מיקי חליקה התפטר מתפקידו כיו"ר איגוד השחייה, עדי ביכמן תחליפו

לאחר שנתיים וחצי בתפקיד הודיע חליקה לחברי ההנהלה על התפטרותו. שחיינית העבר האולימפית עדי ביכמן, שחזרה להנהלה לאחרונה, תמונה לממלאת מקומו עד לבחירות שיתקיימו בקיץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מיקי חליקה ועדי ביכמן | צילום: איגוד השחייה

יו"ר איגוד השחייה, מיקי חליקה, הודיע היום (שני) על התפטרותו לאחר שנתיים וחצי בתפקיד. שחיינית העבר האולימפית, עדי ביכמן, תמונה לממלאת מקום יו"ר האיגוד עד לבחירות, שיתקיימו בקיץ הקרוב.

לכתבות נוספות בנושא:
הקאמבק של אנדי מורז, רון פולונסקי לוהט בחזה ומרשאן שובר שיאים
משחה הרפאים: קיילב דרסל הלהיב וניצח, אך השעון לא עבד
1,000 מילים על 1,000 ק"מ שחייה: טור אישי על יעד שהפך לאתגר

במכתב שנשלח לחברי ההנהלה כתב חליקה: "אין זה סוד כי ענף השחייה עבר מהפכה בהישגיו מאז כניסתי לתפקיד היו"ר. אולם ניכר כי ככל שהישגי הענף הרקיעו לשיאים חדשים, כך גדל מדד השנאה והקיטוב בקרב חלק מחברי ההנהלה. צר לי, אולם לא אוכל להמשיך לשמש עוד כיו"ר האיגוד, כאשר חלק מחברי ההנהלה פועלים מתוך אינטרסים הנוגדים את טובת העמותה".

מיקי חליקה במסיבת העיתונאים אחרי זכייתה של גורבנקו | צילום: גיא דר

"אני מודיע בזאת על התפטרותי כיו"ר איגוד השחייה", כתב חליקה, "ומכתב זה ייכנס לתוקף ב-12 במרץ 2024. אמשיך לשמש חבר בהנהלת האיגוד ואהיה נכון להמשיך לפעול לטובת האיגוד והצלחת השחיינים".

עדי ביכמן מסרה: "אני מבקשת להודות להנהלת האיגוד שנתנה בי את האמון לתפקיד הזה. אני מודה כי בתוכניות שהצבתי לעצמי לשנה הנוכחית, יו"ר איגוד השחייה, לא הייתה אחת מהן. לפני כחודש וחצי 'נקראתי לדגל' כשהיעד הראשון שלי היה לקדם שינוי בשיח בתוך האיגוד, שיח שהחריף לטונים צורמים ולא מחמיאים לארגון ספורט, ארגון שעבר טלטלות רבות".

"כספורטאית אולימפית בעברי וכחלק מקהילת השחייה בישראל, אני מאמינה בכל ליבי שבמקום לשבת בצד ולהתלונן, אם רוצים לייצר שינוי אמיתי, אנחנו חייבים להיות במוקדי העשייה וההשפעה. לכן החלטתי לקבל על עצמי את התפקיד, לתקופה הקרובה כממלאת מקום. אני תקווה שההנהלה תעלה מכאן על דרך המלך, נתמקד במהות ובעיקר ונראה יותר הסכמות בין חבריה. שיחד נצליח לעשות דברים טובים לשחייה הישראלית כבר בזמן הקרוב. אני בטוחה שכל המעורבים באיגוד: השחיינים, המאמנים, העובדים והנהלה – רוצים בהצלחת הענף".

עדי ביכמן | צילום: הקריה האקדמית אונו

"מקצועית, השחייה הישראלית ההישגית נמצאת בתקופה טובה. עם מדליית הכסף העולמית ההיסטורית של אנסטסיה גורבנקו בדוחא, וארבע קבוצות שליחים שהעפילו למשחקים האולימפיים. בחודשים הקרובים, המטרה המרכזית שלי היא לייצר שקט אמיתי לספורטאיות, לספורטאים ולצוות המקצועי בכדי שיוכלו להתמקד בהכנות לפריז. במקביל, אעשה כל מאמץ לייצב את המערכת ולתת מקום לאגודות השחייה ולשחייניות והשחיינים הצעירים שבונים את העתיד של השחייה הישראלית. אני רוצה להודות לידידי וחברי לנבחרות ישראל, מיקי חליקה, על התקופה בה הוביל את הענף ואני בטוחה שימשיך לתרום גם בהמשך. הגעתי לכאן כדי לשים את הספורט שיקר לליבי במרכז העשייה ולהשאיר את הפוליטיקה בחוץ".

כזכור, איגוד השחייה סובל בתקופה האחרונה ממצוקה גדולה בהנהלה וממאבקים פנימיים משמעותיים. בתחילת השנה, האסיפה הכללית לא אישרה את הדוחות הכספיים לשנת 2022 ובכך למעשה איבד האיגוד את אישור הניהול התקין שלו ואת היכולת למעשה לקבל כספים מהמדינה. לאחר התערבות מרכז הפועל ומכבי הושגה לבסוף פשרה ולאחרונה הדוחות אף אושרו, אולם המאבקים הפנימיים והטענות לניהול בלתי תקין לא פסקו.

ביכמן היא אחת השחייניות הגדולות בהיסטוריה של ישראל. כבר בגיל 12 הוכתרה כאלופת ישראל לבוגרות ושברה שלל שיאי ישראל, כאשר שיאיה החזיקו מעמד שנים רבות אחרי פרישתה. היא ייצגה את ישראל במשחקים האולימפיים בסידני 2000 ובעוד שלל תחרויות בינלאומיות. לאחרונה, היא חזרה להנהלת האיגוד בעקבות בקשה של המרכזים, במקביל לתפקידה בוועד האולימפי כיו"ר הוועדה המקצועית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג