושתהיה שפה משותפת קרובה. אין לי בעיה עם גישות אימון שונות שיש מאחוריהן הגיון והסבר טוב".

אם לא היית מאמן, באיזו עבודה היית בוחר?
"פנסיונר".

מה לדעתך אומרים עליך המתאמנים?
"בתוך הקבוצה אני הרבה פעמים מחקה מתאמנים והחבר'ה נקרעים מצחוק. אני רוצה להאמין שהם אומרים עליי שכיף להתאמן איתי והם נהנים מהדרך וגם מרגישים את העבודה המקצועית שנעשית".

השאלה הכי נפוצה ששואלים אותך?
"בדרך כלל פונים אליי מתאמנים בתחילת דרכם כחודשיים לפני הישראמן ושאולים אותי 'אם אני מתאמן מעכשיו עד הישראמן יש מצב שאני מסיים את זה?'".

תום מרמרלי, ישראמן, טריאתלון, איש ברזל צילום: צלמי שוונג

"אני רוצה להאמין שהם אומרים עליי שכיף להתאמן איתי והם נהנים מהדרך" | צילום: צלמי שוונג

משפט מפתח שאתה נוהג לומר?
"חשוב מאוד לעשות את האימונים הקלים, קלים, ואת האימונים הקשים, קשים. יותר מדי ספורטאים עושים את האימונים הקלים קשים מדי ואת האימונים הקשים לא קשים מספיק".

מה האתגר הבא?
"ברמה הקבוצתית יש כמה שלוחות בקיץ הקרוב: טריאתלון תל אביב אולימפי, טיול רכיבה לאיטליה הכולל 5 רכיבות ארוכות בהרי האלפים, איש ברזל בקיץ באוסטריה, רוט, שווייץ ומאסטריכט".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג