מחלת הסרטן שקטעה את התכניות של השחיינית האולימפית

לשחיינית שזכתה במדליות אולימפיות במשחי השליחים עם הנבחרת ההולנדית בשלוש האולימפיאדות האחרונות, נודע כי חלתה בסרטן צוואר הרחם ועברה ניתוח משמעותי להוצאת הגידול
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תכירו את אינגה דקר. במונחים של מיתולוגיה יוונית, היא אמזונה. במונחים צפון אירופאים, היא הדבר הכי קרוב לוויקינגית לוחמת. במונחים אולימפיים, היא מדליסטית בכל שלושת המתכות – זהב, כסף וארד. עבור הקהל הישראלי – היא אלופת אירופה בבריכות קצרות מהאליפות שהתקיימה במכון וינגייט לפני חצי שנה. כאן זכתה דקר לפני חמישה חודשים ב-3 מדליות – זהב, כסף וארד בשלושה משחי שליחים. אבל במונחים רפואיים, בפברואר 2016, אינגה דקר הוכרזה גם כחולת סרטן. סרטן צוואר הרחם.

77005.1

"פתאום החיים הפכו שקטים ואפשר לראות שהכל יחסי" | צילום: Chan-Fan

עוד כתבות בנושא
יעקב טומרקין מגיע מוכן ומנוסה יותר לריו, איך זה יגמר?
השחיין היהודי מאלג'יר ש"ניצח" את הנאצים
ברחה מסוריה בשחייה והגיעה עד למשחקים האולימפיים

מעל 50 מדליות מצטברות

דקר, ההולנדית הבהירה ורחבת הכתפיים מהעיר אסן בצפון הולנד, מתנשאת לגובה 1.83 מ'. מזה תריסר שנים, היא משחייניות הפרפר הטובות בעולם. דקר, כמעט בת 33, מחזיקה מעל 50 מדליות במשחים אישיים ומשחי שליחים, ממשחקים אולימפיים, אליפויות עולם ואליפויות אירופה (בבריכות ארוכות וקצרות). היא זכתה במדליות אולימפיות במשחי השליחים עם הנבחרת ההולנדית בשלוש האולימפיאדות האחרונות ברציפות, מאז אתונה ועד לונדון.

מיד עם ההודעה בדבר מחלת הסרטן שלה מלפני שלושה חודשים, אמרה דקר, "ברור שפחדתי כשקיבלתי את הבשורה. שלוש שנים אני ממוקדת לכיוון המשחקים האולימפיים בריו, ואז אני שומעת את הדבר הזה. פתאום החיים הפכו שקטים ואפשר לראות שהכל יחסי. עכשיו אתרגל לכמה ימים להיות בחדשות, ואסתכל בביטחון לעתיד. אני יוצאת לכיוון חיובי ואשקיע הכל בהחלמה מלאה. אני עוזבת דברים שעליהם אין לי השפעה, אבל בהחלט לא ויתרתי על המשחקים האולימפיים בריו".

77005.2

מנהלת קרב דרמתי. דקר

מה שנראה היה כאמירה לוחמנית של ספורטאית על שעדיין לא הבינה מה נפל עליה, התחיל כבר חודש אחר כך לקרום עור וגידים. במהלך חודש מארס עברה דקר ניתוח משמעותי להוצאת הגידול – ניתוח שלפי הבדיקות שלאחריו, הצליח לנקות ממנה את הסרטן. אחרי הניתוח אמרה דקר, "ברור שאני מרגישה הקלה שהניתוח הצליח. זו היתה פרוצדורה כבדה וארוכה, אבל זה נשכח מיד כשמקבלים את החדשות הטובות. אני שמחה שיש סוף לחודש הזה של אי הוודאות… אני מרגישה ברת מזל להיות בריאה שוב. גם התמיכה הרבה שקיבלתי חיזקה את רוחי למרות שאני עדיין מתאוששת, אעשה כל שביכולתי כדי להשתתף בריו. אולי זה שאפתני, אבל משהו אומר לי שאצליח".

מוותרת על אליפות אירופה

בימים האחרונים, עדכנה דקר שהיא מוותרת על אליפות אירופה שמתחילה בלונדון השבוע (תחרויות משחי הבריכה מתחילות ב-16 במאי). "ההחלמה והאימונים הולכים טוב, ולכן ההחלטה הזאת. כי העיקר זה להגיע בכושר מקסימלי לאולימפיאדה", היא מספרת, "כדי להגיע למצב מיטבי, אימונים עכשיו חשובים יותר מתחרות, וזה מצער. לוותר על אליפות אירופה, אבל בשנה אולימפית, רק תחרות אחת נחשבת", אמרה לכלי התקשורת.

הימים הם כאלו בהם שחיינים רבים נלחמים נגד שעון החול לקראת המשחקים האולימפיים הקרבים ובאים. יש את אלו שנלחמים כדי להספיק להחיות את הקאמבק (כמו מייקל פלפס), יש את אלו שנלחמים כדי להספיק לחזור מלידה (כמו דנה וולמר), יש את אלו שנלחמים כדי להספיק לייצר את המהירות להשגת הקריטריון האולימפי לפני שיחלוף המועד, ויש את אלו שנלחמים לייצר מהירות אולימפית פעם אחת אחרונה לפני ששעון החול הביולוגי של גופם יגזול את עצמתם התחרותית. מכל אלו, הקרב שמנהלת אינגה דקר נגד שעון החול לקראת המשחקים האולימפיים בריו, הוא הדרמטי וההירואי מכולם. נחזיק אצבעות ללוחמת הוותיקה של נבחרת השחייה ההולנדית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג